|

پس پرده صحبت های جنجالی روضه خوان درباره صیغه و عقد موقت زنان

این مداح گفت اگر فرد مالک، مستاجر بیوه ای داشته باشد، می تواند به جای دریافت کرایه، آن زن را به صیغه ی خود در بیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ویدئویی که به تازگی منتشر شده و به سرعت میان کاربران فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، حواشی زیادی را نیز در پی داشته. در این ویدئو به صراحت از سخنان یک روحانی در ارتباط با صیغه ی زنان صحبت شده است. 

فردی که در ویدئوی ذکر شده در حال سخنرانی است بیان می دارد که کشورهایی که در گذشته دشمن ما بوده اند، امروز تبدیل به دوست شده اند. فرد سخنران که هویت مشخصی ندارد درادامه ی این مطلب به سخنان یک روحانی در همدان اشاره کرده و بیان داشته که اگرعراقی ها وارد ایران شدند، زنان بیوه می توانند به صیغه ی آنها در بیایند. 

مستاجر بیوه می تواند به جای کرایه به عقد مال درآید؟

وی همچنین در این ویدئو از سخنان یک استاد دانشگاه مبنی بر صیغه مستاجر یاد کرد. به گفته ی مرد سخنران، گویا این استاد دانشگاه قبلا عنوان داشته که اگر فرد مالک، مستاجر بیوه ای داشته باشد، می تواند به جای دریافت کرایه، آن زن را به صیغه ی خود در بیاورد.

این ویدئو که حاوی مباحث انتقادی فراوانی است. ما را بر آن داشت که به تحقیق و بررسی در خوص آن بپردازیم. لذا در ارتباط با یکی از چندین مورد مطرح شده در این سخنرانی و بررسی اصل ماجرا با خبر شدیم که موضوع ذکر شده، سندیت موثقی ندارد. 

قصه از این قرار است که سال گذشته به مناسبت بزرگداشت روز عفاف و حجاب، نشستی تحت عنوان همین نام برگزار گردید و حواشی زیادی را نیز در پی داشت. گویا پوستراصلی این رویداد تحریف شده و نسخه ی جعلی آن نیز در سطح گسترده ای به انتشار در آمده است. لذا در پی آن، دانشگاه امام خمینی ره اقدام به تکذیب مورد جعلی پرداخته و در این خصوص بیانیه ای را نیز منتشر نموده که دربردارنده این متن است: 

1

تکذیبیه دانشگاه در خصوص تصویر و عنوان جعلی در یک نشست علمی

باسمه تعالی

امروز جنگ ترکیبی و پیچیده دشمن جنگ شناختی و معرفتی است و از مصادیق این نبرد فرهنگی و رسانه ای تغییر باورها و ایجاد شبهه در بسیاری از اصول مسلم و حقایق است.

در دنیای پسامدرن حادواقعیت و وارونگی حقایق برای شکل دهی عواطف و نفوذ افکار خاص و کانالیزه شدگی اندیشه ها و انحراف اذهان عمومی از حربه های رسانه ای استکبار و برخی جریان های سیاسی قدرت طلب است.

داستان فتوشاپ نشست علمی “عفاف و چالش های جدید” که ۲۱ تیر ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به همت مشاور امور زنان دانشگاه و معاونت فرهنگی و بسیج استادان برگزار شد، یکی از آن مصادیق آشکار سودهی خاص و وارونگی حقیقت است و ساحت ظریف جنگ شناختی را برملا می کند. این حرکت کودکانه و سفیهانه اتفاقا مصداق مثل” دزد ناشی به کاهدان می زند” است.

و البته مرا به یاد این جمله حضرت امام (ره) می اندازد که هرگاه دیدید دشمن روی چیزی حساس شده بدانید مسیرتان صحیح و نقشه راه تان دقیق انتخاب شده است. خدا را شاکریم که دشمنان ما را جاهل قرار داد: و بشر عباد الذین یستمعون القول و فیتبعون احسنه.

حقیقت همایش برگزار شده در لینک زیر آشکار است و روسیاهی بر ذغال مانده و خواهد ماند.

https://news.ikiu.ac.ir/?p=38763

سید علی قاسم زاده سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی ره

2

نشر اکاذیب به چه قیمتی؟

موضوع دیگر در خصوص این سخنرانی چالش برانگیز، انتشار اکاذیب بدون جست و جوی دقیق در مورد یک یا چند موضوع است. با اشاره به این ضرب المثل که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، باید دانست که لازم است مراسم عزاداری نیز صرفا دربردارنده موضوعات مرتبط با خودش باشد چه بسا که نیکوتر آن است تا پرداختن به هر موضوعی را ابتدا به متخصصین آن بسپاریم یا دست کم قبل از بیان آن در چنین ابعاد گسترده ای، مراحل تحقیق و جستجو را نیز فراموش نکنیم تا با اظهار نظر اشتباه خواسته یا ناخواسته، موجبات نشر موضوعات غیر حقیقی که ممکن است تبعاتی منفی برای کل عموم جامعه در پی داشته باشند را فراهم نکرده باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی