|

ادعای عجیب درباره طرح صیانت؛ رای کمیسیون مشترک هنوز ابطال نشده

با مخالفت‌های نمایندگان به نظر می‌رسید که رای کمیسیون مشترک به تصویب طرح صیانت لغو شده اما دبیر کمیسیون اعلام کرده که رأی ابطال نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

 با وجود ابطال تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به دست معاونت قوانین مجلس، رئیس کمیسیون ویژه رسیدگی به این طرح اصرار دارد که رای‌گیری برای تصویب این کلیات «قانونی‌» بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، در ساعات پایانی شب روز تصویب کلیات جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت گفت: معاونت قوانین در نامه‌ای از رعایت نشدن آئین‌نامه داخلی در فرایند بررسی طرح صیانت خبر داد.

او تاکید کرده بود که آنچه در جلسه امروز کمیسیون مشترک رای‌گیری شده‌ متفاوت از طرحی است که از صحن علنی مجلس به این کمیسیون ارجاع داده شده است. اساسا نباید مبنای رسیدگی و رای گیری در کمیسیون قرار می گرفت.

طرح صیانت ابطال نشده است

این در حالی است که رئیس کمیسیون تقی‌پور انوری امروز در مجلس اظهار کرد: تصور پیش آمده است که مصوبۀ کمیسیون ابطال شده است. این برداشت غلط است و مصوبه هنوز ابطال نشده است.

ویس کرمی، دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت بیان کرد: طبق اصل ۸۵ قانون اساسی این طرح به کمیسیون مشترک واگذار شده و صفر تا صد این تصمیم با کمیسیون است و این نامه تاثیری در روند کار نخواهد داشت، چون در نهایت کمیسون است که در مورد جزئیات و کلیاتش تصمیم می‌گیرد. ( انتخاب)

ویس کرمی می‌گویذ: در جلسه روز گذشته تصویب کلیات، از ۲۰ نفر عضو کمیسیون مشترک، ۱۹ نفر رای موافق دادند و یک نفر ممتنع بود، آقای رشیدی هم که جنجال رسانه‌ای ایجاد کردند اصلا عضو کمیسیون نیستند.

معاونت قوانین یکی از بخش‌های اداری مجلس است. کار بررسی و تصویب طرح ها و لوایح منحصراً در اختیار مجلس و گاه کمیسیون‌هاست. بخش‌های اداری نمی‌توانند در این امر مداخله کنند. آنها، از قبیل مرکز پژوهش ها و معاونت قوانین، صرفاً نظر کارشناسی می‌دهند. تصمیم با مجلس است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی