|

اینطوری خونه‌تو چیدمان کنی ده هیچ از بقیه جلویی/ نحوه چیدمان و ست کردن وسایل در خانه

چه تعداد زیادی اشیا کنار هم جمع شده باشند و چه تنوع کافی نداشته باشد یک استراتژی آسان می‌توان مشکلات طراحی دکور شما را مرتفع کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اغلب برای زیبایی هرچه بیشتر خانه خود وسایل زیادی تهیه می‌کنید و آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهید تا شکوه بیافرینید اما در برخی موارد به آنچه که باید دست نمی‌یابید و گمان می‌کنید مشکل از ملزوماتی است که تهیه کرده‌اید؛ شاید گاهی مشکل در نحوه انتخاب وسایل باشد ولی در اکثر مواقع ایراد از نحوه چیدمان و اصول ست کردن است. درواقع شما هر مقدار که وسایلی برای دکور خانه خود تهیه کنید اما آن را اصولی چیدمان نکنید نتنها زیبا به نظر نمی‌رسد بلکه ظاهر خانه را هم بدقواره می‌کند. راه‌حل استایل دادن به دکور منزلتان بسیار ساده است و تنها باید نحوه گروه‌بندی آن را بدانید. چه تعداد زیادی اشیا کنار هم جمع شده باشند و چه تنوع کافی نداشته باشد یک استراتژی آسان می‌توان  مشکلات طراحی دکور شما را مرتفع کند.

6

«سه» عدد جادویی در دکوراسیون خانه است، به همین دلیل است که طراحان برای طراحی تقریباً همه چیز به قانون سه گانه متکی هستند. از زیورآلات گرفته تا آثار هنری و مبلمان؛ این دستورالعمل طراحی به شما کمک می‌کند تا فضاهایی با طراحی کامل ایجاد کنید. 

7

قانون «سه» چیست؟

گروه‌بندی اشیا به صورت سه نفره برای چشم خوشایند است و ترکیبی متعادل ایجاد می‌کند که از نظر بصری جذاب است. اقلام از هر نوعی که در گروه های سه نفره استفاده می شوند بهتر به نظر می رسند. در واقع استفاده از اعداد فرد، به طور کلی، قانونی است که در طراحی داخلی باید از آن پیروی کنید. ممکن است منطق را به چالش بکشد، اما گروه بندی اشیاء با اعداد فرد بسیار زیباتر و به یاد ماندنی تر از گروه بندی در اعداد زوج است. این به چگونگی ثبت آنچه در اطراف ماست توسط مغز ما مربوط می‌شود. 

2

چگونه با استفاده از قانون «سه» تزیین کنیم؟

با قانون سه دکور برجسته ایجاد کنید

گروه بندی اشیاء در سه قسمت می‌تواند سه شی متفاوت را به یک ویژگی یکپارچه و چشم‌نواز تبدیل کند که عمدی به نظر می‌رسد. اینجا مقیاس نیز مهم است. ترکیب اجسام بلند با اجسام کوچکتر تعادل بیشتری ایجاد می‌کند و چشمان ما را در اطراف ترکیب هدایت می‌کند و آن را به یک تجربه بصری جذاب تر تبدیل می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید سه شمع مخروطی را در ارتفاع‌های مختلف کنار هم در قفسه‌های کتاب قرار دهید. 

1

چیدمان مبلمان خود را کامل کنید

چه بخواهید یک اتاق را پر کنید یا یک فضای خالی ناخوشایند را، گروه بندی سه قطعه مبلمان در کنار هم می‌تواند به جذاببت یک فضا کمک کند. برای چیدمان غیررسمی، همان دستورالعمل‌های دکور را دنبال کنید و سه مورد با اشکال و اندازه‌های مختلف مانند صندلی، میز کناری و آثار هنری را با هم متحد کنید. برای ظاهری رسمی‌تر، تقارن ایجاد کنید با دو تکه مبلمانی که در کنار هم هستند یا در یک مقیاس هستند، مانند دو صندلی راحتی با یک میز کناری کوچک در کنار یک پنجره یا یک مبل و دو صندلی راحتی را در کنار هم قرار دهید.

5

چیدمان آثار هنری با استفاده از قانون سه

برای این کار می‌توانید سه اثر هنری یک اندازه را روی دیوار کنار هم با فاصله منظم قرار دهید؛ یا می‌توانید دو قطعه بزرگتر را قرار دهید و بالای آن نیز یک آینه بگذارید یا تابلوی کوچک تر پایین آن دو تابلوی دیگر قرار دهید. همچنین اگر می‌خواهید یک دیوار گالری ایجاد کنید یا مجموعه‌ای از تابلوها را به نمایش بگذارید، می‌توانید قانون سه را گسترش دهید تا به قانون پنج، هفت یا نه و غیره تبدیل شود؛ درواقع فرد بودن تعداد آن مهم است.

3

 کوسن های خود را به روش صحیح پراکنده کنید

زیبایی در جزئیات طراحی خلاصه می‌شود؛ این مورد در چیدمان کوسن‌های مبل و تخت نیز اهمیت داد. برای چیدمان کوسن‌ها هم می‌توانید از قانون «سه» بهره ببرید. بدین صورت که کوسن بزرگ را ابتدا بگذارید و پس از آن دو کوسن دیگر در ابعاد کوچکتر را مقابل آن قرار دهید و یک لایه بندی زیبا با انداز‌های گوناگون را امتحان کنید.

4

برای چیدمان هرچه زیباتر خانه قانون سه یا چیدمان با بهره از اعداد فرد را انتخاب کنید تا زیبایی منزل و وسایل آن را بیش از پیش کنید. این یک قانون کلی است و برای هر بخش از خانه کاربرد دارد و تنها کافی است به آن توجه نشان دهید و با دقت آن را به انجام برسانید.

8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی