|

در پرونده بیرانوند نه سیخ سوخت نه کباب!

به تحلیل یکی از عجیب ترین پرونده‌های فوتبال ایران پرداختیم.

لینک کوتاه کپی شد

رای   پرونده شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

به گزارش «شایانیوز»  به نقل از طرفداری؛ بعد از مدت‌ها بالاخره کمیته تعیین وضعیت با ارائه توضیحات 48 صفحه‌ای اعلام کرد علیرضا بیرانوند با جریمه نقدی و محرومیت 4 ماهه به شکل تعلیقی مواجه شده است، موضوعی که با اعتراض هواداران پرسپولیس همراه شده است.

ابتدای فصل را به خاطر دارید؟ همان روزهایی که کشمکش بین علیرضا بیرانوند، باشگاه تراکتور و باشگاه پرسپولیس وجود داشت. علیرضا بیرانوند قرارداد خود را فسخ کرد و بعد از این کار پشیمان شد و می‌خواست به پرسپولیس برگردد، آن هم بعد از اینکه مذاکراتی با تراکتور داشت. باشگاه تراکتور در آن زمان به بیرانوند اعلام کرد تا زمان صادر شدن رای پرونده‌اش قصد ندارد با این بازیکن قرارداد ببندد.

همین موضوع باعث شد علیرضا بیرانوند از طریق چند واسطه به مدیران پرسپولیس برای بازگشت اعلام آمادگی کند ولی مدیران پرسپولیس زیر بار این موضوع نرفتند. از سوی دیگر بیرانوند دوباره به سمت تراکتور برگشت. همان زمان نوشتیم مدیران تراکتور برای اینکه علیرضا بیرانوند دوباره نظرش تغییر نکند، از کمیته تعیین وضعیت استعلام گرفتند و عده‌ای به شخص محمدرضا زنوزی اطمینان خاطر دادند علیرضا بیرانوند با محرومیت قطعی مواجه نخواهد شد و فقط جریمه مالی در انتظار اوست.

امروز بعد از گذشت 83 روز از خبری که رسانه طرفداری زده بود، رای پرونده علیرضا بیرانوند منتشر شد و اگر بخواهیم این رای را تحلیل کنیم در واقع کمیته تعیین وضعیت کاری کرده که نه سیخ بسوزد، نه کباب. آن‌ها علیرضا بیرانوند را با محرومیت 4 ماهه به شکل تعلیقی همراه کردند و جریمه نقدی هم برای دروازه بان ملی پوش تراکتور در نظر گرفتند.

در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد رای به نفع باشگاه پرسپولیس است ولی این موضوع فقط روی کاغذ است. کمیته تعیین وضعیت با رای خود از یک سو پرسپولیسی‌ها را بابت پیروزی در این پرونده (حداقل روی کاغذ)، محرومیت تعلیقی و جریمه نقدی بیرانوند راضی کرده و از سوی دیگر با محروم نکردن قطعی بیرانوند باعث شده او مشکی برای همراهی سرخ‌پوشان تبریزی نداشته باشد.

البته این رای با اعتراض پرسپولیسی‌ها همراه شده است. آن‌ها اعتقاد دارند فقط روی کاغذ رای به نفع آن‌ها صادر شده ولی در کل رای به نفع تراکتور است. آرای یکی از مهم‌ترین پرونده‌های فوتبال ایران در نهایت به این شکل صادر شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها