|

بهترین راهکارهای سرمایه گذاری در بورس با سبدگردانی اقتصاد بیدار

در روش سبدگردانی شما نقدینگی خود را به متخصصین کارگزاری اقتصاد بیدار می‌سپارید و این افراد با تکیه بر تجربه خود برای شما کار می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به علت وجود چالش‌های اقتصادی و تورم در سال‌های اخیر موضوع سرمایه‌گذاری از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و افراد برای اجتناب از بی ارزش شدن دارایی‌شان اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در بازار بورس نیز یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها می‌باشد که در کنار ریسک معقول سود مناسبی به‌همراه دارد. سرمایه‌گذاری در بورس قواعد و اصول خود را دارد. در ادامه‌ی این مطلب به بهترین راهکارهای سرمایه گذاری در بورس با سبدگردانی اقتصاد بیدار خواهیم پرداخت.

سرمایه‌ گذاری در بورس

سوالی که ممکن است ذهن‌تان را درگیر کند این است که چرا بورس؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که در 10 سال گذشته بازار بورس در مقایسه با تمامی بازارهای مالی بازدهی بهتری را داشته است. شفافیت اطلاعاتی، کمک به اقتصاد کل و قابلیت نقد شوندگی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی بازار بورس است. نکته‌ی دیگر این است که هر میزان سرمایه‌ای که داشته باشید، می‌توانید در بازار بورس فعالیت مالی داشته باشید. این درحالی است که در سایر بازازها از جمله مسکن، خودرو یا حتی طلا و سکه مبلغ مورد نیاز برای شروع در مقایسه با بورس بسیار بیشتر است. به همین دلیل اگر سرمایه‌گذاری در بورس به صورت برنامه‌ریزی شده و اصولی باشد می‌تواند مزیت‌های بی‌شماری به‌همراه داشته باشد.

روش‌های سرمایه‌ گذاری در بورس

طبق چهارچوب‎‌های تعیین شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار روش‌های متفاوت و متنوعی برای سرامایه‌گذاری در بازار سرمایه وجود دارد. تنوع این سرمایه‌گذاری موجب این شده است که شما با هر میزان نقدینگی و هر میزان تسلطی که به بازار دارید بتوانید از مزایای بی‌شمار بورس بهره ببرید. در ادامه با روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس آشنا خواهید شد.

سرمایه گذاری مستقیم

سرمایه گذاری مستقیم یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران است. برای شروع فعالیت خود در بازار به شکل مستقیم ابتدا باید کد سجام دریافت کنید و پس از اهزار هویت و طی شدن فرآیند ثبت نام می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید. برای ثبت‌نام در سایت سجام باید هزینه‌‎هایی پرداخت شود. این درحالی است که اگر از طریق سایت کارگزاری اقتصاد بیدار اقدام به ثبت نام کنید بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی کارگزاری اقتصاد بیدار هزینه را می‌پردازد و شما رایگان در سجام ثبت نام می‌کنید. در روش سرمایه‌گذاری مستقیم باید به انواع مختلف تحلیل مانند تکنیکال و بنیادی و تابلو خوانی تسلط داشته باشید و پس از بررسی‌های لازم به بازار و سهم ورود کنید. ضرر و سود در این روش تماما مختص به سرمایه‌گذار است. از این‌رو ریسک معاملات‌تان کمی بالاست.

image_1642225978

سرمایه گذاری غیر مستقیم

روش دیگر سرمایه‌گذاری در بازار بورس تهران روش غیر مستقیم است. این روش تنوع بسیار بیشتری در مقایسه با روش مستقیم دارد. همچنین ریسک  این روش سرمایه‌گذاری در مقایسه با دیگر روش‌ها بسیار کم‌تر است. اگر به هر دلیلی وقت کافی برای فراگیری اصول سرمایه‌گذاری در بورس را ندارید  سرمایه گذاری غیر مستقیم برای شما گزینه‌ای ایده‌آل است. همان طور که ذکر شد سرمایه گذاری  غیر مستقیم تنوع زیادی دارد و متناسب با میزان ریسک پذیر بودن‌تان می‌توانید یکی از این روش‌های غیر مستقیم را انتخاب کنید. کارگزاری اقتصاد بیدار با ۱۵ سال تجریه‌ی موفق در زمینه‌ی سرمایه گذاری غیر مستقیم با تیمی حرفه‌ای و متخصص آماده خدمت‌رسانی به شما سرمایه‌گذاران است تا بدون تخصیص زمان به رصد بازار بهترین سود را کسب کنید.

سرمایه گذاری غیر مستقیم از طریق سبدگردانی

سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار بورس به تخصص و زمان کافی برای رصد بازار نیاز دارد و داشتن همزمان این ۲ فاکتور برای بسیاری گاها غیرممکن است. از این‌رو یکی از جذاب‌ترین خدماتی که کارگزاری اقتصاد بیدار برای شما فراهم کرده است سبدگردانی می‌باشد. در این روش از سرمایه گذاری غیر مستقیم شما به عنوان سرمایه‌گذار نقدینگی خود را به متخصصین باتجربه‌ی کارگزاری اقتصاد بیدار می‌سپارید و این افراد با تجربه به بهترین روش ممکن برای شما سبدی با پتانسیل بالا تهیه می‌کنند. بدین صورت شما بدون اختصاص زمان به بازار از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌تان بهره می‌برید. مدیر سبدگردان نیز برای خدمتی که به شما ارائه میدهد کارمزدی ناچیز را از شما دریافت می‌کند. گفتنی است که به این منظور قراردادی رسمی میان شما و کارگزای اقتصاد بیدار نوشته می‌شود که تماما مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار است و از بالاترین حد امنیت برخوردار است.

سرمایه گذاری غیر مستقیم از طریق صندوق های سرمایه گذاری

روش دیگری برای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس صندوق های سرمایه گذاری اقتصاد بیدار هستند. صندوق سرمایه‌گذاری ارگان مالی است که با هدف مدیریت حرفه‌ای نقدینگی شما سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. صندوق های سرمایه گذاری مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار را دارند و از این نظر کاملا امن هستند.  چراکه تحت نظارت سازمان فعالیت می‌کنند. این صندوق‌ها دارایی‌های متنوعی همچون سهام، اوراق مشارکت و سایر دارایی‌های مالی را در قالب واحدهای صندوق در اختیار شما قرار می‌دهند. این صندوق‌ها با هر اندازه نقدینگی قابل خرید و فروش هستند و نیاز به سرمایه‌ی چشم‌گیری برای شروع ندارند. صندوق سرمایه‌گذاری سپر (صندوق سرمایه گذاری سپر سرمایه بیدار) و صندوق‌سرمایه‌گذاری ارزش آفرین از بهترین صندوق‌های موجود هستند که با ریسکی بسیار کم می‌توانند آینده‌ای روشن را از نظر مالی برای شما ترسیم کنند.

image_1642226284

جمع‌ بندی

انتخاب نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در بورس به عوامل متفاوتی مانند میزان ریسک پذیری شما در حوزه مالی بستگی دارد. به طور کلی اما می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری غیر مستقیم که شامل سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه گذاری اقتصاد بیدار می‌باشد، مسیری ایمن و کم ریسک برای شما و سرمایه‌تان است چراکه مدیریت این روش‌ها با متخصصین حرفه‌ای کارگزاری اقتصاد بیدار می‌باشد. با هر میزان سرمایه‌ای که دارید، کارگزاری اقتصاد بیدار آماده است تا بهترین بازدهی را برای دارایی شما رقم بزند.

منبع:

https://ebidar.com/portfolio-management/

https://www.goldman.com/

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها