|

سجده حامد لک در لحظات پایانی مسابقه مقابل اولسان هیوندای

حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس در لحظات پایانی مسابقه مقابل اولسان هیوندای، روی زمین ورزشگاه الجنوب سجده کرد و امیدوار بود به گل تساوی دست…

لینک کوتاه کپی شد

شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمان تلخ بود به خصوص اینکه بدانیم که پرسپولیس با حامد لک از زمان از سر گیری رقابت و برگزاری متمرکز آن در قطر، هرگز در جریان بازی گلی را دریافت نکردند. برای حفظ این رکورد حامد لک در لحظات پایانی مسابقه مقابل اولسان هیوندای، روی زمین ورزشگاه الجنوب سجده کرد و امیدوار بود به گل تساوی دست پیدا کنند.

پرسپولیس قبل از شیوع ویروس کرونا، در دو بازی ابتدایی خود نتایج ناامید کننده ای کسب کرد. آنها با شکست در برابر الدحیل و تساوی 2 - 2 در مقابل الشارجه، در رده آخر جدول گروه C قرار گرفتند.

درخشش لک در بازی با التعاون عربستان

اما پس از اینکه ادامه این رقابت ها پس از کرونا در قطر و شهر دوحه برگزار شد، پرسپولیس 4 بازی در مرحله گروهی و تا فینال نیز 4 بازی در مراحل حذفی انجام داد که در این بازی ها 4 بار دروازه اش باز شد. لک در دیدارهای مرحله گروهی عملکرد خوبی را در برابر تیم های الشارجه، الدحیل و التعاون داشت. شاید اگر درخشش لک در بازی با التعاون عربستان نبود، سرخپوشان در همان مرحله گروهی از دور رقابت ها کنار رفته بودند.

بیشتر بخوانید: واکنش عادل به حواشیِ گزارش اینستاگرامی

4 سیو بزرگ در بازی با نماینده عربستان

او در بازی با نماینده عربستان 4 سیو بزرگ داشت و مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد تا سرخپوشان با یک گل از سد حریف خود عبور کنند. او در بازی با الدحیل 4 و دیدار دوم مقابل الشارجه دو سیو داشت. همچنین در دیدار حساس یک هشتم نهایی در مقابل السد نیز 3 بار مجبور به واکنش شد و عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

اوج هنر لک مهار ضربه مایکون در بازی با النصر

در دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی و بخصوص بازی نیمه نهایی در برابر النصر نیز لک نشان داد که شایستگی حضور در درون دروازه تیمش را دارد. اوج هنر او، مهار ضربه مایکون در بازی با النصر بود که تیمش را روانه بازی پایانی کرد. حامد لک که در این 8 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت، هرگز در جریان بازی گلی را از حریفان سرخپوشان دریافت نکرد. او در مصاف با الدحیل توسط المعز علی و در دیدار با النصر نیز توسط عبدالرزاق حمدالله دروازه اش را باز شده دید.

از دست دادن قهرمانی در قطر

نکته مشترک هر دو گل، به ثمر رسیدن آنها از روی نقطه پنالتی بود. در واقع حامد لک تا دیدار فینال هیچ گلی را در جریان بازی دریافت نکرده بود. او دردیدار نهایی و در تقابل با اولسان نیز هر چند دو گل دریافت کرد ولی هیچ کدام از آنها در جریان بازی به ثمر نرسیدند.

لک حتی روی پنالتی نخست نیز واکنش بسیار خوبی از خود نشان داد ولی در برگشت جونیور دروازه او را باز کرد تا پرسپولیس و حامد لک در زمان برگزاری بازی ها در قطر، بدون دریافت حتی یک گل در جریان بازی، قهرمانی را از دست بدهند.

سجده حامد لک

دروازه بانی تنها پستی که سرخ پوشان مشکلی از بابت آن نداشتند

شاید اگر مدافعین پرسپولیس در درون محوطه جریمه با احتیاط بیشتری کار می کردند، پرسپولیس بدون گل خورده اکنون جام قهرمانی آسیا را به خود به تهران می آورد. در واقع تنها پستی که سرخپوشان مشکلی بابت آن نداشتند، درون دروازه این تیم بود. البته درخشش حامد لک تنها معطوف به لیگ قهرمانان آسیا نیست.

او در لیگ برتر نیز در 4 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته و در همه دیدارها موفق به ثبت کلین شیت شده است. در حالیکه این سنگربان باتجربه فصل را بسیار خوب استارت زد، ولی فعلا اولین جام ممکن از دست رفته است و او باید در لیگ داخلی به دنبال قهرمانی باشد.

دروازه‌بان پرسپولیس در لحظات پایانی مسابقه مقابل اولسان هیوندای و در زمان حمله تیمش، روی زمین ورزشگاه الجنوب سجده کرد و امیدوار بود به گل تساوی دست پیدا کنند؛ اتفاقی که نیفتاد تا او و هم‌تیمی‌هایش پس از یک نمایش درخشان در آسیا به جایگاه دوم آسیا تکیه بزنند.

منبع: ورزش سه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی