|

پیام مردم سیستان و بلوچستان در عاشورا؛ ما هم تشنه ایم و آب نداریم

shayanews

تازگی ها متوجه انتشار تصویری از عزاداری مردم روستای معصوم آباد، در سیستان و بلوچستان شدیم که نشان میدهد مردم شریف این این منطقه پیامی دارند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها که در امتداد پایان دهه ی محرم است، انتشار اخبار مرتبط با عزاداری ها و سخنرانی های متعدد در فضای مجازی بیداد می کنند. این حواشی محرم از تبلیغ و ترویج گرفته تا سوگیری و نقد، هر کدام به نوعی زمینه ساز ایجاد یک تیتر خبری شده اند. 

به عنوان مثال تازگی ها متوجه انتشار ویدئویی از عزاداری مردم روستای معصوم آباد، در سیستان و بلوچستان شدیم که نشان میدهد مردم شریف این منطقه، با در دست گرفتن پلاکاردی تحت عنوان سیستان آب و هوا ندارد و به داد مردم سیستان برسید، تقاضای رسیدگی به امورات خود را دارند. 

نکته ی جالب اینجاست که بر اساس اخبار به دست آمده، این افراد که متعلق به هیئت محبان موسی بن جعفر بودند، خود در روز عاشورا و با انجام حرکتی نمادین، در کنار عزاداری برای شهیدان تشنه لب واقعه ی عاشورا، تشنگی، بی آبی و شرایط معاش نامناسب در هوای نه چندان سالم خود را نیز فریاد میزنند. نکته ای که اگر نیک به آن بنگریم بی شک جای زیادی برای تفکر و توجه خواهد داشت.

در پایان باید اشاره کرد که اخیرا شهرهای شمال استان سیستان و بلوچستان با دو مسئله کم آبی شدید و هجوم گرد و غبار مواجه هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی