|

ماجرای علی دایی و اورتون؛ علی دایی سرمربی اورتون می شود؟

یک نشریه آلمانی مدعی شد که علی دایی اسطوره فوتبال ایران قرار است به میادین بین المللی برگردد و به باشگاه اورتون انگلیس برود.

لینک کوتاه کپی شد

نشریه کیکر مدعی شده که علی دایی برترین گلزن جهان قرار است با نقشی جدید به صحنه بین المللی فوتبال بازگردد؛ این بار در اورتون انگلیس و در کنار کارلو آنچلوتی. طبق اطلاعات این نشریه، باشگاهی از انگلیس علاقه مند به همکاری با علی دایی مربی ۵۱ ساله است و شنیده ها حاکی است که اورتون خواهان اوست اما هنوز مشخص نیست با چه نقشی وارد این تیم لیگ برتر انگلیس در شهر ساحلی لیورپول خواهد شد.

سوابق فوتبالی و تحصیلی علی دایی

کیکر در ادامه به سوابق فوتبالی و تحصیلی علی دایی پرداخته است؛ برترین گلزن جهان با کارنامه ای بی سابقه از ۱۰۹ گل در ۱۴۹ رقابت بین المللی، مهندس متالوژی ، متولد اردبیل در شمال غربی ایران، بازیکن سابق بوندس لیگا و طرفدار آن؛ کسی که حالا فقط یک رقیب در عنوان آقای گلی جهان دارد؛ کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس که در حال حاضر به عنوان اولین اروپایی از ۱۰۰ گل در مسابقات بین المللی در ماه نوامبر عبور کرده است؛ دقیق تر بگوییم ۱۰۲ گل.

پیشنهاد می شود: بازی پرسپولیس - ذوب‌آهن لغو شد؟

به نوشته کیکر، علی دایی در جام های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ حضور یافت و ۲۳ سال پیش همراه هموطن خود کریم باقری به آرمینیا بیله فلد آلمان نقل مکان کرد. این مهاجم از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ در ۱۰۷ بازی بوندس لیگا ۱۹ گل برای تیم هایی از جمله بایرن مونیخ و هرتابرلین آلمان به ثمر رساند. کیکر افزود: «اکنون ستاره سابق ظاهراً به صحنه بزرگ برگشته است؛ فردی که جاه طلبی اش شکسته نمی شود و او را همچنان در قامت یک بازیکن فعال متمایز می کند؛ این چیزی است که اطرافیانش می گویند.»

سوابق مربیگری دایی

علی دایی قبل از اینکه در سال 2007 کفش هایش را بیاویزد، در تیم های پرسپولیس، صبا و سایپا و تیم هایی در قطر و امارات بازی کرده است. گفته می‌شود، خبر مربوط به حضور علی دایی در اورتون، به حضور در تیم دوم اورتون مربوط می شود که هنوز دایی روی این پیشنهاد در حال فکر کردن است. دایی سابقه مربیگری در تیم‌ هایی همچون سایپا، پرسپولیس، راه‌آهن و صبای قم را در کارنامه‌اش دارد، این در حالی است که بین سال‌ های 2008 تا 2009 هم هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت.

منبع: ورزش سه، ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی