|

خرید شاهین یا پژو پارس؟

برای یافتن دقیق‌ترین پاسخ به سوال خرید شاهین یا پژو پارس؟ باید دو خودرو را از وجوه مختلف با یکدیگر بررسی کنید.

لینک کوتاه کپی شد

حق دارید اگر با دیدن شاهین دلتان برود و به دنبال راهی برای تصاحب این سدان جذاب باشید. هر چه باشد به زعم کارشناسان رهام یا همان شاهین سایپا زیباترین خودرو ایرانی است. اما وقتی با نام پژو پارس به عنوان رقیب شاهین مواجه شوید، ممکن است تردید وجودتان را فرا بگیرد. اینجاست که برای یافتن دقیق‌ترین پاسخ به سوال خرید شاهین یا پژو پارس؟ باید دو خودرو را از وجوه مختلف با یکدیگر بررسی کنید.


مقایسه پژو پارس با شاهین از نظر ظاهری

پژو پارس عضوی دوست داشتنی از خانواده شیرهای فرانسوی است که حدود دو دهه است در جاده‌های ایران جولان می‌دهد و همچنان هرگاه کارخانه طرحی برای عرضه آن اعلام کند، متقاضیان بسیار زیادی برای آن صف خواهند کشید. البته اگر گمان می‌کنید هواداران پژو پارس مردان میانسال هستند سخت در اشتباهید، پارس به علت توانایی‌های فنی و دماغه جذابی که دارد، هنوز بعد از ۲۰ سال از قیافه نیفتاده است و نزد جوانان ایرانی همچنان محبوب است و پرطرفدار.

با تمام این اوصاف وقتی پای این موضوع در میان باشد که خرید شاهین یا پژو پارس؟ نمی‌توان چشم روی زیبایی‌های شاهین بست. شاهینی که یکی از زیباترین محصولات تولید داخل در بازار خودرو شناخته می‌شود. بنابراین اصلا عجیب نیست که مجذوب زیبایی ظاهری شاهین شوید. با این وجود اگر کلاسیک پسند هستید، پژو پارس می‌تواند همچنان برای شما راضی کننده باشد. اما اگر به دنبال زیبایی بدنه هستید و دوست دارید در خیابان بدرخشید نمی‌توانید جز شاهین انتخاب دیگری داشته باشید.

مقایسه پژو پارس با شاهین از نظر طراحی داخلی

وقتی پای طراحی داخلی در میان باشد، حتی اگر از نظر بصری همه چیز در شرایط خوبی قرار بگیرد، اما سایپا قطعا از نظر متریال و کیفیت مواد اولیه حرفی برای گفتن ندارد. چرا؟! چون کمپانی همواره متریال نامرغوب را با بهانه پایین آوردن هزینه تولید توجیه می‌کند. بنابراین اگر شما هم بین خرید شاهین یا پژو پارس دچار تردید هستید و ملاک برای شما طراحی داخلی است باید بگوییم انتظار نداشته باشید آن زیبایی و جمالی که در ظاهر شاهین می‌بینید، در کابین هم تداوم داشته باشد.

البته نباید فکر کنید با این اوصاف اوضاع به نفع پژو پارس خواهد بود، نه! کابین هیجان انگیزی در دل پارس هم در انتظار شما نیست، با این وجود از آنجایی که این خودرو دو دهه است در ایران حضور دارد، اکثر کاربران درک دقیقی از کابین آن دارند و منتظر طراحی عجیب و شگفت‌انگیزی نیستند.

به طور کلی باید خدمت آن دسته از متقاضیانی که قصد خرید شاهین یا پژو پارس را دارند، عرض کنیم که جنس داشبورد و رودری‌های هر دو محصول از ایران خودرو و سایپا چنگی به دل نمی‌زند و جز پلاستیک خشک و بی‌کیفیت با مواد دیگری مواجه نخواهید شد.

اما هر چقدر از مواد به کار رفته در کابین دو خودرو بد گفتیم، خوب است بدانید که هر دو، سدان‌های خانوادگی جاداری هستند که برای سفر گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. ۵ سرنشین بزرگسال به‌راحتی در سایپا شاهین و پزو پارس تیوفایو ایران خودرو جا می‌شوند و گنجایش صندوق عقب نیز مطلوب گزارش شده است، هر چند در بخش ظرفیت صندوق، برتری ضمنی با محصول فرانسوی الاصل است.


مقایسه شاهین با پژو پارس از نظر فنی

مقایسه شاهین با پژو پارس مقایسه دو خودرو با دو موتور کاملا متفاوت است، در حالی که ویژگی‌های مشابهی را در اختیار کاربران می‌گذارد. اگر قصد خرید شاهین یا پژو پارس را دارید، لازم است به دقت مشخصات فنی دو سدان را بررسی کنید. روی شاهین جذاب، همان موتوری نصب شده است که پیشتر روی تیبا تعبیه شده بود، یک موتور ۸ سوپاپ که این بار به توربوشارژ مجهز شده است. این موتور می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید ‌کند.

در سوی دیگر میدان رقابت با شاهین، موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری پژو پارس tu5 قرار دارد. موتوری که به سبب قدرت بالا و استهلاک کم نزد مشتریان ایرانی بسیار پرطرفدار است و وجود این پیشرانه برای هر خودرویی نقشی تعیین کننده در آمار فروش آن خودرو دارد. اگر همچنان در خرید شاهین یا پژو پارس تردید دارید، خوب است بدانید که موتور پارس قادر است تا ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور ایجاد ‌کند. اگرچه موتورهای تیوفایو بسیار پرطرفدار هستند، اما این واقعیت را هم در نظر بگیرید که در صورت خرابی و نقص، این نوع پیشرانه‌ها خرج زیادی روی دست کاربران می‌گذارند.

البته این بدین معنا نیست که موتور شاهین برتری قابل توجهی دارد، زیرا سطح حساسیت و دقت در نگهداری موتورهای توربوشارژ بالاتر است و همین عامل باعث می‌شود تا برخی خریداران سراغ خودروهایی با موتور توربوشارژ نروند. با این وجود نوع موتوری که در سینه شاهین قرار گرفته است از نوع کم حساسیت بوده و تجربه رانندگی و کاربری مالکان نیز از مشکل خاصی از موتور شاهین حکایت نکرده است. اگر ملاک خرید شاهین یا پژو پارس برای شما سرعت، شتاب و کیفیت سواری باشد، باید صراحتا به شما بگوییم که هر دو خودرو در شرایط مشابهی قرار دارند. سطح شتاب و چالاکی آن‌ها در یک حد است و سواری نرم و باکیفیتی ارایه می‌دهند. موانع و ضربات جاده، آزار چندانی برای سرنشینان نخواهد داشت و صدای موتور نیز وارد کابین نمی‌شود.

در نهایت اگر مدرن بودن ظاهر را در کنار یک موتور با عملکرد مطلوب می‌خواهید، با استعلام به‌روزترین قیمت شاهین برای خرید این خودرو اقدام کنید. اما اگر ترجیحتان این است خودرویی با موتور تیوفایو داشته باشید و پول کمتری برای خرید بپردازید، پژو پارس پا به سن گذاشته را خریداری کنید.

مقایسه پژو پارس با شاهین از نظر امکانات ایمنی و رفاهی

واضح است که در مقایسه یک خودرو متعلق به بیست سال پیش با خودرویی که به تازگی وارد بازار شده است، برتری از نظر امکانات از آن محصول جدید باشد. هرگاه بین خرید شاهین یا پژو پارس دچار تردید شدید و مهم‌ترین عامل شما برای برگزیدن یکی از این دو، مباحث ایمنی بود، به این موضوع فکر کنید که شاهین تنها خودرو ایرانی است که دارای ستاره‌های ایمنی از موسسات معتبر بین المللی است. همچنین از نظر امکانات و آپشن‌ها به اندازه کافی می‌تواند برای مشتری امروزی رضایت بخش باشد. این در حالی است که پژو پارس از نظر امکانات رفاهی هم حرف خاصی برای گفتن ندارد.

برای خرید پژو پارس یا شاهین از چه طریقی اقدام کنیم؟

اگر به نتیجه قطعی برای خرید شاهین یا پژو پارس رسیدید، طبیعتا اکنون به دنبال مرکزی می‌گردید که خیلی زود بتوانید به نتیجه برسید. با این حال خودتان می‌دانید که چه سایپا چه ایران خودرو به جز از طریق نام نویسی در سامانه یکپارچه، قرعه کشی و تحویل چند ماه آینده، خودرو نمی‌فروشند. در چنین شرایطی بهتر است با مراکز آزاد نظیر سایا خودرو وارد معامله شوید تا علاوه بر اینکه خیالتان بابت انتخاب یک فروشنده معتبر و معتمد راحت است، از مزایایی مانند تحویل فوری، خرید با قیمت مناسب و قراردادهای شفاف بهره‌مند شوید.

خرید شاهین یا پژو پارس از سایا خودرو یک فرصت استثنایی برای افرادی است که قصد دارند خیلی زود از خودرو محبوبشان سواری بگیرند، حال چه به صورت قسطی یا خرید نقدی. اگر پول کافی دارید اما حوصله انتظار کشیدن برای تحویل خودرو توسط کمپانی را ندارید، سایا خودرو بهترین انتخاب برای شماست. اگر هم با مشکل تامین اعتبار مواجهید، چرا خرید اقساطی با بهترین شرایط مانند اقساط بلند مدت، خرید با حداقل پیش پرداخت و تحویل فوری را انتخاب نمی‌کنید؟! به هر حال سایا خودرو در کنار شماست تا بهترین بستر ماشین دار شدن را برای شما فراهم کند.

برای اطلاع از جزییات طرح‌های خرید شاهین یا پژو پارس با مراکز فروش سایا خودرو تماس بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی