|

دیگو مارادونا درگذشت! ؛ مارادونا ستاره فوتبال آرژانتین دار فانی را وداع گفت

دیگو مارادونا در گذشت ! ؛ مارادونا ستاره فوتبال آرژانتین امروز چهارشنبه 25 نوامبر 2020 دار فانی را وداع گفت. علت مرگ دیگو مارادونا چه بود؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با توجه به خبری که هم اکنون به دست ما رسیده است، متاسفانه با خبر شدیم که مارادونا درگذشت. لحظاتی پیش دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتین و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن 60 سالگی درگذشت. نشریه آرژانتینی کلارین مدعی شد مارادونا دچار مشکل قلبی شدید شده و حال و اوضاع وخیمی دارد. او به بیمارستان منتقل شده است.

دیگو مارادونا درگذشت

چند روز گذشته نشریه آرژانتینی کلارین مدعی شد مارادونا دچار مشکل قلبی شدید شده و حال و اوضاع وخیمی دارد. او به بیمارستان منتقل شده است. برخی رسانه ها مانند مارکا خبر از فوت او داده اند. مارادونای 60 ساله چندی قبل به علت عارضه ای در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. اما به نظر می رسید حال این ستاره بزرگ بهبود یافته و او چند روز قبل از بیمارستان مرخص شد. اما امروز او در خانه دچار ایست قلبی شده و در نهایت جان خود را از دست داده است.

علت مرگ دیگو مارادونا چه بود؟

مارادونا که چندی قبل 60 ساله شده بود، در بوینس آیرس و در خانه خود در حال استراحت و طی کردن دوران نقاهت بود که دچار این مشکل شده و متاسفانه تلاش پزشکان برای احیای او اثر بخش نبوده است. مارادونا امروز چهارشنبه 5 آذر 99 مصادف با 25 نوامبر 2020 دیگو مارادونا دار فانی را وداع گفته و چندی از نشریه های آرژانتینی خبر فوت او را تایید کرده اند.

مارادونا یکی از بزرگ ترین ستاره های تاریخ فوتبال بوده و بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ می دانند. این ستاره محبوب در جام جهانی 1986 با نمایش فوق العاده خود زمینه ساز قهرمانی آرژانتین را فراهم کرده و چهار سال بعد نیز فاصله ای تا تکرار این موفقیت نداشت، اما آلمان در فینال آلبی سلسته را مغلوب کرد. اما در ادامه حواشی فراوانی گریبان گیر مارادونا شده و کشیده شدن به دام اعتیاد و البته مثبت شدن تست دوپینگ باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای او شد. در نهایت امروز او در سن 60 سالگی و به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد.

دیگو مارادونا که بود؟

دیگو-مارادونا

دیگو آرماندو مارادونا متولد ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در بوینس آیرس امروز 25 نوامبر 2020 درگذشت. دیگو مارادونا سرمربی فوتبال و بازیکن فوتبال بازنشستهٔ آرژانتینی بود. مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال و ستاره دهه هشتاد میلادی به‌شمار می ‌رفت و همواره شماری از بازیکنان و مربیان سرشناس، کارشناسان، مجلات تخصصی فوتبال و نیز هواداران این رشته ورزشی، او را برترین بازیکن تمام ادوار فوتبال می‌دانند.

در نظر سنجی که از سوی فیفا انجام‌ شد، او همراه با پله برنده عنوان برترین بازیکن قرن بیستم میلادی شد. مارادونا تیم ملی آرژانتین را با درخشش خود در جام جهانی ۱۹۸۶ به قهرمانی رساند. دیگو مارادونا با وجود قامت کوتاه ولی با استعداد های فراوان توانست به بزرگترین و موفق ترین ستاره فوتبال جهان بدل شود.

  • استعداد
  • تکنیک
  • چابکی
  • دید قوی
  • پاس ‌های دقیق
  • مهارت در کنترل توپ
  • دریبل زنی مهار نشدنی مارادونا باعث شده ‌بود تا با وجود قامت کوتاهی که دارد، در فوتبال سرآمد باشد و به او لقب پسر زرین را بدهند.

درگذشت پسر زرین ( مارادونا )

متاسفانه امروز 25 نوامبر 2020 مارادونا ملقب به پسر زرین بر اثر سکته قلبی درگذشت. مارادونا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال بود که دو مرتبه رکورد نرخ نقل و انتقالات را در جهان شکست. او اولین بار با بهای ۵ میلیون یورو به بارسلونا در لالیگا و بار دوم با بهای ۶٫۹۵ میلیون یورو به ناپولی در سری آ پیوست. او در دوران حرفه‌ ای خود برای تیم‌ های مختلفی بازی کرد.

برای مثال:

  • آرژانتینوس جونیورز
  • بوکا جونیورز
  • بارسلونت
  • ناپولی
  • سویا
  • نیولز اولد بویز

مارادونا در رده ملی ۹۱ بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و ۳۴ بار گلزنی کرد. او در چهار جام جهانی فوتبال شرکت داشت. مارادونا در یک‌چهارم نهایی جام جهانی 1986 مکزیک هر دو گل پیروزی آرژانتین را در برابر انگلستان که از مدعیان قهرمانی بود، وارد دروازه کرد.

پیشنهاد می شود: ثروتمندترین فرد جهان ، ایلان ماسک کیست؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها