|

بازی تلگرامی همستر کامبت و چند نکته مهم

«آیا از طریق بازی همستر کامبت می شود پول زیادی به جیب زد؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای اخیر، یک بازی کریپتویی در بستر پیام رسان تلگرام، جار و جنجال های زیادی را به راه انداخته است. نام این بازی، همستر کامبت است و در قالب آن، افراد می توانند با ضربه زدن روی نمایشگر دستگاه خود، سکه مجازی کسب کنند. در این میان، اینطور گفته می شود که امکان تبدیل این سکه های مکجاز به پول واقعی وجود دارد. مساله ای که این بازی را به یک رویداد جذاب تبدیل کرده است.

به گزارش شایانیوز؛ در این راستا، بسیاری در فضای تلگرام در روزهای اخیر با این پیام رو به رو شده اند: "در زندگی یکسری فرصت‌ها ایجاد میشه، اما این فرصت‌ها محدودن، از این فرصت استفاده کنید و به خانواده ۸۰ میلیونی همستر بپیوندید." از این رو، به طور خاص سوال های زیادی در مورد بازی مذکور و آینده آن از سوی افکار عمومی و علاقه مندان به این حوزه مطرح می شود. حداقل تا به امروز، در فضای مبهم مرتبط با این بازی کریپتویی، چند نکته روشن و آشکار است.

همستر کامبت 1

اول اینکه برای استفاده از بازی همستر کامبت، بایستی از فیلترشکن استفاده کرد و همین مساله آن را با ایرادات قانونی جدی در کشورمان همراه می کند. دلیل این مساله نیز روشن است زیرا استفاده از فیلترشکن و دسترسی به محتوای فیلتر شده در کشوومان مجاز نیست. جدای از این ها، هنوز هیچ تصور روشنی از اوج گیری این قبیل بازی های کریپتویی در جهان نیز وجود ندارد و امکان دارد افرادی با هزار امید به سمت این بازی ها جذب شوند اما در آینده چیزی جز سراب دست‌گیرشان نشود.

دوم اینکه هنوز مشخص نیست که آیا بازی همستر کامبت، امکاناتی را در حوزه نرم افزاری دارد که به اطلاعات شخصی افراد در پوشش یک بازی کریپتویی دسترسی پیدا کند یا خیر؟ به بیان ساده تر، برخی فعالان و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات معتقدند که هیچ بعید نیست بازی همستر کامبت ابزاری برای جمع آوری اطلاعات شخصی افراد باشد. البته که همانطور که تاکنون نیز چندین بار گفته شده، هیچ تصور روشنی در مورد ابعاد مختلف این بازی در دسترس نیست و صرفا گذشت زمان است که واقعیت ها در مورد آن را روشن خواهد کرد.

در نهایت سوم اینکه برخی کارشناسان با اشاره به همکاری همستر کامبت با صرافی هایی نظیر BingX معتقدند که بعید نیست همستر کامبت در آینده برای برخی افراد سودآور باشد. در حقیقت اینطور گفته می شود که امکان دارد توکن همستر کامبت در صرافی های رمزارزها فهرست شود. از این رو، هیچ چیزی در مورد بازی همستر کامبت معلوم نیست و نه می توان افراد را به تشویق با انجام این بازی کرد و نه آن ها را از انجام آن برحذر داشت. با این حال، واقعیت این است که با توجه به برخی محدودیت ها در کشورمان، نسبت به پدیده هایی نظیر همستر کامبت بایستی تا حد زیادی محتاط باشیم و بدانیم که هرگونه اقدام بی پشتوانه و بی فکر در این حوزه می تواند خسارت‌بار باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها