|

(ویدئو) دیسکالیفه چیست و چرا بیت سیاح در یک قدمی مدال طلا دیسکالیفه شد؟

مسئولان برگزاری بازی‌های پارالمپیک پاریس بیت‌سیاح را به خاطر ۲ حرکت دیسکالیفه کردند و مدال طلای او به نماینده هند رسید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صادق بیت سیاح، ملی پوش ایران در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F11 بازی‌های پارالمپیک پاریس ضمن شکستن رکورد پارالمپیک به مدال طلا دست یافت، اما پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت‌سیاح را به خاطر ۲ حرکت دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

در ادامه پس از ۲ بار اعتراض مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک، هیات ژوری هر دو اعتراض ایران را رد و طلا از نماینده کشورمان گرفته شد.

در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F۱۱ در بازی‌های پارالمپیک پاریس، صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، به مدال طلا دست یافته بود.

​دیسکالیفه چیست؟

دیسکالیفه شدن به معنای محرومیت از ادامه حضور در یک مسابقه یا رقابت به دلیل نقض قوانین یا مقررات است. این تخلفات می تواند شامل استفاده از مواد ممنوعه، تقلب، رفتار غیرورزشی، یا عدم رعایت قوانین خاص مسابقه باشد. دیسکالیفه شدن می تواند در هر نوع ورزشی رخ دهد، از دو و میدانی گرفته تا فوتبال و ورزش های رزمی.

دلایل دیسـکالیفه شدن

استفاده از مواد ممنوعه: یکی از رایج ترین دلایل دیسکـالیفه شدن، استفاده از داروها یا مواد ممنوعه است که به عنوان دوپینگ شناخته می شود. این مواد می توانند عملکرد ورزشکار را به طور غیرمنصفانه ای بهبود بخشند.

تقلب: هر گونه تقلب در مسابقه، مانند تغییر نتایج یا استفاده از تجهیزات غیرمجاز، می تواند منجر به دیسکالیفه شدن شود.

رفتار غیرورزشی: رفتارهای غیرورزشی مانند خشونت، توهین به داوران یا حریفان، و عدم رعایت اصول اخلاقی نیز می تواند باعث دیسکالیفه شدن شود

نقض قوانین خاص مسابقه: هر مسابقه قوانین خاص خود را دارد و عدم رعایت این قوانین می تواند منجر به دیسکالیفه شدن شود.

دیسکالیفـه شدن یک مسئله جدی در دنیای ورزش است که می تواند تأثیرات گسترده ای بر زندگی حرفه ای و شخصی ورزشکاران داشته باشد. رعایت قوانین و مقررات و حفظ رفتارهای ورزشی و اخلاقی می تواند از وقوع این مسئله جلوگیری کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها