|

رتبه بندی معلمان با 45 هزار میلیارد بودجه از کی اجرایی می شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اجرای رتبه بندی معلمان در آینده نزدیک و با اعتبار ۴۵ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین امامی راد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تصویب اولویت بررسی رتبه بندی معلمان در مجلس اظهار داشت: این اولویت ۱۶۸ رأی آورد؛ لایحه رتبه بندی معلمان در اواخر دولت سابق به مجلس آمد و بررسی آن در کمیسیون آموزش صورت گرفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: آقای نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در تماس تصویری با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش مجلس به صراحت از پرداخت و تخصیص بودجه ۶۱ هزار میلیارد تومانی اجرای رتبه بندی معلمان خبر داد اما بعد از گذشت حدود ۲۰ روز عکس حرف خود عمل کرد و گفت دولت حسن روحانی برای این کار بودجه‌ای ندارد، این در حالی است که رتبه بندی معلمان حدود ۱۰ سال است که در مجلس خاک می‌خورد.

امامی راد گفت: مجلس یازدهم رتبه بندی معلمان را به جای خوبی رسانده و تقریبا نهایی شده است اما هدف این بود که رسیدگی به این لایحه در دولت سابق تمام شود و دولت فعلی آن را اجرا کند.

وی افزود: نظر کمیسیون آموزش مجلس آن است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی اعتبار نیاز است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: هدف مجلس یازدهم و دولت سیزدهم اجرای رتبه بندی معلمان است تا جامعه فرهنگیان طعم شیرین آن را بچشند.

امامی راد افزود: ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان با توجه به شرایط بودجه سال جاری که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، زیاد است و ممکن است که رقم اجرای این موضوع کمتر شده و یا مدت زمان اجرای آن در سال جاری محدودتر شود. این در حالی است که کشور درگیر چالش‌های زیادی تا پایان سال جاری است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها