|

3 خواسته مهم معلمان معترض در تجمعات چه بود؟

تجمع معلمان معترض

معلمان معترض در این تجمع با ایراد شعارهایی بر اجرای رتبه بندی و فوق العاده شغلی از ابتدای فروردین و همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کردند.

لینک کوتاه کپی شد

روز شنبه ۲۷ شهریور بیش از 500 تن از معلمان استان فارس در اعتراض به تأخیرها و تغییرهای مکرر لایحه رتبه‌بندی همچنین موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، در مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس تجمع کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس، این معلمان خواسته خود را صنفی و شغلی و نه مقاصد سیاسی عنوان کردند و به عدم اجرایی شدن بندهایی از سند تحول بنیادین مبنی بر است " استقرار نظام سنجش صلاحیت های عمومی و تخصصی و حرفه ای و تعیین ملاکهای ارزیابی و ارتقاء (نظام رتبه بندی) علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه ارتقای شغلی آنان بعد از گذشت 10 سال معترض بودند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع معلمان، به خواسته های آنها گوش فرا داد و در ادامه دقایقی در مورد کمیسیون آموزش در مجلس و پیچ و خم بررسی و تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، صحبت کرد.

روح الله نجابت در اقدامی فرهنگی، دست معلم خود که در جمع معترضین حضور داشت را بوسید و بیان کرد تمام تلاش خود را برای حل مشکلات صنفی معلمان خواهد کرد. معلمان معترض در این تجمع همچنین با ایراد شعارهایی بر اجرای طرح رتبه بندی و فوق العاده شغلی از ابتدای فروردین ماه سال جاری و همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کردند.

 لایحه رتبه بندی معلمان در سال 92 در دولت دهم تهیه شد که به سرانجام نرسید. بر این اساس، باید بعد از یک سال معلمان بر اساس 4 رتبه شامل مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعریف می شدند تا معلم با هر سابقه‌ای که دارد متناظر با هم‌ ردیف خودش در دانشگاه، حداقل 80 درصد حقوق وی را دریافت کند، که این طرح تنها روی کاغذ باقی ماند. این تجمع از ساعت 9 صبح امروز آغاز و پس از گذشت یک ساعت و نیم نیز خاتمه یافت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • علی ارسالی در

    چگونه است که فوق العاده ویژه برای نظامی ها اجرا نشد .
    ولی برای بیشتر سازمان ها اعمال شده است .
    یک بام دوهوا !!!
    چرا برای لشگری ها فوق العاده ویژه اجرا نشد .
    ایا لشگری ها مستحق فوق العاده ویژه را ندارد .
    لطفا اطلاع رسانی کنید





دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی