|

مهاجرت به بلژیک / تو این کشور دستت برای انتخاب این که چه زبونی میخوای حرف بزنی بازه!

برای مهاجرت به بلژیک راه های متفاوتی وجود داره که به برخی از بهترین های اون ها اشاره کردیم که میتونید با خوندنشون اطلاعاتتون رو بالا ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مهاجرت این روزا تبدیل شده به یکی از اصلی ترین اهداف افراد و جالبه که قبلا فقط جوون ها میرفتن در حالی که این روزا دیگه این موضوع سن و سال نمیشناسه و هر کسی که به نظرش در دیاره دیگه ای پیشرفت بیشتری در انتظارش هست کوله بارشو جمع میکنه و کوچ میکنه البته که طی کردن راه های مهاجرت مثل هفت خوان رستم میمونه و کسی برای یه فرد خارجی توی کشورش فرش قرمز پهن نکرده و به خاطره همین خیلی ها وسط راه بیخیال میشن و تنها اونایی که خیلی قلدرن تا تهشو میرن! حالا در این مقاله قصد داریم که راجبه مهاجرت به بلژیک براتون صحبت کنیم.

میدونید که این کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا هست و در قسمت غربی این قراه واقع شده و مهاجرت به بلژیک میتونه برای شما ویزای شینگن رو به همراه داشته باشه. مردم این کشور به طور عمده به سه تا زبان تسلط دارن و باهاشون صحبت میکنن که عبارتند از: هلندی، آلمانی و فرانسوی و به همین خاطر در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور رو داشته باشید مهارت داشتن شما تو یکی از این ها میتونه حسابی به نفعتون باشه. جمعیت این کشور چیزی حدود یازده میلیون نفر هست. واحد پول رایج در بلژیک یورو هست و پایتخت اون شهر بروکسله. حالا در ادامه بیشتر راجبه راه های مهاجرت به بلژیک براتون میگیم.

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کشور بلژیک رو میشه یکی از راحت ترین هایی که به وسیله ی اون میشه اقامت این کشور رو دریافت کرد به شمار آوورد. عواملی که باعث شده تا خیلی از افراد علاقمند به تحصیل در دانشگاه های این کشور بشن عبارتند از: کیفیت و سطح بالای آموزشی، اعتبار جهانی مدرکی که ارائه میشه، دارا بودن استاندارد های آموزشی بالا و امکان پذیرش راحت توسط دانشگاه ها. بنابراین اگر شما هم یکی از متقاضیان این راه هستید باید گفت انتخاب هوشمندانه ای کردید. شرایطی که باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اون ها رو فراهم کنید به شرح زیر هستن:

  • دارا بودن مدرک دیپلم که ۱۲ ساله باشه
  • کسب نمره لازم توی آزمون ورودی
  • دارا بودن مدرک زبان رسمی این کشور یعنی هلندی

مهاجرت به بلژیک

طول زمان تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور عبارتند از: کارشناسی حدود سه سال، ارشد حدود دوسال و دکتری هم حدود سه ساله. همونطور که گفته شد زبانی که باهاش در دانشگاه ها تدریس میشه هلندی هست و همچنین آزمون های ورودی که گرفته میشه هم هلندیه. در صورتی که شما موفق به کسب ویزای تحصیلی شدید و به عنوان دانشجو در این کشور به اقامت پرداختید میتونید مجوز کار دانشجویی بگیرید و کنار درستون هفته ای سی ساعت کار کنید تا امرار معاش کنید.

در صورت اتمام دوره ی تحصیلی هم میتونید به مدت شش ماه تا یک سال به پیدا کردن کار مناسب در این کشور بپردازید و بعد از یافتن اون و تبدیل ویزاتون به ویزای کاری و کار کردن سه الی پنج سال در این کشور  به اقامت دائم دست پیدا کنید. در صورت متاهل بودن هم با ویزای تحصیلی که دریافت میکنید میتونید همسر و فرزندان خونتون رو هم ببرید.

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک از طریق کار

افراد میتونن برای این به بلژیک مهاجرت کنن از طریق اشتغال در این کشور هم اقدام کنن و برای دریافت ویزای کاری اون باید دارای تخصص حرفه ای و کاری، سابقه ی کار عالی، مدرک دانشگاهی و مدرک زبان باشن و همچنین برای گرفتن این ویزای کاری باید سنتون زیر چهل سال بشه. شما میتونید به دو روش زیر برای کار در این کشور اقدام کنید:

  • دریافت پیشنهاد کار: فرد جویای کار باید از سمت یه کارفرمای معتبر بلژیکی دعوت به کار بشه و بعد از این که قرار داد کاری با این فرد امضا کرد میتونه ویزای کار بلژیک رو کسب کنه که در صورتی این موضوع ممکن هست که این کارفرما در ابتدا به مدت سه ماه در بلژیک و شش ماه در اتحادیه اروپا آگهی خودش رو اعلام کنه و در صورت پیدا نشدن متقاضی میتونه با شما قرارداد ببنده.
  • فرصت جستجوی کار: فرد در صورت داشتن شرایط لازم میتونه یه ویزای یه ساله برای جستجوی کار در این کشور کسب کنه.

این نکته رو دقت کنید که فرد جویای کار در بلژیک باید مدارک و سوابق کاریش رو که حداقل باید سه ساله باشه، به همراه اثبات داشتن بیمه، مدرک تحصیلی و دعوتنامه ی کارفرمای بلژیکی رو برای اداره ی مهاجرت ارسال کنه.

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

یکی دیگه از راه هایی که با استفاده از اون به راحتی میشه به کشور بلژیک مهاجرت کرد ازدواج با یه شهروند و یا تبعه ی بلژیکی هست که مهم ترین شرایطی که باید برای عملی کردن اون رعایت بشه داشتن تمکن مالی هست که اثبات بشه زوج میتونن از پس هزینه های لازم برای زندگی دونفره شون بربیان همچنین فرد خارجی باید اثبات کنه که این ازدواج صوری نیست و این افراد باهم آشنایی داشتن و بعد از مقدمات اولیه مثل نامزدی مایل به ازدواج شدن.

در نهایت فرد بعد از اثبات صوری نبودن ازدواج و عملی شدن اون میتونه با گذشت پنج سال از زندگی مشترکش موفق به کسب اقامت دائم این کشور بشه که البته باید ثابت بشه که این فرد با قوانین این کشور به خوبی آشنا شده و همچنین در طول زندگی در این کشور هیچ عمل هنجار شکنانه و مجرمانه ای مرتکب نشده باشه. از دیگر شروط هم که تقریبا در همه ی کشورها رعایت میشه دارا بودن سن مناسب هست که بالای هجده ساله و همچنین مجرد بودن هر دو نفر ازدواج.

مهاجرت به بلژیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی