|

اگر این علائم را دارید حتما به روانشناس مراجعه کنید

وقتی که احساس ناراحتی می‌کنید، تشخیص زمان مناسب برای مراجعه به یک روانشناس گاهی دشوار است.

لینک کوتاه کپی شد

همه در دوره‌هایی از استرس، غم و اندوه، غصه و درگیری قرار می‌گیرند، وقتی که احساس ناراحتی می‌کنید، تشخیص زمان مناسب برای مراجعه به یک روانشناس گاهی دشوار است. و به نظر می‌رسد که افرادی که از مداخلات درمانی مفید استفاده می‌کنند، به اندازه کافی از آن آگاه نیستند. همچنین اشخاصی که در وضعیت روانی نامناسبی قرار دارند، ممکن است با اجتناب از کمک حرفه‌ای، مشکل خود را تشدید کنند. هر چه زودتر شخص کمک حرفه‌ای دریافت کند، رفع مشکل آسان‌تر خواهد بود. در این مطلب به 9 علامت اشاره خواهیم کرد که نشان می‌دهد بهتر است کمک حرفه‌ای دریافت کنید.

1. شما می خواهید به خودتان آسیب برسانید

آیا تا به حال احساس بی ارزشی داشته اید؟ آیا تا به حال این احساس را داشته اید که احساس کنید با وجود اینکه راه حل هایی وجود دارد اما زندگی شما ارزش زیستن ندارد؟ آیا به آسیب رساندن به خود فکر کرده اید؟ اگر پاسختان بله است، به این معنی است که باید بلافاصله به یک مشاور مراجعه کنید. صحبت با یک روانشناس به شما کمک می کند تا بر این حالت غلبه کنید.

شما می خواهید به خودتان آسیب برسانید

2. می خواهید از اطرافیانتان فاصله بگیرید

اگر زمانی عاشق مجالس اجتماعی، ملاقات با دوستان، بازدید از مکان‌ها یا انجام فعالیت‌های خاصی بودید اما اکنون دیگر نمی‌خواهید کارهایی را انجام دهید که زمانی دوست داشتید، با دوستان خود ملاقات کنید یا در مجالس اجتماعی شرکت کنید؛ این نشانه آن است که شما خوشحال نیستید و برای به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود به کمک یک درمانگر نیاز دارید. به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا به زندگی سابقتان بازگردید.

3. عادات نادرست خواب یا تغذیه دارید

خواب و عادات غذایی نامناسب نشانه دیگری است که نشان می‌دهد باید به یک روانشناس مراجعه کنید. اگر این عادات کم یا تصادفی باشد، شاید به دلیل کار یا استرس باشد و در طی زمان برطرف می‌شود. اما اگر به طور مکرر این عادات را دارید و با غم، استرس یا تنش همراه است، باید به دنبال یک درمانگر باشید.

4. برای مقابله با مشکلات از الکل یا مواد استفاده می‌کنید

اگر از مواد مخدر یا الکل برای مقابله با مسائل استفاده می کنید، ممکن است به راحتی آسیب ببینید. اعتیاد به این مواد نه تنها برای سلامتی شما ضرر دارد، بلکه تعادل زندگیتان را نیز بهم می‌ریزد. اگر به صورت مداوم از مواد مخدر، الکل یا کافئین استفاده می‌کنید و می‌خواهید این وابستگی را کنار بگذارید، بهتر است از کمک یک روانشناس یا مشاور درمانی استفاده کنید.

برای مقابله با مشکلات از الکل یا مواد استفاده می‌کنید

5. در محل کار بازخوردهای منفی زیادی دریافت می‌کنید

تغییرات در عملکرد کاری در میان کسانی که با مسائل عاطفی یا روانی دست و پنجه نرم می کنند رایج است. گاهی اوقات دریافت بازخورد منفی در محل کار امری رایج است، اما اگر مرتباً چنین می‌شود و به یک امر ثابت تبدیل شده است، قابل تامل است. علاوه بر این، اگر این مسئله ناگهانی باشد و احساس کنید دیگر موثر نیستید، می توانید سعی کنید از یک مشاور کمک بگیرید.

6. مشکلاتی در روابط شما وجود دارد

حفظ تعادل و ارتباط خوب پایه و اساس هر رابطه است. اما همه روابط صلح آمیز نیستند، چه روابط والدین و فرزندان، چه روابط زوجین یا هر رابطه دیگری. اگر مشکلاتی در روابط شما وجود دارد و نمی توانید آنها را حل کنید، به یک درمانگر یا مشاور مراجعه کنید. زوج درمانی یا خانواده درمانی می تواند به تقویت روابط شما کمک کند.

7. دوستانتان نگران سلامت شما هستند

گاهی اوقات دوستان می توانند الگوهایی را ببینند که خود شخص متوجه آنها نیست، بنابراین ارزش آن را دارد که دیدگاه اطرافیان خود را در نظر بگیرید. اگر مدتی است که دوستان یا اطرافیان شما نگران سلامت شما هستند و به شما گفته‌اند که ممکن است به کمک نیاز داشته باشید، شاید وقت آن رسیده است که کمک حرف‌ای دریافت کنید.

8. سردردهای بی دلیل، معده درد یا سیستم ایمنی ضعیف دارید

اگر از نظر روانی ناراحت باشیم، می تواند بر بدن ما تأثیر بگذارد. تحقیقات تأیید می‌کند که استرس می‌تواند خود را به شکل طیف وسیعی از بیماری‌های جسمی، از ناراحتی مزمن معده گرفته تا سردرد، سرماخوردگی مکرر یا حتی کاهش میل جنسی نشان دهد. شکایات غیرمعمول‌تر مانند گرفتگی عضلانی یا گردن درد می‌تواند نشانه‌ای از استرس یا ناراحتی روانی و نیاز به دریافت رواندرمانی باشد.

سردردهای بی دلیل، معده درد یا سیستم ایمنی ضعیف دارید

9. ضربه روانی سختی را تجربه کرده‌اید

درد و آسیب ناشی از مرگ نزدیکان، جدایی یا از دست دادن شغل می تواند برای نیاز به مشاوره کافی باشد. ما تمایل داریم فکر کنیم که این احساسات خود به خود از بین می روند و همیشه اینطور نیست. اندوه ناشی از مرگ عزیزان، طلاق، از دست دادن شغل، مهاجرت و... می تواند عملکرد روزانه را مختل کند و حتی باعث کناره گیری شما از دوستانتان شود.

 اگر متوجه شدید که مثل سابق نیستید یا اطرافیانتان متوجه شده اند که در حال کناره‌گیری از آنها هستید، ممکن است بخواهید با یک روانشناس صحبت کنید تا چگونگی تأثیر آن رویداد بر شما را تحلیل کنید. از سوی دیگر، برخی از افراد به آسیب‌های روانی به شکل وارونه و افراطی پاسخ می‌دهند، مثل تعامل بیش از حد با دوستان و آشنایان یا ناتوانی در خواب. اینها همچنین نشانه هایی هستند که زمان کمک حرفه ای فرا رسیده است.

چگونه یک روانشناس خوب پیدا کنم؟

برای جستجوی یک روانشناس خوب، می‌توانید از معرفی دوستان و آشنایان خود استفاده کنید که یک روش سنتی برای پیدا کردن روانشناس است. با این روش‌ها، می‌توانید نظرات و تجارب افرادی که قبلاً از خدمات روانشناسی استفاده کرده‌اند را بشنوید و روانشناسانی را که به آنها اعتماد داشته‌اند، پیدا کنید اما با این روش ممکن است به گزینه‌های محدودی دست پیدا کنید.

با پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید به پلتفرم‌های آنلاین جستجو و رزرو وقت روانشناسان مراجعه کنید و به آسانی بهترین روانشناس را برای خود پیدا کنید. پزشک خوب، یکی از پلتفرم‌های آنلاین در حوزه روانشناسی امکاناتی را فراهم می‌کند که به شما کمک می‌کند روانشناسان با تخصص و تجربه مورد نیازتان را پیدا کنید. این پلتفرم‌ها اغلب دارای سیستم جستجوی پیشرفته هستند که شما می‌توانید بر اساس تخصص، تجربه، نظرات کاربران قبلی و سایر معیارهای مورد نظرتان، بهترین روانشناس را انتخاب کنید.

همچنین نحوه کار و رزرو نوبت با این پلتفرم بسیار آسان و سریع است. از سراسر ایران می‌توانید از پزشک خوب برای جستجوی بهترین روانشناس استفاده کنید. به طور مثال اگر شما به دنبال بهترین روانشناس تبریز در سایت پزشک خوب هستید، صرفا کافیست وارد این وبسایت شوید و در کادر جستجو شهر تبریز را انتخاب کنید تا لیستی از بهترین روانشناسان تبریز طبق نظرات و امتیازات کاربران را داشته باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها