|

شوک بزرگ اروپا به میدان های جنگ اوکراین

«پیروزی قابل توجه راست های افراطی در انتخابات پارلمان اروپا پیام های معناداری برای جنگ اوکراین دارد.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انتخابات پارلمان اروپا به تازگی برگزار شد و در قالب آن، احزاب راست افراطی در این قاره از جمله حزب مجمع ملی فرانسه توانسته اند شمار قابل ملاحظه ای از آرا را کسب کنند. معادله ای که در نوع خود عرصه سیاست و حکومت در کشوری نظیر فرانسه را به شدت تکان داده و تحلیل و تفسیرهای زیادی را برانگیخته است. از سال 2021 تاکنون، تقریبا بیش از دو سوم کشورهای اروپایی به تسخیر احزاب راست افراطی درآمده اند.  

موضوعی که سبب شده تا بسیاری از احزاب چپ و میانه در کشورهای مختلف اروپایی به شدت احساس خطر کنند و عملا با یک کودتای بزرگ علیه خود رو به رو شوند. این شوک به قدری جدی بوده که امانوئل مرکون رئیس جمهور فرانسه به تازگی در واکنش به پیروزی چشمگیر احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا، اقدام به منحل کردن مجلس ملی کشورش کرده است.

اتحادیه اروپا

در واقع، هراس او از موفقیت های قابل ملاحظه احزاب راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا و همچنین قدرت گیری روزافزون راست های افراطی فرانسه در عرصه سیاست داخلی و پارلمان این کشور، مکرون را واداشته تا به رای مردم کشورش پشت کند و اقدام به منحل کردن پارلمان فرانسه کند. موضوعی که بسیاری از آن به مثابه یک شوک بزرگ به جامعه فرانسه یاد کرده اند و حتی خود مکرون نیز این موضوع را پذیرفته و به آن اقرار کرده است. با این حال، ماجرا صرفا به همینجا ختم نمی شود و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مسائل راهبردی به این موضوع اشاره داشته اند که انتخابات پارلمان اروپایی و نتایج معنادار ناشی از آن، حامل پیام های معناداری برای جبهه های جنگ اوکراین نیز است.

اهمیت این مساله زمانی بیش از پیش درک می شود که بدانیم احزاب راست افراطی تاکید فراوانی بر سیاست‌های ملی گرایانه دارند و معتقدند که دولت هایشان به هیچ وجه نباید در جنگ های خارجی و یا پرداخت هزینه های گزاف به واسطه چالش های خارجی در دیگر کشورها نظیر اوکراین درگیر شوند. از این رو، اوج گیری راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپایی این پیام را به اوکراینی ها می رساند که ملت های اروپایی به شدت از اعطای کمک‌های مالی و تسلیحاتی کشورهایشان به اوکراین خسته شده اند و سعی دارند این روند را متوقف کنند. مهعادله ای که از طریق قدرت گیری راست های افراطی در کشورهای اروپایی امکان تحقق دارد.

البته که این فقط یکی از کارویژه هایی است که راست های افراطی در صورت تسخیر قدرت می توانند از خود نشان دهند. راست های افراطی خواستار برخورد شدید با مهاجران خارجی در کشورهای اروپایی نیز هستند و تاکید دارند که آن ها عملا فرصت های شغلی را اروپا کم کرده اند و البته که رفاه اروپایی ها را نیز خدشه دار کرده اند. از این رو، اوج گیری راست افراطی در فرانسه و اروپا به هیچ عنوان به نفع اوکراینی ها و جنگشان با روسیه نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها