|

یک سناریوی مهم در مورد آینده جنگ اوکراین

«در گزارش حاضر به یک سناریو مهم با محوریت پدیدار شدن چشم اندازهای پایانی جنگ اوکراین اشاره می‌شود»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در روزهای گذشته جنگ اوکراین وارد مرحله تازه ای شده و نیروهای ارتش روسیه توانسته اند پیشروی‌های قابل توجهی را درخاک این کشور انجام دهند. موضوعی که سبب شده تا شمار قابل توجهی از دولت‌های غربی اعلام نگرانی کنند و بار دیگر بحث و جدل ها با محوریت ضرورت تقویت کمک های مالی و تسلیحاتی ارائه شده به اوکراین در میان این دسته از دولت های اوج بگیرد.

مدتی قبل نیز شاهد بودیم که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به صراحت تاکید کرد که قدرت های غربی باید آماده اعزام نیرو به میدان های جنگ اوکراین باشند و بایستی به صورت مستقیم با نیروهای ارتش روسیه درگیر شوند. مساله ای که با واکنش قاطع روس ها همراه شد و کرملین تاکید کرد که حضور این نیروها به معنای جنگ این کشورها با روسیه خواهد بود و مسکو در هدف قرار دادن این کشورها تردیدی به خود راه نمی دهد. با این همه، به تازگی و در بحبوحه پیشروی های نیروهای ارتش روسیه در خاک اوکراین، برخی محافل رسانه ای و سیاسی غربی گزارش داده اند که دولت های غربی در حال اعمال فشار به ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراتین هستند و سعی دارند تا وی را قانع کنند که وارد مذاکرات صلح با روسیه شود.

استدلال اصلی آن ها نیز این است که حصول توافق صلح در قالب جنگ اوکراین در شرایط کنونی بهتر از فردایی است که موضع اوکراینی ها به شدت تضعیف شده و آن ها هیچ برگ برنده ای برای مذاکره با روس ها ندارند که رو کنند. معادله ای که از چشم انداز کلی، در حقیقت بازتابی از هشدارهای چند ماه اخیر بسیاری از تحلیلگران غربی است که هشدار می دادند اوکراین دیر یا زود باید خود را آماده مذاکرات صلح با روسیه کند زیرا هم دولت‌های غربی و هم افکار عمومی آن ها به هیچ عنوان تداوم جنگ اوکراین را نفع خود نمی دانند و البته که به دلیلی هزینه های سنگین این جنگ و اقتصادهایشان که وضعیتی آشفته دارند، نمی توانند دیگر همچون گذشته از اوکراین حمایت کنند.

از این منظر، به نظر می رسد اوکراین در حال رسیدن به درک تازه ای در قالب جنگ با روسیه است و آن این است که اعتماد به غرب از اول هم اشتباه بود!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها