|

از جذابیت های حیات وحش؛ تمساح سمج بوفالو رو جلو رفقاش از دماغش گاز گرفت ول کن هم نبود

یک تمساح بسیار جاه طلب نیل شانس خود را با یک گاو گاومیش کاملاً رشد کرده در حالی که با آن مبارزه می کنند، می گیرد. چه کسی پیروز خواهد شد؟

لینک کوتاه کپی شد
9

شایانیوز- دکتر مارک دی براردینیس، پزشک ارتودنسی پتالوما به اندازه کافی خوش شانس بود که کل صحنه را ثبت کرد. او داستان و تصاویری شگفت انگیز از رویارویی تمساح با یک گاو میش را روایت کرد.

منطقه Lowveld آفریقای جنوبی منطقه‌ای است که در طول ماه‌های تابستان بارندگی زیادی را تجربه می‌کند، که برای جانوران و گیاهان بسیار مفید است زیرا همه آنها با آب و غذا فراوان رشد می‌کنند. برای کسانی که در سافاری هستند، مقادیر زیاد بارندگی به این معنی است که حیوانات برای جستجوی آب و غذا نیازی به حرکت ندارند. وقتی تصمیم می گیرند در اطراف حرکت کنند، پوشش گیاهی غلیظ و سرسبز پوشش شگفت انگیزی را ارائه می دهد.

ما برای تماشای اسب‌های آبی به سمت رودخانه سابی سابی رفتیم. خورشید داشت غروب می کرد و هوا کم کم سرد می شد. صدای غرش پاهای گاومیش ها زمین را به لرزه درآورد وقتی گله ای عظیم به چاله آب نزدیک شد. آنها برای نوشیدن نوشیدنی عصر خود مستقر شدند.

ezgif.com-gif-maker (9)

بوفالوها حداقل دو بار در روز آب بخورند. برخلاف بسیاری از گونه های جانوری کوچکتر، گاومیش ها بدون نگرانی یا احتیاط به چاله ها و رودخانه ها نزدیک می شوند. اندازه بزرگ آنها باعث می شود تا کروکودیل ها خیلی ریسک نکنند و کمی از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

هنگامی که گاومیش ها شروع به نوشیدن کردند، ولوله ای در جلوی گله رخ داد. یک تمساح به پوزه گاومیش عظیم الجثه ای که در حال نوشیدن بود چسبیده بود. ناباورانه و متحیر آنجا نشستم. گاومیش نعره وحشتناکی سر داد که در بوته اطراف طنین انداز شد. بقیه گله با شوک نگاه می کردند. نبرد با تلاش گاومیش برای آزاد کردن خود و تمساح با تمام توانش ادامه یافت.

ezgif.com-gif-maker (8)

ezgif.com-gif-maker (10)

مشاهده ای مانند این غیرعادی است زیرا کروکودیل ها خطر آسیب و از دست دادن انرژی را برای حیوانی به اندازه یک گاومیش تهدید نمی کنند. با این حال، این تمساح بزرگ شاید از جان گذشته برای یک وعده غذایی بود. اگرچه بسیاری از حیوانات در فصل بارندگی زیاد رشد می کنند. کروکودیل ها از معدود حیواناتی هستند که رنج می برند. با سهولت دسترسی به آب آشامیدنی، حیوانات کوچکتر مجبور نیستند برای رفع تشنگی خود به چاله های آبیاری بزرگ بروند. این بدان معناست که کروکودیل‌ها باید خود را تطبیق دهند و از سیستم‌های رودخانه‌ای بزرگ و سدها به غلظت‌های کوچک‌تر آب به امید یک وعده غذایی حرکت کنند.

ezgif.com-gif-maker (12)

در پایان این نزاع کروکودیل با جثه عظیم خودش تمساح را از بستر رودخانه خارج کرد و به وسط علفزار کشاند و تمساح ها هم که وقتی از آب خارج می شوند احساس خطر می کنند بلافاصله عقب نشسنی کرد و از ترس سم های سایر بوفالوها به سرعت به رودخانه برگشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی