|

مهاجرت به کرواسی / این کشور نه پولتو میخواد نه نونتو فقط مغزتو براش بذار و اقامت بگیر

راه های مهاجرت به کرواسی زیاد هستن که چند تا از بهترین اون ها رو براتون گلچین کردیم تا شرایط لازم رو بدونید شاید حتی در حد اطلاعات عمومی.

لینک کوتاه کپی شد

مهاجرت از اون واژه هایی هست که با اومدن اسمش هزارن احساس مختلف توی آدم شکل میگیره یکی به دوری از خونواده و دوستاش فکر میکنه و غمش میگیره یکی به این موضوع که باید تو یه کشور غریب از صفر شروع کنه و بجز خودش حامی نخواهد داشت فکر میکنه و میترسه یکی به این که چطور قراره با فرهنگ یه کشور کاملا متفاوت کنار بیاد فکر میکنه و استرس میگیره و... با این حساب میشه گفت که اون هایی که اقدام به این کار میکنن یه جورایی دل شیر دارن! خیلی ها هستن که در خصوص این کار به مهاجرت به کرواسی فکر میکنن که شاید اسمش رو خیلی هامون شنیده باشیم ولی خب ندونیم که اصلا کجاست؟!

خب در خصوص مهاجرت به کرواسی یه مقدار راجبه این کشور براتون بگیم؛ کرواسی از جمله کشورهای جنوب شرقی اروپا هست که پایتخت این کشور شهر زاگرب هست. شاید براتون جالب باشه که بدونید این کشور به علت جاذبه های بینظیر که داره در بین بیست کشور برتر در خصوص توریسم قرار داره و بیشترین درآمد سالانه اش هم از همین موضوع به دست میاد و البته که همین موضوع باعث شده که خیلی از افراد علاقمند به مهاجرت به این کشور خوش آب و هوا بشن. این رو هم اضافه کنیم که این کشور عضوی از اتحادیه ی اروپا و سازمان تجارت جهانی هست. حالا در ادامه در خصوص شرایط مهاجرت به کرواسی براتون میگیم.

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی از طریق تحصیلی

به علت این که مردم کرواسی به نهایت به تحصیلات اهمیت میدن، شما قادر خواهید بود یه دوره ی تحصیلی پیشرفت محور در این کشور داشته باشید چرا که کیفیت و سطح آموزشی تو دانشگاه های سرتاسر این کشور بینظیر هستو همچنین بعد از این که تحصیلات دانشگاهی شما تموم میشه بهتون پیشنهادهای کاری ارائه میشه و علمتون سوخت نمیره و شما میتونید از طریق کار در انتها اقامت دائم کرواسی رو بگیرید که البته مسلما کاری هست که مستلزم تلاش زیادی هست چرا که پذیرش از سمت دانشگاه های این کشور یه مقدار دشوار هست اما در صورت پذیرش از سمت دانشگاه های دولتی کارت برنده دستتون خواهد بود.

کشور کرواسی هم مثل خیلی از کشورهای دیگه دانشگاه دولتی و خصوصی داره و در صورتی قبولی و پذیرش شما از سمت دانشگاه های دولتی هیچ نیازی به پرداخت مبلغی برای شهریه و دیگر هزینه های مربوط به تحصیل ندارید و تنها جایی که باید پول صرف کنید در خصوص هزینه های مربوط به محل اقامتتون و دیگر هزینه های زندگی و مثل خورد و خوراکتون هست. برای این که از این دانشگاه ها هم پذیرش بشید معدل مدرک تحصیلی پیشین شما بسیار مهمه. توی بیشتر دانشگاه های این کشور زبان تدریس انگلیسی هست خصوصا توی دکترا و ارشد و در خصوص هزینه های تحصیل هم این کشور بسیار مقرون به صرفه هست.

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی از طریق کارآفرینی

اون دسته از مهاجرانی که توی حوزه های علمی ویژگی و استعداد خاصی دارن و یا طرح ها و ایده های تجاری و استارت آپی دارن میتونن با ارائه کردن یکی از ایده هاشون به دولت کرواسی موفق به کسب مجوز ورود به کشور بشن و در صورتی که طرح تجاری مهاجران بعد از گذشت یک سال دارای گردش مالی بالا باش خیلی بیشتر از پیش به اقامت دائم این کشور نزدیک خواهند شد. شرطی که در خصوص ایده ها و طرح های ارائه شده وجود داره این هست که بایستی برای رشد اقتصادی کشور کرواسی مفید و سودمند باشن و شرایطی رو برای اشتغال افراد دیگه فراهم کنن. برای پذیرش ایده و یا طرح شرایط زیر باید برقرار باشه:

  • طرح و ایده ی ارائه شده تقلیدی و یا تکراری و تقلیدی نباشه
  • طرح و ایده ی ارائه شده توی کشور کرواسی قابلیت اجرا داشته باشه
  • طرح و ایده ی ارائه شده بتونه بعد از یه سال فعالیت به سوددهی قابل قبول برسه

باید این نکته رو کاملا روشن کنیم که ارائه ی یه طرح کارآفرینی به دولت این کشور یکی از بهترین راه های موجود برای مهاجرت به اون هست اما احتمالا متوجه شدید که بهترین هست اما آسون ترین نیست و طرح ارائه شده توسط شما از تمامی جنبه ها مورد ارزیابی قرار میگیره و در صورتی که مورد قبول واقع بشه راه شما بینهایت آسون خواهد بود.تا اینجا هم متوجه شدید که در صورت پذیرش طرح اون رو به مدت یک سال توی کرواسی به اجرا درمیارن و بعد از این که با گذشت این مدت زمان به سوددهی رسید دولت این کشور شرایط رو برای فرد ایده پرداز جهت مهاجرت و اخذ اقامتش فراهم میکنه.

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی از طریق کار

توی مهاجرت از این طریق فرد بایستی دارای رزومه و سابقه ی کاری خوب و قابل قبولی باشه و از یکی از مهم ترین شرایط داشتن سابقه ی بیمه ی تامین اجتماعی و اثبات اون هست. در صورتی هم که فرد متقاضی با توجه به سابقه ی کاری که داره بتونه کار مناسب خودش رو در زمینه ای که فعالیت میکن پیدا کنه با گذشت دوسال از کار اون توی این کشور میتونه برای این که اقامت دائم بگیره اقدام کنه. برای جستجوی کار هم در این کشور باید آگهی های شغلی اون رو دنبال کنید.

درسته که این روند برای شما به عنوان یه خارجی خیلی سخت خواهد بود ولی بعد از این که کارتون رو پیدا کردید دولت این کشور زمینه های لازم دیگه رو براتون فراهم میکنه مثل همین گرفتن اقامت دائم اون هم تنها بعد از دو سال که نسبت به خیلی از کشورها کم هستش برای این که بتونید از طریق اشتغال در کرواسی به این کشور مهاجرت کنید باید شرایط زیر رو فراهم کنید:

  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی
  • داشتن سابقه ی کاری و رزومه مطلوب و قابل قبول
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی (در صورتی که متقاضی تحصیلات دانشگاهی داشته باشه این موضوع یه امتیاز بزرگ براش محسوب میشه)

مهاجرت به کرواسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی