|

علی دایی همچنان بالاتر از رونالدو و مسی!

شهریار فوتبال ایران در مقایسه با دو غول فوتبال میانگین گلزنی بهتری در تیم ملی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

نکته جالبی در گل‌های ملی  علی دایی  در مقایسه با کریستیانو رونالدو و لیونل مسی وجود دارد.  هت تریک شب گذشته مسی مقابل بولیوی  باعث شد اعجوبه آرژانتینی از رکورد گل‌های ملی علی دایی عبور کند و اسطوره فوتبال ایران در این رکورد به رتبه سوم برسد.

به گزارش «شایانیوز»  به نقل از طرفداری؛ علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، با میانگین گلزنی 0.73 گل در هر بازی، رکوردی خارق‌العاده از خود بر جای گذاشته است. این آمار در مقایسه با ستاره‌های جهانی مانند  کریستیانو رونالدو  (0.61 گل به ازای هر مسابقه) و  لیونل مسی  (0.59 گل به ازای هر مسابقه) بسیار چشمگیر است.

البته مقایسه مستقیم آمار گلزنی این سه بازیکن در قاره‌های مختلف با سطح رقابت متفاوت، چندان دقیق نیست. با این حال، نمی‌توان از این واقعیت چشم‌پوشی کرد که دایی در تیم ملی ایران در آسیا که به طور کلی سطح پایین‌تری نسبت به تورنمنت‌های اروپایی و آمریکایی دارد، عملکرد گلزنی بسیار بهتری داشته است.

عوامل مختلفی مانند سبک بازی، موقعیت‌یابی در زمین، قدرت بدنی و البته سطح رقابت در قاره‌ها می‌توانند بر آمار گلزنی بازیکنان تأثیرگذار باشند. اما به هر حال، آمار و ارقام نشان می‌دهد که علی دایی یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال آسیا و حتی جهان بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها