|

آخرین خبرها از رتبه بندی؛ لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال اجرا می‌شود؟

رتبه بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش می‌گوید: «نمی‌توانیم قول دهیم که پیش از پایان سال لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.»

لینک کوتاه کپی شد

حدود یک ماه از برگردان لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان به مجلس می‌گذرد. اما هنوز تکلیف این لایحه روشن نشده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، آذر ماه سال جاری پس از سال‌ها لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد. اگرچه تصور می‌شد تصویب آن به زودی گره این ماجرا را باز کند اما اینطور نشد. هنوز طرح رتبه‌بندی معلمان در دست بررسی است و برای اجرای آن امروز و فردا می‌شود.

لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال اجرا می‌شود؟

موضوع مورد مناقشه در تائید نهایی لایحه رتبه‌بندی، بودجه است. ۷۳۰ هزار معلم که باید چهار تا هشت میلیون تومان به حقوق آنها اضافه شود. معلمان هم بارها در تجمعاتی که داشتند برای اجرای آن اعتراض کردند. اما آیا تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ تائید و اجرا می‌شود؟

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: «تلاشمان این است که تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ این لایحه اجرایی شود. نمی‌توانیم قول دهیم که پیش از سال جدید اجرایی شود چون قبلا هم تصویب کردیم اما شورای نگهبان آن را برگشت داد.»

او ادامه می‌دهد: «بعد از اینکه لایحه رتبه‌بندی از سوی شورای نگهبان برگشت در کمیسیون آموزش رسیدگی‌های لازم انجام شد. مجددا در کمیته آموزش و پرورش نیز در حال رسیدگی است.» حاجی پور می‌گوید: «در این کمیته سازمان برنامه و بودجه، شورای نگهبان و اداره امور استخدامی حضور دارد که یک تصمیمی گرفته شود که دیگر ایراداتی به آن وارد نشود و از شورای نگهبان برنگردد.»

لایحه منتظر تائید دولت است؟

دولت می‌گوید تلاش دارد این طرح را اجرایی کند اما چرا اجرا نمی‌شود؟ محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری در این مورد گفت: «رسیدگی به وضعیت افراد شاغل در آموزش‌ و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته است. دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.» (ایسنا)

اما پیش از این علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته بود: «قبول این بودجه را دولت در مجلس به صورت شفاهی اعلام کرده بود. در جلسه سران سه قوه هم مطرح شده بود و رئیس جمهور هم قبول کرده بود. حالا نامه تائید آن را آماده کرده‌اند اما ظاهرا معاون اول رئیس جمهور امضا نکرده است که بار مالی آن را قبول کنند.»

کسری بودجه برای اجرای لایحه رتبه‌بندی

منادی سفیدان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی این لایحه تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ نیاز است. اگر این لایحه تائید نهایی شود از آخر شهویور ماه برای معلمان احتساب می‌شود. یعنی ۶ ماه در سال ۱۴۰۰ بر اساس این لایحه معلمان چهار تا هشت میلیون تومان باید افزایش یابد. به عبارتی حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است. یعنی کسری بودجه پنج هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان! حالا باید دید دولت و مجلس چه راهی برای رفع این مانع و تائید نهایی دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها