|

از جذابیت های حیات وحش؛ کل یالدار به دام تمساح ها افتاد و هر چی جفتک انداخت افاقه نکرد

یک گوساله بدشانس توسط یک کروکودیل گرفته می شود. دومین تمساح عظیم الجثه وارد صحنه شد و گوزن یالدار را از آرواره های کروکودیل کوچکتر ربود.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- دوقلوهای 22 ساله نیکول کروم و الکس کروم در پارک ملی کروگر در سافاری بودند. با رانندگی در امتداد جاده اصلی از پل کروکودیل به کمپ سابی پایین، آنها شاهد منظره ای بودند که یک بار در زندگی اتفاق می افتد. این دوقلوها تجربه خود را اینگونه با ما به اشتراک گذاشتند.

ما در حال مشرف به برکه بودیم که متوجه شدیم یک تمساح در حال حرکت در آب است. ما تصمیم گرفتیم در اطراف منتظر بمانیم زیرا گله ای از کل های یالدار را در همان نزدیکی دیدیم. کَل ها همگی بسیار حواس پرت و بی ملاحظه بودند و بارها به آب نزدیک شدند و کروکودیل تقریباً آنها را لمس کرد اما حمله نکرد.

ezgif.com-gif-maker (18)

کروکودیل ها شکارچیان کمین باورنکردنی هستند و حتی زمانی که یک حیوان در چند متری آن ها قرار می گیرد هم می توانند بی حرکت بمانند تا شناسایی نشوند.

در واقع میشه گفت کروکودیل ها شکارچیانی هستند که در کمین شکارهای ناآگاه می مانند. این کاری است که این کروکودیل خاص هم انجام می داد و صبورانه منتظر لحظه عالی بود. 

صبر ممکن است همیشه در طبیعت به ثمر نرسد. با این حال این کروکودیل با صبر و حوصله زیاد منتظر شکار خود نشسته بود. ما احساس می کردیم که قرار است اتفاقی بیفتد زیرا می دانستیم یک تمساح گرسنه در آب کدر کمین کرده است. پس از حدود 30 دقیقه انتظار، این اتفاق افتاد.

ما با پدر و مادرم در ماشین بودیم. یک ماشین دیگر آنجا بود و بدون شک آنها همان انتظاری را داشتند که ما داشتیم.

بالاخره کروکودیل از آب بیرون آمد و به سمت کَل ها یورش برد و موفق شد که یک کل کوچک را بگیرد و او را به داخل آب بکشد. کل یالدار تا آن جا که می توانست مقاومت کرد و حتا توانست خود را به نزدیکی های خشکی برساند اما در حالی که پای راستش در دهان تمساح سمج گیر کرده بود، از شانس بد او یک تمساح بزرگ تر و نیرومند تر نیز در همان حوالی بود که این مناظره را تماشا می کرد.

ezgif.com-gif-maker (19)

به نظر ما تمساح اول آن قدر قوی نبود که بتواند به تنهایی از پس شکار یک کَل یالدار بر بیاید و برای همین هم تمساح بزرگ تر به کمک او آمد و کل بیچاره نیز چاره ای جز تسلیم شدن نداشت و اگر چه که نزدیکی های ساحل بود اما تمساح بزرگ تر به روی او پرید و با یک ضرب، او را به زیر آب کشید.

ezgif.com-gif-maker (20)

ما گمان می کنیم که حتا اگر کل بیچاره بتواند طی یک حرکت سریع خود را نجات دهد به قدری پای راستش آسیب دیده است که حتا در خشکی هم شانسی برای زنده ماندن نخواهد داشت.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها