|

تناقض گویی ها معلمان را خسته کرد؛ بالاخره حقوق ها همتراز هیات علمی می شود؟

رتبه بندی معلمان

اگر قرار باشد رتبه‌بندی معلمان متناظر با ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی دانشگاه‌ها اجرا شود، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که عملی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

مهم ترین خواسته فرهنگیان در حال حاضر تصویب لایحه رتبه بندی است لایحه ای باید از اوایل دهه 90 اجرایی می شد اما همچنان بین دولت و مجلس در حل رفت و آمد است. اگر بخواهیم مشکلات این لایحه را از ابتدای مطرح شدن آن بررسی کنیم مثنوی هفتاد من می شود و از حوصله این مطلب خارج است به همین دلیل مهم ترین مشکل آن که تامین بودجه است را به طور مختصر بررسی می کنیم.

به گزارش «شایانیوز»، هدف اصلی این لایحه ارتقاء منزلت معلمان، افزایش کیفیت آموزش و در کنار آن افزایش حقوق معلمان است. دست اندرکاران تدوین لایحه ارتقاء منزلت معلمان و افزایش کیفیت آموزش را هدف اصلی و افزایش حقوق را هدف فرعی می دانند در حالی که برای معلمان مهم ترین مسئله افزایش حقوق و مزایا است.

اگر رتبه بندی تغییر نکند و به همان شکل اولیه تصویب شود یعنی حقوق معلمان همتراز با حقوق هیات علمی دانشگاه شود بودجه ای 200 هزار میلیاردی می خواهد در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش 115 هزار میلیارد است با یک حساب سر انگشتی می توان فهمید که معلمان باید بی خیال این قضیه شوند. به همین دلیل هم بعضی نمایندگان آب پاکی را روی دست معلمان ریختند و گفتند که حقوق ها همتراز هیات علمی نمی شود از طرف دیگر همچنان نمایندگانی هستند که در مصاحبه هایشان تاکید دارند که حقوق ها همتراز می شود اما به اینکه بودجه آن چطور باید تامین شود اشاره ای نمی کنند.

بنابراین شایسته است که دولت، مجلس و سایر دست اندرکاران کمر همت ببندند و این لایحه را به گونه ای که کمی از دغدغه های کادر آموزشی را رفع کند تصویب و اجرایی کنند و معلمان را از بلاتکلیفی خارج کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها