|

شگفت آور ترین گیاهان 2024؛ گلی زیبا که بخاطر بوی جسد در گینس رکورد داره

گیاهان و گلها به زیبایی مشهورند ولی عجیب ترین هاشون می تونند خیلی ترسناک باشن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کدو تنبل یکی از مشخصه های ترسناک ترین شب سال یعنی هالووین است اما تنها گیاهی نیست که باعث ایجاد ترس می شود. بیایید برخی از گیاهان وحشت زده و حریص را کشف کنیم که به نظر می رسد از داستان های ترسناک بیرون آمده اند.داستان های شخصیت داستان های ترسناک در شب های تاریک گفته می شود و ما میخواهیم جنبه ترسناک گیاه شناسی را کشف کنیم گیاهشناسان می گویند مراقب آنها باشید چرا که بیشتر آنها در سراسر جهان به صورت وحشی رشد می کنند.

گیاهان سمی: آتروپا بلادوناو هیپومانه منسیلا

گیاهان قدر به جابجایی نیستند و با توجه به دارا بودن سم خود را از پاتوژن ها و حمله گیاه خواران محافظت می کنند با این سلاح شیمیایی که می تونه برای حیوانات و همچنین انسانها سمی و کشنده (با توجه به دوز) باشه از خود دفاع می کنند

در میان کشنده ترین گیاهان یکی از درختان آتروپا که یک درختچه ی چند ساله از جنوب اروپا و آسیاست قرار دارد که بیشترین میزان آتروپین آلاکویید را تولید می کند. از زمان های قدیم زنان از عصاره ی آن برای جذابیت لوازم آرایشی استفاده می کردند ولی غلظت بالای آن می تواند باعث فلج شدن عضلات غیر ارادی مانند قلب شود بنابر این منجر به مرگ شود.

Untitled

PHOTO-3-Close-up-flower

هیپومانه منسیلا "سیب درخت کوچک" نامی دیگر از این دسته است که به اسپانیایی به آن  manzila de la muerte گفته می شود یک گونه درخت است که دارای شیره ای سمی است که در اثر تماس با پوست موجب تاول و سوزش می شود.

7e0b61d7372d912aa95dd7b2a2116df2

گیاهان گلدار جادوگر: پیتونیای سیاه و تاکا چانتریه

اکثریت انسان ها و حیوانات عاشق گل های زیبا هستند چرا که بوی خوب و رنگ های چشم نوازی دارند با این وجود انواعی از پاتونیا با نام های عجیب مثل جادوی سیاه، گربه سیاه، در خارج از بازار گلهای زینتی قرار دارند چرا که همانطور که از نام های آنها مشخص است تاریک و سیاه هستند.

c81647aecdb785031469821630c09db6

گونه گیاهی تاکا در مناطق گرمسیری آسیای جنوب شرقی در حال رشد وحشی هستند. گل شیطان نام رنگ های تیره گل خفاش سیاه به گل هایی با بال هایی شبیه خفاش و گل سبیل ببر به دلیل زائده هایی شبیه سبیل گربه سانان به آن گلها تعلق گرفته است علاوه بر ساختار عجیب و غریب تولید مثل غده های این گیاهان در طب سنتی استفاده گسترده ای دارند.

8c583563520b72274ab3bad1806f6d5f

گیاهان بد بو: استبلیا گیانتا و تیتانیوم امورفوفالوس

برخی گیاهان گلدار رایحه هایی را تولید می کنند تا گرده افشان ها را جذب کنند نا موفقیت تولید مثل خود را تضمین کنند. با این حال تعداد کمی از گیاهان با تولید بوی بد حیوانات مرده، حشرات را برای گرده افشانی جذب می کنند آنها به اصطلاح بوی بوی لاشه مرده یا گوشت فاد را تولید می کنند

استبلیا گیانتا یک گیاه بومی آفریقای جنوبی است که در محیط های خشک به خوبی رشد می کند گلهای زرد بزگی دارد با نوار های قرمز 25 تا 40 سانتی متر. که با تولید بوی بد حشرات را به خود جذب می کند.

247ccbc10918bb56e347f20f3db8ffcb

تیتانیوم امورفوفالوس همچنین از گیاه مونوکورت در جنگل های استوایی و بارانی است و اولین شکوفه را پس از 10-15 سال تولید می کند بر اساس سوابق گینس این بد بو ترین گیاه روی زمین شناخته می شود سه متر قد دارد و بوی این گیاه برای جذب سوسک های گل نه تنها بوهای جسد را آزاد می کند در پایان روز هم گرده افشان های خاصش در حال فعالیت هستند.

db090bc63fb344d2ee3c692f79984ae3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها