|

پرحاشیه ترین کت واک در جدیدترین هفته مد/ کت واک یک ربات 25 ساله در هفته مد عربستان

مزون کاف بای کاف با انتخابی جسورانه برای نمایش آثار طراحان خود از یک مدل ربات استفاده کرد که نمادی از ادغام مد و تکنولوژی بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هفته مد عربستان از سال 2023 در ریاض پایه گذاری شد؛ این هفته نوعی تحول فرهنگی و ارتباطی به شمار می آید که از ابتدای فعالیت خود طراحان نوظهور زیادی آثار خود را به منصه ظهور گذاشتند. هفته مد ریاض 2024 از 17 اکتبر فعالیت خود را به سرپرستی کمیسیون مد عربستان آغاز کرد. در این هفته برندهای مختلف دنیا چون Mona AlshebilT ، ArAm و Kaf by Kaf حضور داشته و جدیدترین مجموعه‌های خود را ارائه کردند. در دومین دوره هفته مد ریاض عربستان طراحان به بررسی موضوعاتی مانند حیات وحش عربستان سعودی و تأثیر فناوری بر مد پرداختند. 

20

25

الهام از حیات وحش عربستان در طراحی

برند و مزون ArAm با طراحی های خود جشنی از حیات وحش عربستان برپا کرده بود و با الهام از دنیای حیوانات این کشور مجموعه ای زیبا را طراحی کرده بود که بر حیوانات متمرکز بود. این مجموعه از میراث غنی طبیعی عربستان سعودی الهام گرفته بود و بر حیواناتی تمرکز داشت که به ندرت دیده می شوند، مانند پلنگ عربی، گرگ عربی و بوستارد عربی. 

28

گیاهانی که در البسه ریشه دواند

علاوه بر این موجودات، این مجموعه تأثیرات زیبایی شناختی از گیاهان بومی مانند سیدر، آرار، اقاقیا و… به خود گرفت. این حیوانات و گیاهان دارای اهمیت فرهنگی قابل توجهی هستند که اغلب در اشعار و اصطلاحات عربی به چشم می خورد و به عنوان نمادهای زیبایی و انعطاف پذیری که عمیقاً در میراث عربستان سعودی ریشه دارد عمل می کنند.

26

استفاده از ربات در کت واک

همزمان با دومین دوره هفته مد ریاض، مزون «کاف بای کاف» ربات سعودی به نام «ساره» را معرفی کرد. ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان سعودی است که توسط شرکت هوش مصنوعی QSS ساخته شده و دارای ویژگی‌های مشخصی است؛ او 25 سال دارد و 162 سانتیمتر قد. 

22

معماری که طراح شد

KAF BY KAF توسط کوثر الهورایش در سال 2019 تاسیس شد، یک معمار با اشتیاق به ادغام هنر و مد. کوثر با الهام از میراث خود، طرح های جسورانه و مبتکرانه ای ایجاد می کند که داستان های الهامات او را بازگو می کند. هدف طراح با آمیختن عناصر سنتی با صنایع دستی، پل زدن شکاف بین زیبایی شناسی سنتی و معاصر است.

24

کار کوثر با استفاده فشرده از تکنیک های چاپ و الگو مشخص می شود که اغلب از نقوش و بافت های سنتی استفاده می کند. روشی که لباس‌هایش را ساختار می‌دهد، توجه به جزئیات را نشان می‌دهد و هر قطعه ترکیبی منحصر به فرد از فرم و عملکرد را به نمایش می‌گذارد. در این دوره از هفته مد عربستان نیز این الگو را به نمایش گذاشت.

23

زیبایی مصنوعی با ادغام مد تکنولوژی

استفاده از مدل ربات انتخاب جسورانه ای بود که نماد ادغام مد و تکنولوژی بود. این موضوع مجموعه را تقویت کرد و بیانیه ای قوی در مورد آینده مد ارائه داد. کاوش Kaf by Kaf در زیبایی مصنوعی، مفاهیم سنتی را به چالش می کشد و به گفتگو در مورد نقش فناوری در زندگی ما و چگونگی شکل دادن آن به درک ما از زیبایی شناسی دعوت می کند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها