|

بررسی یک موضوع مهم؛ تفاوت رتبه بندی معلمان با همسان سازی حقوق چیست؟

طرح رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق فرهنگیان به معیشت آن‌ها کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

نوری در رابطه با تفاوت این دو گفت:«طرح همسان سازی» برای برقراری عدالت در پرداخت‌ها صورت می‌گیرد؛ درحالی که «رتبه‌بندی» برای کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، بیش از آنچه تصور می‌کنید، بازگشت‌پذیر است و «نظام رتبه‌بندی» در واقع کلید اصلی این کار است.

رتبه بندی معلمان چه تفاوتی با همسان سازی حقوق فرهنگیان دارد؟

نوری در خصوص تفاوت بین رتبه‌بندی و همسان‌سازی تصریح کرد: «رتبه‌بندی» با «همسان سازی» متفاوت است، «طرح همسان سازی» برای برقراری عدالت در پرداخت‌ها صورت می‌گیرد؛ درحالی که «رتبه‌بندی» برای کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت است و برای رقابت درون گروهی انجام می‌شود و ما به ازای اقتصادی هم دارد؛ زیرا هرچه کیفیت آموزش و پرورش ما بیشتر باشد تولید ناخالصی ما بیشتر می‌شود و شاخص‌های توسعه سرمایه انسانی بیشتر شده و محرومیت‌های ما کمتر خواهد شد.

وی گفت: چون پیشرفت و آبادانی کشور از مسیر آموزش و پرورش خواهد گذشت و آموزش وپرورش در هر نظامی پایه است و مقام معظم رهبری فرمودند: که آموزش و پرورش قاعده نظام است. سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، بیش از آنچه تصور می‌کنید، بازگشت‌پذیر است و «نظام رتبه‌بندی» در واقع کلید اصلی این کار است.

وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح همسان‌سازی در دولت گفت: خوشبختانه در هفته گذشته، در جلسه هیأت دولت، از سوی ریاست محترم جمهوری بر همسان‌سازی پرداخت حقوق در دستگاه‌ها تأکید شده است و سازمان امور استخدامی کشور، باید این امر را در مدت زمان کوتاه وبه سرعت عملیاتی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • عباس ارسالی در

    تفاوت را نفرمودید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها