|

مهم؛ زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان اعلام شد

زمان دقیق پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام نشده و با وجود این که قرار بود بهمن واریز شود این اتفاق نیفتاد و بازنشستگان باید در اسفند منتظر باشند

لینک کوتاه کپی شد

بهمن میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال بازنشستگان مشخص شد براساس آنچه اعلام شد، کارکنان دولت و بازنشسته‌ها حداقل یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان عیدی می‌گیرند. اگر متاهل باشند حداقل عیدی دو میلیون و اگر فرزندی داشته باشند نیز به ازای هر یک از فرزندان خود  ١۵٠هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بنابر اعلام معاون اول رئیس جمهور مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به عنوان حق عائله‌مندی و یک فرزند به مبلغ عیدی اضافه می‌شود اما حق عائله مندی صرفا برای کارمندان است و به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد.

زمان قطعی برای پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام نشده اما با وجود این که قرار بر این بود این پاداش در بهمن واریز شود این اتفاق نیفتاد و بازنشستگان باید در اسفند منتظر عیدی یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومانی امسال باشند.

عیدی بازنشستگان تنها ۱۰۰  هزار تومان بالا رفت

میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد که از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۴۰۰ حق عائله‌مندی، اولاد و بیمه خدمات درمانی آن‌ها را صندوق مذکور پرداخت کرده، توسط آن صندوق قابل پرداخت است و سایر مواردی که مشمول صندوق‌های یاد شده نیستند، از محل اعتبارات دستگاه اجرایی، سازمان یا شرکت دولتی ذی‌ربط قابل پرداخت است.

ارقام عیدی یک دهه گذشته نشان می‌دهد که بازنشســتگان تامین اجتماعی از سال ۹۰ تا ۹۹ مجموعا ۷ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان، عیدی دریافت کرده‌اند. اما رقــم پایه عیدی انتهای ســال جاری با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نســبت به ســال پیش از به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده در حالی که عیدی بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

تورم بیش‌تر از ۴۲ درصد است

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: انتظار داریم که دولت برای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان تورم واقعی را در نظر بگیرد.

به گفته دهقان کیا تورم با سبد معیشتی خانواده و اقلامی که روزانه با آن سروکار دارند در ارتباط است که این رقم‌ بسیار بالاتر از  ۴۲.۵ درصد است بنابراین دولت باید تورم واقعی را به حقوق و عیدی بازنشستگان و شاغلین اضافه کند تا افراد شرایط بهتری برای ادامه زندگی داشته باشند.

او گفت: قانون مشخصی در پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی وجود ندارد و هر سال عیدی بازنشستگان را با عیدی کارمندان دولت پرداخت می‌کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها