|

(عکس) ماهی سرسوسماری دریاچه چیتگر چیست و آیا خطرناک است؟

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی: ماهی سر سوسماری در دریاچه چیتگر وجود دارد اما خطرناک نیست. ماهی سرسوسماری یک پوزه بزرگ دارد که دو برابر…

لینک کوتاه کپی شد

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه طبق گفته نگهبانان چند لاک پشت هم در دریاچه وجود دارند افزود: وجود لاک پشت و حیوانات دیگر با توجه به جنگل‌های اطراف محتمل است اما وجود تمساح کمی غیرطبیعی است.

(عکس) ماهی سرسوسماری دریاچه چیتگر چیست و آیا خطرناک است؟

ماهی سرسوسماری چیست؟

ماهی سرسماری یکی از بزرگترین ماهی های خانواده Lepisosteidae است. در ایران دو نوع از این ماهی را که تقریبا شکل و شمایل نسبتا یکسانی با هم دارند را دیده ام که یکی چاق تر و پوزه پهن تر و کوچکتری دارد و به عنوان الیگیتور معروف است و دیگری بدنی کشیده تر با پوزه باریکتر و به عنوان گار معمولی یا سرسوسماری معمولی معروف است.

زیستگاه سرسوسماری آمریکای جنوبی است. از مشخصه های این ماهی پوزه ی بزرگ آن است که تقریبا" دو برابر سر ماهی است. دارای بدنی استوانه ای است که با پولک های لوزی پوشیده شده است. ماهی های بالغ دارای رنگ کرم همراه با نقاطی بزرگ بر روی بدن و باله ها هستند.

(عکس) ماهی سرسوسماری دریاچه چیتگر چیست و آیا خطرناک است؟

سرسوسماری دارای عضو تنفسی اضافی است که در هنگام کمبود اکسیژن این عضو از بدن فعال شده و اکسیژن مورد نیاز ماهی را تامین میکند.

مشخصات ماهی سرسوسماری

حداکثر طول : 175 cm
سازگاری : گوشت خوار, مهاجم
دمای مناسب : 23 الی 27 درجه سانتیگراد
پی اچ : 6.5 الی 7.5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی