|

میدان تکسیم استانبول، معروف ترین منطقه استانبول

برای آشنایی بیشتر با میدان تکسیم استانبول و کشف دلیل محبوبیتش، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

لینک کوتاه کپی شد

تکسیم استانبول، یکی از معروف‌ترین میدان‌ها در دنیا است. این میدان که مرکز شهر واقع شده، به عنوان قلب استانبول شناخته می‌شود. آیا دلیل این همه شهرت و محبوبیت را می‌دانید؟ چرا میدان تکسیم یا تقسیم، نه فقط در ترکیه، بلکه در جهان شناخته شده است؟ پاسخ‌های متعددی برای این سوال وجود دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

حتما تابه‌حال نام میدان تکسیم استانبول را شنیده‌اید و شاید آن را از نزدیک دیده باشید؛ اما برای آشنایی بیشتر با آن و کشف دلیل محبوبیتش، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

نمایی از میدان تکسیم استانبول

نمایی از میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم در کدام قسمت استانبول قرار دارد؟

میدان تکسیم (Taksim) در بخش اروپایی استانبول و در محله بی‌اوغلو واقع شده است. این میدان تقریبا در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن از سراسر استانبول بسیار آسان است. ایستگاه مترو، اتوبوس، تاکسی و تراموا در فاصله‌های کمتر از 100متری میدان تکسیم واقع شده‌‌اند و گردشگران را از این میدان به اقصی نقاط شهر استانبول می‌رسانند. شما می توانید در تور استانبول از این محله استانبول بازدید کنید.

در بخش‌های بعدی به تاریخچه میدان تکسیم، جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید اطراف آن خواهیم پرداخت؛ پس لطفا تا انتهای مقاله همراه با باشید.

گذشته میدان تکسیم؛ نماد ترکیه

میدان تکسیم، نماد جمهوری مدرن ترکیه است. این میدان در زمان شکل‌گیری جمهوری ترکیه ساخته شد. این میدان در ابتدا محلی برای برگزاری رویدادهای ملی بود و سپس در طول سال‌های مختلف تغییر کاربری داد؛ حتی در دوره‌ای به عنوان استادیوم، گورستان و آب‌انبار نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.

میدان تکسیم حدود یک دهه به فراموشی سپرده شد؛ اما با تخریب پادگان موجود در آن و افزایش وسعت میدان، دوباره توجه‌ها را به خود جلب کرد. مقامات جمهوری ترکیه یک هویت سیاسی به میدان تکسیم دادند و آن را به محلی برای تقابل دولت و ملت تبدیل کردند. در حال حاضر نیز از میدان تکسیم برای اعتراض‌های مردمی و برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مختلف استفاده می‌شود.

وجود مجسمه مصطفی کمال آتاتورک به همراه برخی دیگر از چهره‌های سیاسی ترکیه در وسط این میدان، آن را به نماد اصلی جمهوری ترکیه تبدیل کرده است؛ البته شهرت میدان تکسیم فقط به دلایل سیاسی ختم نمی‌شود و این مکان برای گردشگران نیز بسیار جذاب است. در بخش‌های بعدی به جاذبه‌های اطراف این میدان خواهیم پرداخت.

جاذبه‌های دیدنی اطراف میدان تکسیم

میدان تکسیم در مرکز شهر قرار دارد و بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی در نزدیکی آن واقع شده‌اند. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی اطراف تکسیم را به شما معرفی می‌کنیم.

  • مرکز فرهنگی آتاتورک
  • خیابان استقلال
  • پارک گزی
  • برج تاریخی گالاتا
  • مسجد تکسیم

خیابان استقلال یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌رود که مملو از مرکز خرید، رستوران، هتل و خانه‌های رنگارنگ است. اگر به پیاده‌روی علاقه‌مند هستید، در سفر به ترکیه حتما از این خیابان و جاذبه‌های آن دیدن کنید.

 

برگزاری مناسبت های خاص در میدان تکسیم

برگزاری مناسبت های خاص در میدان تکسیم

نزدیک‌ترین هتل‌ها به میدان تکسیم استانبول

اغلب گردشگران، هتل‌های اطراف میدان تکسیم را برای اقامت در استانبول انتخاب می‌کنند؛ زیرا این منطقه دسترسی خوبی به سایر بخش‌های شهر دارد و جاذبه‌های گردشگری متعددی در اطراف آن قرار گرفته‌اند.

  • هتل اکسپرس تکسیم
  • هتل سیتی سنتر
  • هتل گزی بسفر
  • هتل رزیدنس

مسافرخانه‌ها، متل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای متعددی نیز در اطراف این هتل‌ها قرار دارند. اگر برای اقامت به میدان تکسیم مراجعه کنید، قطعا مکانی متناسب با بودجه و سلیقه‌تان پیدا خواهید کرد. برای رزرو هتل در میدان تکسیم نیز می‌توانید از طریق سایت مهرپرواز اقدام کنید. همچنین اگر قصد سفر به استانبول در تابستان را دارید تور استانبول تابستان را به شما توصیه می کنیم. با استفاده از پکیج های گردشگری، هزینه های سفر شما کاهش پیدا می کند.

بهترین رستوران‌های اطراف میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول، منطقه‌ای بسیار سرزنده و پرجنب‌وجوش است؛ زیرا رستوران‌ها، هتل‌ها و اماکن گردشگری متعددی در اطراف آن قرار گرفته‌اند. اغلب رستوران‌های محلی این منطقه، شبانه‌روزی هستند؛ پس هر وقت که می‌خواهید، خود را به یک وعده غذای سنتی خوشمزه دعوت کنید. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های میدان تکسیم را به شما معرفی می‌کنیم.

  • رستوران تام تام کباب (Tomtom Kebab): این رستوران فضای دنجی دارد و خوشمزه‌ترین کباب‌ها را سرو می‌کند.
  • رستوران حاجی عبدالله (Haci Abdullah Lokantasi): مشهورترین غذای این رستوران، غذای مخصوص حاجی عبدالله نام دارد که یک غذای سنتی عثمانی با تکه‌های بره آب‌دار است.
  • رستوران اله اوس (Eleos): بهترین غذاهای دریایی و یونانی با تم روستایی در این رستوران سرو می‌شوند.
  • رستوران غذاهای آناتولی (Otantik Anadolu Yemekleri): انواع کباب‌ها، غذاهای و شیرینی‌های سنتی ترکیه در این رستوران موجود هستند.

رستوران‌های موجود در اطراف میدان تکسیم، تنوع بالایی دارند و شما می‌توانید انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی را در این مکان‌ها امتحان کنید.

آشنایی با مراکز خرید میدان تقسیم استانبول

بسیاری از گردشگران به منظور خرید به استانبول سفر می‌کنند. پاساژها و مراکز خرید این شهر بسیار معروف هستند و شهرت جهانی دارند. تعدادی از این مراکز خرید در اطراف میدان تکسیم واقع شده‌اند که در این بخش آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • مرکز خرید بی‌اوغلوایش در خیابان استقلال
  • مرکز خرید ترکوز در خیابان استقلال
  • مرکز خرید استانبول در منطقه بی‌اوغلو
  • مرکز خرید فروم استانبول در خیابان استقلال
  • مرکز خرید جواهیر در فاصله 5 دقیقه‌ای از میدان تکسیم

کلیه این مراکز خرید که اغلب در خیابان استقلال واقع شده‌اند، از بهترین و مهم‌ترین پاساژها و مال‌های استانبول به شمار می‌روند. شما می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، جواهرات، لوازم منزل، عینک، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی را از بهترین برندهای دنیا در بوتیک‌های این مراکز خرید پیدا و خریداری کنید.

مرکز خرید فروم استانبول در خیابان استقلال در نزدیکی میدان تکسیم

مرکز خرید فروم استانبول در خیابان استقلال در نزدیکی میدان تکسیم

خرید تورهای استانبول از مهرپرواز

در این مقاله به معرفی میدان تکسیم استانبول پرداختیم و دلایل شهرت و محبوبیت آن را شرح دادیم. این میدان در مرکز شهر قرار دارد و به عنوان یک نماد سیاسی و گردشگری در ترکیه و دنیا شناخته شده است. کلیه رویدادهای مهم در تکسیم برگزار می‌شود و همچنین هتل‌ها، رستوران‌ها و اماکن توریستی متعددی در اطراف آن قرار گرفته‌اند. اغلب افرادی که به ترکیه سفر کرده‌اند، از میدان تکسیم و جذابیت‌های آن یاد می‌کنند.

بلیط سفر به ترکیه را همین حالا از طریق سایت مهر پرواز خریداری کنید. همچنین می‌توانید از تورهای ارزان قیمت و لحظه آخری این مجموعه نیز استفاده کنید. کلیه خدماتی که در آژانس مسافرتی مهر پرواز به مشتریان عرضه می‌شوند، کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند. برای مشاهده تورهای داخلی و خارجی وارد صفحه اصلی سایت شوید و به منظور کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید. این عزیزان شما را راهنمایی می‌کنند تا با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه‌تان، بهترین انتخاب را انجام دهید.

همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که درانواع تور خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

آژانس هواپیمایی مهرپرواز | www.mehrparvaz.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها