|

خرید یافروش؟!

دردسری عظیم برای شیبااینو!

shibainu

افشای اعتبار شیبا اینو ممکن است به "سرقت، اختلاس توکن، اختلال در خدمات" منجر شود؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شرکت امنیتی PingSafe ظاهراً کشف کرده است که تیم توکن میم محبوب اعتبارنامه خدمات وب آمازون خود را در ماه آگوست فاش کرده است و کل پروژه را برای دو روز کامل در معرض خطر قرار داده است. این تیم که نامش فاش نشده و سکوت کرده است.همچنین تیمی که در پشت توکن شیبااینو Shiba Inu (SHIBA) قرار دارد، اعتبارنامه AWS خود را برای بیش از دو روز در ماه اوت فاش کرد.

شیبا اینو از اعتبارنامه AWS را رونمایی کرد و ماه گذشته بی سر و صدا اطلاعات کلیدی را فاش کرد. شرکت امنیتی PingSafe گزارشی را در 8 سپتامبر منتشر کرد که در آن جزئیات یافته‌های خود را شرح داد. گفت که در 22 آگوست، متوجه شد که یک تعهد در مخزن عمومی GitHub شیبااینو، اعتبارنامه‌های مربوط به حساب خدمات وب آمازون (AWS) پروژه را نشان می‌دهد. این نشت شامل چندین بخش از داده ها می باشد، از جمله AWS_ACCESS_KEY و AWS_SECRET_KEY، دو متغیر محیطی است که به اسکریپت ها اجازه دسترسی به یک حساب AWS را می دهد.

و برای اجرای گره‌های اعتبارسنجی برای شبکه لایه ۲ Shiba Inuشیبااینو، Shibarium استفاده می‌شود.PingSafe گفت که این خطا "به شدت حساب AWS شرکت را افشا کرد" و می‌توانست منجر به نقض‌های امنیتی مانند سرقت وجوه، اختلاس و اختلال در خدمات شود. PingSafe افزود که تلاش کرد با Shiba Inu و توسعه دهندگان مختلف از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی تماس بگیرد تا آنها را از این خطر آگاه کند اما پاسخی دریافت نکرد. این شرکت امنیتی همچنین سعی کرده یک برنامه پاداش باگ یا سیاست افشای مسئول پیدا کند اما هیچ وسیله ای برای گزارش مشکل پیدا نکرد.

این نشت دیگر خطری ندارد، زیرا اعتبارنامه پس از دو روز نامعتبر شد. تیم شیبااینو Shiba Inu نیز پس از گزارش Pingsafe، commit حاوی نشت را حذف کرده است، و commit های کد اخیر حاوی داده های لو رفته نیستند. شیبا اینو هدف اصلی حملات نبوده است. با این حال، حملات گسترده‌تر باعث دزدیده شدن توکن شده است: شیبا SHIBA یکی از دارایی‌هایی بود که در یک حمله 611 میلیون دلاری به Poly Network یک سال پیش به سرقت رفت، در حالی که در حمله به Bitmart در دسامبر، 32 میلیون دلار از توکن SHIBA به سرقت رفت. شیبااینو در حال حاضر دوازدهمین ارز رمزنگاری شده بزرگ از نظر ارزش بازار است که دارای ارزش 7.5 میلیارد دلار است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی