|

کارگر میانسال شرکت رجا خودش را جلوی قطار انداخت؛ تعدیل نیرویی که حادثه آفرین شد

khodkoshi sherkate raja shayanews

اگرچه که روابط عمومی شرکت رجا فوت این کارگر را تایید نموده، اما از جزئیات اقدام به خودکشی و علت آن تاکنون اظهار بی اطلاعی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خبری تازه منتشر شده از مرگ دلخراش یکی از کارگران پیمانکاری شرکت رجا شهروندان را در شوکی عجیب فرو برد. این کارگر 58 ساله که نامش صدیقی بود، پس از اخراج توسط مدیریت این شرکت خودش را روی ریل قطار انداخته و طی اصابت با لوکوموتیو، به زندگی خود پایان داد. صدیقی بیش از دو دهه سابقه کار داشت اما از آنجایی که در لیست تعدیل نیروی شرکت قطارهای مسافری رجا قرار گرفته بود، آن را تاب نیاورده و در نتیجه خودکشی کرد. در پی همین موضوع یک منبع کارگری بیان داشته که ماهیت کار در راه آهن سخت و زیان آور است، لذا صدیقی نیز می بایست دیگر بازنشسته میشد. این در حالی است که برخی از کارگران دیگر می گویند، مدیران شرکت در رد کردن بیمه زیان آور کارگران، همکاری لازم را به عمل نیاورده اند. همچنین اگرچه که روابط عمومی شرکت رجا فوت این کارگر را تایید نموده، اما  از جزئیات اقدام به خودکشی و علت آن تاکنون اظهار بی اطلاعی کرده است.

خودکشی کارگر رجا

فشارهای اقتصادی چقدر در چنین اتفاقاتی نقش دارند؟

باید دید که چه دلایلی دست به دست هم داده اند تا شخصی دقیقا در پس از دست دادن کار خود که احتمالا تنها منبع امرار معاشش بوده، از زندگی خود دست بکشد. کما اینکه به هیچ عنوان اقداماتی نظیر خودکشی از دیدگاه شرعی و عرفی پذیرفته نمی باشند اما در عین حال نیز نمی توان دشواری تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده ها با حقوق کارگری را انکار کرد. چه بسا که برخی از افراد در صورت اشتغال به کار نیز از پس هزینه های خود و خانواده بر نمی آیند، حال اینکه اگر همان راه باریکه خصوصا در میانسالی فرد که دیگر آن بنیه و شرایط کاریابی سابق را ندارد نیز از او گرفته شود، احتمالا دنیا برای لحظاتی پیش چشمشان تیره و تار خواهد شد. اما این فشار که گمان می رود ناشی از مشکلات اقتصادی است، تنها گریبان کارگر شرکت رجا را نگرفته است.

اگر به آمار خودکشی نگاهی بیندازیم، باز هم به خبر هایی از این دست بر خواهیم خورد. به عنوان مثال می توان به حادثه ای اشاره کرد که سال گذشته در پی خودکشی کارمند و تکنسین صدا سیما خبرساز شد. این فرد که عباس موسوی نام داشت پس از تحمل بحران اقتصادی که گریبانش را گرفته بود خود را به دار آویخت. برای خواندن جزئیات این خبر می توانید به اینجا مراجعه نمایید. امید بر اینکه از این پس کمتر شاهد چنین اتفاقات غم انگیزی باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی