|

استقلال با نکونام مثل اتلتیکو و سیمئونه!

سرمربی آبی ها باتوجه به فلسفه ای که در مربیگری دارد به دنبال جا انداختن سه ویژگی مهم در تیمش است تا بتواند به قهرمانی در لیگ دست پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال سرانجام تصمیم گرفت که جواد نکونام را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند تا کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران جایگزین ساپینتو در این تیم شود.

 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شفقنا؛ نکونام مربی شناخته شده ای در فوتبال ایران است. او سابقه هدایت نساجی و فولاد را در  لیگ برتر در کارنامه دارد و بیشترین طول دوران مربیگری او در فولاد بود که البته حاشیه های زیادی را هم به دنبال داشت.

با نگاهی به دوران مربیگری نکونام به خوبی متوجه می شویم که سبک کاری او بسیار شبیه به دیگو سیمئونه است. در واقع باید گفت که نکونام نهایت تلاش خود را به کار می گیرد تا تیمش را شبیه سازی شده با سرمربی آرژانتینی اتلتیکو به میدان بفرستد.

طبیعتا چنین سبک بازی زیبا و تماشاگر پسند نیست اما به هر حال یک سبک بازی است و باید به آن احترام گذاشت. سیمئونه با همین سبک بازی قهرمانی در لالیگا را به دست آورد وبه فینال  لیگ قهرمانان اروپا هم راهی پیدا کرد.

در چنین سبک بازی سه شاخصه اصلی وجود دارد. استحکام در خط دفاعی، جنگندگی و فوتبال درگیرانه در میانه میدان و سرعت در ضد حملات.

نکونام در دوران حضورش در فولاد کاملا به چنین سبک بازی وفادار بود. تیم او به سختی گل می  خورد و استحکام خاصی در خط دفاعی داشت تاجایکه همین سبک بازی الهلال پرستاره را در لیگ قهرمانان آسیا به دردسر انداخت.

ویژگی دوم تیم نکونام جنگندگی و فوتبال درگیرانه است تاجایکه در چنین سبک بازی نیاز به بازیکنان قلدر و تنومند و البته پرتلاش در میانه میدان است. روزبه چشمی و البته آمدن سعید عزت اللهی کمک زیادی به نکونام خواهد کرد تا برنامه های خود را در خط میانی استقلال اجرایی کند.

و اما ویژگی و فاکتور سومی که نکونام مربی دارد و قصد دارد که در استقلال هم به آن وفادار باشد سرعت در ضد حملات است و آمدن مهرداد محمدی  و حفظ قایدی و محبی کمک زیادی به سرمربی جوان آبی پوشان خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها