|

خودکشی مشکوک دختر دانشجو در سرویس بهداشتی دانشگاه

shayanews

اخبار تازه به دست آمده از حلق آویز شدن یک دختر دانشجو در سرویس بهداشتی دانشگاه حکایت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- طی چند ساعت گذشته، گزارشی تکان دهنده، حال و هوای خبر را از بهت و اندوه آکنده کرده و در میان کاربران و فعالان فضای مجازی دست به دست می شود. 

این خبر که در ابتدا توسط کانال تلگرامی بامدادنو منتشر شد، از خودکشی یک دختر دانشجو رشته روانشناسی دانشگاه ملارد، در روز شنبه 7 مرداد در سرویس بهداشتی دانشگاه به صورت حلق آویز خبر می دهد. 

لازم به ذکر است که تا کنون جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نگشته است.

خودکشی2

دلیل عمده ی کشش افراد به سمت خودکشی چیست؟

به طور کل اینگونه گفته می شود که نا امیدی و اختلالات روانی نظیر افسردگی، اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی، اختلال طیف اوتیسم و اختلالات فیزیکی نظیر سندرم خستگی مزمن، شکست عشقی، اعتیاد به الکل یا سو مصرف دارو و .. می توانند از جمله دلایل رایج افسردگی شمرده شوند.

کما اینکه فرد ممکن است بدون داشتن هیچکدام از این اختلالات، با جنونی آنی به یکباره و در پی تصمیمی فکر نشده، بخواهد که به زندگی خود پایان بدهد.

اما چیزی که پیداست این است که اغلب عوامل استرس زا ناشی از آزار دیگران یا خودآزاری فرد در پی افکار ناراحت کننده، می تواند وی را به سمت این اتفاق غم انگیز سوق دهند.

خودکشی3

متداول ترین دلایل خودکشی و راه های درمان آن 

متداول ترین روش خودکشی، از هر کشوری به کشور دیگر متغیر است.همچنین ابزار در دسترس فرد نیز می توانند در چگونگی رخ دادن آن موثر باشند. اما از جمله رایج ترین آن ها می توان به حلق آویز کردن، مسمومیت با آفت کش ها و استفاده از اسلحه گرم اشاره کرد.

بی شک هرچه که در پس اقدامات ناراحت کننده ای نظیرخودکی وجود داشته باشد، از انگیزه گرفته تا نتیجه، همگی تلخ و غم انگیزند. شاید تنها راه چاره برای آن، تلاش در یافتن راه درمان صحیح و توجه بیش از پیش به خود و اطرافیانمان باشد. آنهایی که شاید هر روز با لبخند به ما سلام می کنند اما از درون آشفته و زانو زده در حال سپری کردن لحظات عمرشان هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی