|

البرز به استان سبز در نرخ بیکاری تبدیل می‌‌شود

تلاش ما بر این است که در مدت ۶ ماه البرز را به استان سبز از لحاظ کاهش نرخ بیکاری تبدیل کرده و این نرخ را به عدد صفر برسانیم.

لینک کوتاه کپی شد

مجتبی عبداللهی درنشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز در ارتباط با مسئله مهم تامین مسکن برای نیروهای غیربومی شاغل در شهرک‌های صنعتی اشتهارد و کوثر اظهار داشت: به منظور تسهیل در تامین مسکن محل اقامت نیروهای غیربومی شاغل در شهرکهای صنعتی استان با هماهنگی اتاق های تعاون و بازرگانی استان البرز لیستی از صاحبان صنایع و کارخانه داران متقاضی دریافت زمین ویژه ساخت مسکن کارگری در اشتهارد به همراه تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز تهیه و اعلام شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تسنیم، وی با تاکید بر اهمیت تسریع در تعیین تکلیف موارد مهمی مانند بهبود وضعیت مسکن کارگری در شهرستان اشتهارد افزود: با این هدف و به منظور تامین بخشی از این نیاز به شهرداری اشتهارد مجوز ساخت مسکن های ویلایی یک و نیم طبقه ای در قطعات 250 متری داده شد و اکنون با جدیت مسئله تامین مسکن کارگران شهرک های صنعتی اشتهارد و کوثر را نیز دنبال خواهیم کرد.

استاندار البرز با اشاره به نبود زیرساخت های کافی مانند آب و برق در شهرستان اشتهارد گفت: در این رابطه قرار است از سهمیه 55 میلیون مترمکعبی استان البرز از سد طالقان، شبکه آبرسانی را به شهرستان های اشتهارد و ساوجبلاغ انتقال دهیم و قول مساعد دریافت کرده ایم که این اقدام تا پایان سال جاری محقق شود.

وی ادامه داد: در سطح شهرکهای صنعتی شهرستان اشتهارد نیز باید در قالب ساخت سوله هایی، خوابگاه های کارگری برای اسکان موقت و به صورت هفتگی برای کارگران تامین شود تا با این اقدام از ترددهای روزانه این افراد میان شهر محل سکونت و محل کار و تحمیل هزینه اضافی و خطرات احتمالی برای آنها جلوگیری شود.

عبداللهی با اشاره به اهمیت تعیین ساز و کار مناسب به منظور تامین نیروی کارگری در شهرک‌های صنعتی گفت: مسئله اشتغال در استان آنقدر اهمیت دارد که قرارگاهی بدین منظور را در استانداری فعال کرده ایم و باید به گونه‌ای پیش رویم که البرز را تا 6 ماه دیگر به استان سبز کشور از لحاظ کاهش نرخ بیکاری تبدیل کرده و عدد آن را به صفر برسانیم، در کنار آن نیاز است که قرارگاه های تولید و توسعه کارآفرینی و کمیته های زیرمجموعه آنها نیز در استان با جدیت کار کنند.

وی افزود: در کارگروه اشتغال استان باید مصوب شود که یک پیوست رسانه ای- تبلیغاتی با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله صداوسیما و دیگر رسانه های استان، تریبون نماز جمعه و همچنین برگزاری نشست های  مهم اطلاع‌رسانی برای جذب نیروی کار در تمامی مشاغل و به صفر رساندن نرخ بیکاری استان تعریف و فعال شود‌.

استاندار البرز عنوان کرد: در صورت تامین نیروهای کارگری در شهرک‌های صنعتی استان البرز با اقداماتی مانند استقرار دفاتر کاریابی در این نقاط، طی کوتاه ترین زمان ممکن برای فعال سازی خطوط اتوبوسرانی جدید و تسهیل تردد نیروی انسانی غیربومی شاغل در این صنایع  اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سطح تمامی روستاهای شهرستان اشتهارد چنانچه صاحبان صنعت یا کارخانه داران متقاضی دریافت قطعه زمینی برای ساخت مسکن پرسنل خود باشند، استانداری البرز ضمن اعلام موافقت در این مورد مجوزات لازم را صادر خواهد کرد.

عبداللهی با اشاره به تمرکز بر ایجاد قرارگاه مسکن برای حل مشکلات استان در این زمینه گفت: در کنار طرح نهضت ملی مسکن، ما باید در قالب اقدامات این قرارگاه در بافت های فرسوده شهری با مشارکت مردم و بخش خصوصی برای احیای این محلات و ایجاد مسکن جدید اقدام کنیم، موضوع مسکن کارگری را نیز به صورت جدی در قرارگاه مربوطه دنبال خواهیم کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها