|

پلنگی که در چشم بهم زدن گوزن رو شکار کرد یهو گیر سگ های وحشی افتاد؛ ببین چه کارِش کردن

در این ویدئو پلنگی را خواهید دید که با کمین هوشمندانه خیلی راحت گوزن را شکار کرد غافل از اینکه سگ های وحشی در کمینش هستند.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- پلنگ حیوانی گوشتخوار با پاهایی کوتاه و بدنی کشیده است. این حیوان علاقه بسیاری به زندگی کردن در مناطق دور افتاده جنگل، کوهستان و مناطقی با ارتفاع بالای ۳۵۰۰ متر دارد. پلنگ ها زندگی کردن در صخره ها و کوه ها را به کناره دریا و رودخانه ها ترجیح می دهند به همین علت خیلی کم اتفاق می افتد که در دشت ها و کوهپایه ها دیده شوند. 

پلنگ دارای قلمروی مشخص است که آن را با ادرار خود مشخص می کند. همان طور که گفته شد پلنگ ها فقط در زمان جفت گیری در کنار یکدیگر هستند و در دیگر مواقع به صورت انفرادی دیده می شوند. قلمرو این حیوان در گونه نر ۳۰ تا ۷۸ کیلومتر مربع و در گونه ماده ۱۵ کیلومتر مربع معرفی شده است. در گزارشاتی که به گوش می رسد تداخل قلمرویی بین گونه های نر و ماده به تعدادی رخ داده که هیچ مشکلی با یک  دیگر ندارند اما این تداخل در گونه های هم جنس وجود ندارد و به طور حتم مشکل و جنگی بزرگ به بار می آورد.

اندازه پلنگ معمولا بین 100 تا 190 سانتی متر و وزن پلنگ بین 30 تا 90 کیلوگرم است. به نظر می رسد پلنگ ایرانی بزرگ ترین زیر گونه پلنگ در دنیا می باشد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها