|

(عکس 14+) زبان این مرد سیگاری سبز شد و مو درآورد؛ بدبخت زبونشم ژیلت لازم شد!

پرز‌های زبان مردی در ایالت اوهایو به دلیل آنچه کشیدن سیگار همزمان با مصرف آنتی بیوتیک عنوان شده به رنگ سبز درآمده است.

لینک کوتاه کپی شد

این مرد ۶۴ ساله چند هفته پس از اینکه متوجه شد زبانش شروع به تغییر رنگ کرده است به یک کلینیک مراقبت‌های اولیه رفت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو؛ حدود سه هفته قبل از مراجعه به پزشک، این مرد یک دوره آنتی بیوتیک کلیندامایسین را برای عفونت لثه گذرانده است.

او همچنین گفت که سیگاری است. مشخص نیست که او چه مدت سیگار کشیده است، و مشخص نیست آیا این وضعیت به طور خاص ناشی از سیگار کشیدن، مصرف آنتی بیوتیک یا ترکیبی از این دو بوده است.

اما تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که سیگار می‌تواند تأثیر ماندگاری بر سلامت دهان داشته باشد، از جمله ایجاد پلاک و باکتری. در همین حال، آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند میکروبیوم دهان را تغییر دهند، باکتری‌ها را تغییر داده و به آن‌ها اجازه تجمع روی زبان را می‌دهند.

Smoking_64ae7afe6b48d

پزشکان تشخیص دادند که این مرد دارای زبان مودار است، وضعیتی که مشخصه آن یک پوشش غیرعادی در سطح بالایی زبان است که به آن ناحیه پشتی نیز می‌گویند.

زبان مودار به دلیل تجمع تماس‌های پوستی مرده در قسمت‌هایی از زبان که حاوی جوانه‌های چشایی هستند، به نام پاپیلا ایجاد می‌شود. سپس پاپیلا‌ها از حالت طبیعی بلندتر می‌شوند و زبان را مودار می‌کنند. آن‌ها همچنین مواد دیگری مانند باکتری‌ها و مخمر‌ها را به دام می‌اندازند.

معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد، اگرچه در برخی موارد احساس سوزش در زبان وجود دارد. این ناشی از تجمع باکتری و مخمر در سطح زبان است.

d081d9a89ccd1a8450fc47bfddcd7deb

زبان مودار بیش از یک نفر از هر ۱۰ آمریکایی را مبتلا می‌کند و نسبتاً بی ضرر است. زبان مودار در هر سنی ممکن است ایجاد شود، اما بیشتر در سنین بالاتر دیده می‌شود. همچنین در مردان شایع‌تر از زنان است. این پرز‌ها اگر به طور مرتب خراشیده نشود، می‌تواند رشد چشمگیری داشته باشند.

آکادمی پزشکی دهان آمریکا نیز در این خصوص نوشته است: زبان مودار ممکن است بسته به علت خاص و سایر عوامل مانند دهان‌شویه‌ها یا حتی آب نبات، قهوه ای، سفید، سبز یا صورتی به نظر برسد و به دلیل بهداشت نامناسب دهان و دندان ایجاد می‌شود و به طور کلی بزرگسالان بالای ۴۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی