|

ماجرای سقوط موشک های ایرانی در بحر‌المیت چه بود؟

«در گزارش حاضر به تحلیل یک عکس جنجالی با محوریت عملیات وعده صادق ایران پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ تنها اندکی پس از اجرای عملیات اخیر وعده صادق از سوی کشورمان علیه اراضی اشغالی و پرتاب سیلی از پهپاد و موشک های ایرانی به سمت فلسطین اشغالی، برخی جریان های رسانه ای منطقه ای و بین المللی، اقدام به انتشار تصاویری از گیر افتادن آنچه که آن ها یک پهپاد ایرانی در شبکه برق فشار قوی عراق یا اردن ذکر کردند و یا سقوط یکی از موشک های کشورمان در بحر المیت عنوان شده، کردند.

در این راستا، آن ها با استناد به تصاویر ذکر شده مدعی شدند که موشک و پهپادهای ایرانی در جریان عملیات وعده صادق به خوبی عمل نکرده اند و در مناطق نامربوطی سقوط کرده اند. این در حالی است که کذب بودن هر دو ادعای مذکور را از دو منظر می توان درک کرد.

اولا، در مورد آنچه پهپاد ایرانی گیر افتاده در شبکه برق فشار قوی عنوان شده، اساسا تصویر مذکور مربوط به پهپادهای ایرانی و عملیات اخیر وعده صادق نبوده و کلا هیچ ارتباطی به ایران نداشته است. موضوعی که بسیاری از جریان های رسانه ای نیز به آن اشاره کرده اند. در مورد آنچه سقوط موشک ایرانی در بحر المیت عنوان شده باید گفت که تصویر منتشر شده، در حقیقت پوسته یکی از موشک های ایرانی است که سقوط آن، بخشی از عملکرد عادی برخی از موشک های بالستیک کشورمان است.

در این راستا، این موشک ها در مسیر حرکت به سمت اهداف تعیین شده برای آن ها، شاهد جدا شدن کلاهک جنگی از پوسته خود هستند و در نتیجه، سقط پوسته موشک کاملا عادی و طبیعی است. از این رو، اگر از این زاویه هم به ماجرا بنگریم؛ در رابطه با تصویر منتشر شده از پوسته موشکی ایرانی در بحر المیت، صرفا با یک عملیات روانی و تبلیغاتی رو به رو هستیم.

دوم اینکه باید به فلسفه جو سازی های اخیر در مورد عملیات وعده صادق ایران نیز توجه کرد. اساسا رژیم اشغالگر قدس و غربی ها در جریان عملیات وعده صادق متحمل ضربات سخت و راهبردی شدند و در این رابطه اینکه شاهد باشیم آن ها تمام توان خود را به کار می گیرند تا عملیات وعده صادق را غیرموثر جلوه دهند، در حقیقت تلاش آن ها برای اعاده حیثیت خود است. عملیات وعده صادق تا حد زیادی اعتبار و آبروی منطقه ای و بین‌المللی که آن ها برای خود قائل بودند را تضعیف کرده و راهی جز فرافکنی را برای آنها باقی نگذاشته است.

از این رو، کاملا طبیعی است که شاهد باشیم رو به ادعاهای انحرافی با هدف فریب دادن افکار عمومی منطقه ای و بین المللی بیاورند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی