|

هر آنچه باید پیش از سفر به بوشهر بدانید

بدانید که در این شهر مجموعه‌ای از آثار تاریخی، زیبایی‌های طبیعی، تفریحات آبی و البته دنیایی از غذاهای جذاب در انتظارتان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

قشم و کیش نام‌آشناترین شهرهای جنوب کشور و متداول‌ترین مقصد برای گردشگران ایرانی هستند؛ اما آیا تا کنون به سفر به شهرهای دیگر جنوب هم فکر کرده‌اید؟ بندر بوشهر می‌تواند یک انتخاب جذاب و هیجان‌انگیز برای سفر بعدی شما باشد. با خرید بلیط بوشهر شما به دنیایی از طعم‌ها و رنگ‌ها سفر خواهید کرد و سرزمین مردم خونگرم و مهمان‌نواز را از نزدیک لمس می کنید. تا آخر این مقاله را بخوانید تا با مهم‌ترین جاذبه‌های بندر بوشهر آشنا شوید و ببینید جه زمانی برای سفر به این شهر جنوبی مناسب است و بهترین روش خرید بلیط بوشهر و رزرو هتل چیست.

ویژگی که بوشهر را به یک شهر خاص تبدیل می‌کنند

اگر تا کنون به بوشهر سفر نکرده‌اید، باید بدانید که در این شهر مجموعه‌ای از آثار تاریخی، زیبایی‌های طبیعی، تفریحات آبی و البته دنیایی از غذاهای جذاب در انتظارتان هستند. در ادامه 5 ویژگی خاص شهر بوشهر را بخوانید.

بوشهر یک شبه‌جزیره است!

تا کنون یک شهر شبه‌جزیره‌ای از نزدیک دیده‌اید؟ اکثر شهرهای ساحلی فقط از یک طرف به دریا می‌رسند؛ اما بوشهر بر خلاف این شهرها، از سه جهت محصور در آب‌های خلیج‌فارس است و تنها از طرف شرق به خشکی اتصال دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سمت شرق شهر به کوه‌های زاگرس منتهی می‌شود. بوشهر از همه مواهب طبیعی برخوردار شده، از اتصال به دریا گرفته تا مجاورت با کوه‌های بلند.

بوشهر یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران را دارد

با خرید بلیط بوشهر، قدم در یکی از اولین فرودگاه‌های ایران می‌گذارید. بوشهر در حدود یک قرن پیش میزبان هواپیماهای خارجی بود که برای سوخت‌گیری در این شهر فرود می‌آمدند. توقف این هواپیماها زمینه‌ساز رشد سریع‌تر شهر شد و بندر بوشهر را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داد. در سال‌های بعدی با سرمایه‌گذاری‌های کلان و مدیریت متمرکز، فرودگاه بوشهر تجهیز شد و امروزه در زمره پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های ایران جای گرفته است.

در این شهر می‌توانید به دیدن آثار تاریخی چندهزار‌ساله بروید

قدیمی‌ترین آثار تاریخی پیدا شده در بوشهر به دوران عیلامی‌ها مربوط می‌شود؛ اما تاریخدانان، دوره رونق این شهر را از زمان ساسانیان می‌دانند. بوشهر دوره‌های فراز و فرود فراوانی را از سر گذرانده و در هر گوشه از شهر یادگاری از دوران باشکوه گذشته باقی‌مانده است. آب‌انبار قوام، عمارت دهدشتی، مدرسه گلستان، خانه قاضی، عمارت کلاه‌فرنگی بوشهر، عمارت گلشن و معبد خدای دریا مهم‌ترین جاهایی هستند که گردشگران برای بازدید از آن‌ها به بوشهر سفر می‌کنند.

شهرهای بندری، بهترین مکان برای عاشقان خرید

شهرهای بندری همیشه بازارهای پررونقی دارند. مراکز خرید جدید و مدرنی که در سال‌های اخیر در بوشهر افتتاح شده‌اند، جدیدترین و متنوع‌ترین اجناس را عرضه و با داشتن امکاناتی مانند کافی‌شاپ، فودکورت و شهربازی همه نیازهای مسافران را برآورده می‌کنند؛ اما خریدکردن در بوشهر به مراکز خرید مدرن محدود نمی‌شود. بازارهای سنتی و قدیمی شهر یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای خریداران بلیط بوشهر به‌شمار می‌روند. اگر برای دیدن مغازه‌هایی پر از پارچه‌های رنگارنگ و سوغاتی‌های متنوع کنجکاوید، حتما سری به بازار سنتی بزنید.

به غذاهای دریایی علاقه دارد؟ بوشهر شهر مورد علاقه‌تان خواهد شد

غذاهای دریایی بوشهر را در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. به دلیل نزدیکی این شهر به دریا و رونق بالای ماهی‌گیری، ماهی و میگو به اصلی‌ترین بخش غذاهای محلی تبدیل شده و غذاهای معروف این منطقه عبارتند از قلیه‌ماهی، ماهی سرخ‌شده، ماهی شکم‌پر، ته‌انداز، قلیه‌میگو، کباب میگو، گمنه یاللک، ماهی‌شور و آبگوشت ماهی. از خاص‌ترین غذاهای بوشهر می‌توان ماهی خال‌مخالی را نام برد که منحصر به این شهر است و به شرطی که توسط آشپز ماهر طبخ شود، به یکی از بهترین بخش‌های سفرتان تبدیل خواهد شد.

بهترین زمان سفر به بوشهر

به‌طورکلی، استان بوشهر آب‌وهوای نیمه‌بیابانی و گرم دارد و شهر بوشهر هم در تابستان‌ها به علت گرمای هوا و شرجی‌بودن، خلوت‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کند. در نیمه دوم سال که بیشتر شهرهای کشور درگیر برودت هوا و بارش‌ برف و باران هستند، بهترین زمان رفتن به جنوب کشور آغاز می‌شود. فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به استان بوشهر است و گردشگران برای خرید بلیط بوشهر در ماه‌های بهمن و اسفند لحظه‌شماری می‌کنند.

شاید در سال‌های اخیر نام شهر بوشهر را، به‌خاطر جشنواره بازی‌های محلی دالکی فراوان شنیده باشید. این جشنواره در ماه اسفند برگزار می‌شود و مسافران برای تماشای آیین‌های بوشهری مثل رخت برون، خرمن کشون، آرویز تک تکو (دعای باران) و از همه مهم‌تر مراسم عروسی سنتی بوشهری‌ها به این خطه سفر می‌کنند. یکی دیگر از پرطرف‌دارترین مراسم‌های استان بوشهر، عزاداری‌های ماه محرم است که به‌صورت کاملا ویژه و منحصر‌به‌فرد برگزار می‌شود. این مراسم در سیزده روز اول محرم بر پا است و هر سال گردشگران زیادی از سراسر ایران برای شرکت در این مراسم پرشور به بوشهر می‌روند.

چگونه باید به بوشهر رفت؟

راحت‌ترین و بهترین راه سفر به بوشهر، قطعا سفر هوایی است. بوشهر یکی از مجهزترین فرودگاه‌های ایران را دارد و این فرودگاه در فاصله 8 کیلومتری از شهر واقع شده است. فرودگاه بوشهر دو ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی مهیا کرده که ترمینال پروازهای داخلی، با همکاری فرودگاه‌های تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کیش، رشت، بندرعباس، مشهد، جزیره سیری و خارک پرواز انجام می‌دهد. بلیط بوشهر معمولا در کلاس پروازی اکونومی صادر می‌شود و حداکثر بار مجاز این پرواز 20 کیلوگرم اعلام شده است.

ارزان‌ترین بلیط بوشهر را از فلای تودی بخواهید!

مجموعه فلای تودی با ارائه ارزان‌ترین و متنوع‌ترین بلیط پروازهای داخلی و خارجی فعالیت خود را شروع کرد. سرعت، امنیت و دقت بالای سیستم جست‌وجوی فلای تودی باعث شده، همه این سایت را به‌عنوان معتبرترین مرجع خرید بلیط بوشهر بشناسند. یکی از مهم‌ترین خدمات سایت فلای تودی، پیداکردن پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما از طریق سیستم تقویم قیمتی است. به کمک این سیستم، می‌توانید تمامی پروازهای ارزان موجود حوالی تاریخ انتخابی را ببینید. اگر برنامه سفرتان منعطف باشد، روی سرویس تقویم قیمتی حساب کنید تا بلیط ارزان‌تری گیر بیاورید.

به‌ غیر از فروش خدمات پر تقاضایی مثل بلیط بوشهر، فلای تودی بهترین سایت برای رزرو هتل بوشهر هست. برای انتخاب هتل کافی است وارد سایت شوید و شهر مقصد، تاریخ ورود و تعداد شب‌های اقامت را وارد تا لیست همه هتل‌های موجود را مشاهده کنید. فلای تودی کامل‌ترین نتایج را نمایش می‌دهد و شما می‌توانید اطلاعات همه هتل‌ها را یک‌جا ببینید و مقایسه کنید، اطلاعاتی مثل قیمت، فاصله هتل تا مراکز مهم شهر، میزان رضایت‌مندی میهمانان قبلی و عکس‌های اقامتگاه. برای دریافت اطلاعات مربوط به سفرتان، در خبرنامه فلای تودی عضو شوید تا آخرین اخبار را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی