|

بازی عجیب غرب با کارت اعزام نیرو به اوکراین

«برخی مقام های غربی از جمله رئیس جمهور فرانسه به صراحت از ضرورت اعزام نیرو به میدان های جنگ اوکراین سخن می گویند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای گذشته، شماری از مقام های غربی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در موضع‌گیری های مختلفی به کرات تاکید کرده اند که جهان غرب باید اقدام به اعزام نیرو به خاک اوکراین و نبرد مستقیم با روسیه کند. موضوعی که با واکنش سنگین و صریح مقام های ارشد روسی همراه شده و روس ها تاکید کرده اند که ورود هرگونه نیروی خارجی به اوکراین، درگیری مستقیم روسیه با آن ها را به همراه خواهد داشت و می تواند دامنه جنگ را به شدت گسترده کند.

به گزارش شایانیوز؛ در این رابطه به تازگی ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در موضع گیری تاکید کرده که اگر نیروهای خارجی نظیر فرانسوی ها وارد اوکراین شوند، قطعا از سوی ارتش روسیه هدف قرار خواهند گرفت. با این همه، دو نکته مهم را در رابطه با بازی عجیب غربی ها با کارت اعزام نیرو به اوکراین بیاید مد نظر داشته باشیم.

اولا، اساسا قدرت های غربی در شرایط کنونی در وضعیتی نیستند که بخواهند به درگیری مستقیم با روسیه روی آورند. آن ها نه از حیث سیاسی نه اجتماعی و اقتصادی، توانایی تحمل تبعات این ماجراجویی بزرگ را ندارند. فراموش نکنیم که اقتصادهای غربی در نتیجه جنگ اوکراین و پاندمی کرونا، وضعیت سختی را از سر می گذرانند و اینکه شوک یک جنگ فراگیر به آن ها اضافه شود، در نوع خود یک دیوانگی محض برای قدرت های غربی است و می تواند موقعیت و جایگاه آن ها در قالب معادلات بین المللی را به نحو قابل توجهی تنزل بخشد.

دوم اینکه وضعیت افکار عمومی در جهان غرب نیز به هیچ عنوان در شرایطی نیست که دولتمردان غربی با اتکا به آن بتوانند زمینه حضور میدانی در جنگ اوکراین را محقق کنند. اکنون بسیاری از افکار عمومی غربی به دلیل هزینه های سنگین مادی و انسانی جنگ اوکراین خواهان پایان یافتن این جنگ هستند. این نکته نیز برای آن ها روشن شده که این جنگ هیچ پایان خوشی ندارد و صرفا این مردم اوکراین هستند که با خون خود باید تاوان جاه‌طلبی های ایده هژمونی غربی و تمایل ناتو جهت گسترش در جبهه شرقی را پرداخت کنند.

از این منظر در شرایطی که غرب نه از حیث سیاسی، نه اقتصادی و نه افکار عمومی نمی تواند وارد جنگ اوکراین شود، بازی  آن با کارت اعزام نیرو به جبهه های جنگ اوکراین، بیش از آنکه واقعی باشد، صرفا یک فانتزی متوهمانه رابه ذهن متبادر می کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها