|

چگونه کسب و کار خودمان را راه اندازی کنیم؟ رویاهاتو به واقعیت تبدیل کن

شما هم دوست دارید رویایتان تحقق یابد و صاحب کسب و کار خودتان شوید و درآمدزایی داشته باشید؟ پس این مقاله را بخوانید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دلتان بخواهد کسب و کاری برای خودتان راه اندازی کنید اما سردرگم شوید و ندانید از کجا و چگونه باید شروع نمایید. خب من در این مقاله به شما کمک میکنم تا مسیرتان را پیدا کنید و آماده تحقق بخشیدن به رویاهایتان شوید.

راهتان را با این سوال شروع کنید؟ 

آنچه را که در این راه آشکار است و اگر هم از افراد باتجربه درمورد کسب و کارهای کوچک بپرسید اول این سوال را مطرح میکنند، علاقه ات چه چیزی است؟ یا در چه چیز استعداد داری؟ پس در ابتدای کار ان مورد را مشخص کنید. پس از مشخص شدن علاقه ناخودآگاه در مسیر یادگیری بیشتر قرار خواهید گرفت، زیرا لازمه شروع کار، داشتن تخصص و دانش حداقل متوسط است.

جستجوگر باشید و تا میتوانید اطلاعات به دست آورید

برای کاری که میخواهید شروع کنید در روز وقتی را بگذارید و در موردش تحقیق کنید و کلی اطلاعات به دست بیاورید. حتما تصویرسازی ذهنی داشته باشید یعنی کار را از بُعدهای مختلف نگاه کنید، مزایا و معایبش را بسنجید و اهداف و ایده هایتان را حتما روی کاغذ بنویسید، زیرا اهدافی که روی کاغذ ثبت می شوند زودتر به اجرا می‌رسند. مهارت و هنرتان چیست؟ مثلا عاشق خیاطی یا عروسک سازی هستید و دوره اش را گذرانده اید؟ پس شما میتوانید با سرمایه ای اندک کارتان را شروع کنید

اکنون به مدد گسترش شبکه های مجازی و استفاده چشم‌گیر مردم از اینترنت، نگران دیده شدن کارتون نباشید. این مدل کارها گرفتنش دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد پس صبور باشید و روحیه تان را قوی نگه دارید.

230793 (2)

از روابط اجتماعی‌تان سواستفاده نه، ولی استفاده کنید 

از ارتباطات اجتماعی تان مثل خانواده و دوستان و البته دوستان مجازی در کارتان کمک بگیرد آنها میتواند مبلغان خوبی برای کسب و کار شما باشند به طور صحیح خدمات شما را به دیگران معرفی نمایند. از آدم ها و صحبت های منفی دوری کنید همان هایی که مانند کاراکتر گلام در کارتون گالیور مدام می‌گویند "من میدونم" و با همه چیز مخالفت می کرد. این ها نماد ناامیدی هستند و امکان اینکه شما را ازمسیرتان دور کنند بسیار زیاد است.

SIoT

معاشرت با رقیب جهت بهبود کسب و کار

در شبکه های مجازی رقیب هابتان را رصد کنید، مثلا اگر کارتان کیک پزی است روزی دو یا سه تا کیک پزهای معروف را پیدا کنید، کارهایشان، مدل بسته بندی محصولاتشان، و نوع برخوردشان با مشتری را آنالیز کنید. رقیب ها به شما کمک می کنند تا بهتر و روشن تر کسب و کارتان را پیش ببرید. و اگر هم با افراد بزرگ بیزینس خودتان معاشرت و تعامل داشته باشید که کمک شایانی به کارتان کرده است.

برنامه ریزی یک اصل مهم در پیشبرد کارها

برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی از اوجب واجبات است، حالا چرا برنامه ریزی انقدر مهم است؟ چون شما با برنامه ریزی به خودتان و دیگران نشان می دهید که چقدر در کارتان دقیق و متعهد هستید و اینکه زمان بندی کارها و جزئیات را در برنامه ریزی برای خودتان مشخص کنید تا کمتر دچار سردرگمی شوید.

محصول برای عرضه ندارم چه کنم؟

حالا ممکن است پیش خودتان بگوید کارتان تولیدی نیست و در عرصه آموزشی مهارت دارید،فابها المراد، چون شما از طریق یک سیستم کامپیوتر و یا حتی گوشی و یا برگزاری کلاس های حضوری با تعداد کم می توانید کارتان را آغاز کنید. مثلا اگر به زبان اینگلیسی، موسیقی، نویسندگی تسلط دارید و یا مشاور شبکه های مجازی هستید از این طریق می توانید کسب درآمد کنید.

blog-instageram

" نه " را به فرصت تبدیل کنید

می‌دانید ابتدای رشد و پشرفت شما کجاست؟ دقیقا همانجایی ست که شما از مخاطب و یا مشتری        " نه " می‌شنوید. به دنبال علایق مخاطبین بروید و با یک کاوش کوچک مطلع می شوید که به چه چیز تمایل نشان میدهند.از انتقادات مخاطبین درس بگیرید وآن را تبدیل به فرصت های طلائی کنید.

این روزها مخصوصا از آغاز دوران کرونا به بعد استارت کارهای خانگی بسیار زیاد شد و عده‌ای کرونا را برای کسب وکارشان یک فرصت خوب دانسته اند تا تهدید.چنین افرادی با تحقیق و نیازسنجی مخاطب توانستند هوشمندانه نظر مشتریانشان را جلب کنند.

startup-ideas-30

اسم چند نمونه فعالیت خانگی که این روزها بسیار باب شده و نیاز به سرمایه گذاری زیادی هم ندارد را در این قسمت برایتان می‌نویسم: تولید محصولات ارگانیک، کیک و شیرینی پزی، تدریس آنلاین، فینگرفود، شمع سازی، گلدوزی و عروسک سازی، خیاطی، تولید زیورآلات و اکسوری، تولید محصولات چرمی مثل کیف و کفش، پرورش قارچ، طراح گرافیک، تولید محتوای وب سایت و دیگر شبکه های اجتماعی غیره...

Generate-content-with-mobile-2

این سوال زیاد پرسیده می شود که چگونه در کارم تولید محتوا کنم و اینکه در این زمینه تخصصی ندارم. در این خصوص به شما پیشنهاد میکنم ابتدای کار خیلی سخت نگیرید فقط سعی کنید تمرکزتان روی اجرای ایده باشد، یک پلتفرم را برای ارتباط با مشتری انتخاب کنید مثلا اینستاگرام سپس چند برنامه طراحی از سایت های مختلف دانلود کنید که کار کردن با آنها بسیارآسان است و حالا به کمک دوربین گوشی ها می توانید بهترین فیلم یا عکس را تهیه کنید. یادتان نرود یادگیری را فراموش نکنید و تا می توانید جستجوگری کنید و بیاموزید و اگر بنا به مشغله کاری نمیتوانید به کارهای بصری و مجازی رسیدگی کنید می توانید آن را به دست متخصصین این حوزه بسپارید. و در سخن آخر به شما توصیه می کنم غیرممکن ها را برای خودتان ممکن کنید و همین حالا دست به کار شوید.

زیرا تحقق رویاها با فعل خواستن محقق میگردد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها