|

خالق بیت کوین پشت پرده!!

بالاخره معما پیچیده خالق بیت کوین فاش شد!!

bitcoin

به نظر شما چرا خالق بیت‌کوین نام خودش را رسانه‌ای نکرده است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در سال ۲۰۱۹ چند پادکست و مقاله معتبر درباره احتمال ساتوشی ناکاموتو بودن یکی از مرموزترین تبهکاران تاریخ یعنی پاول لرو که با نام مستعار «مستر مایند» نیز شناخته می‌شود، منتشر گردید. این مقالات دلایل زیادی برای این ادعا ارائه داده‌اند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. نام کامل او «پاول سولوتشی کالدر لروکس» است که علاوه بر جنایات مرموزش، سابقه درخشانی در برنامه‌نویسی متمرکز بر رمزنگاری دارد.

او توابع رمزنگاری E4M و TrueCrypt را ساخته و در سال ۱۹۹۸ یک مانیفست شبیه به متن وایت‌پیپر بیت‌کوین منتشر کرده است. لرو در مانیفست خود که در سایت E4M منتشر شده بود، با لحنی ساده می‌نویسد که رسیدن به حریم خصوصی در جهان هر روز سخت‌تر می‌شود و دولت‌ها به دنبال اعمال نظارت زیادی بر کار مردم هستند. او رمزنگاری را تنها راه مقابله با نقض حریم خصوصی می‌داند. پاول لرو در سال ۲۰۱۲ دستگیر شد و طبق گفته‌ها هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

بدون شک نیک زابو را هم می‌توان گزینه‌ای نزدیک به ساتوشی ناکاموتو دانست. اینکه زابو یک مهندس علوم کامپیوتری و نگارنده مقاله «بیت گولد» بوده است، دلیل محکمی برای این موضوع محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۸ زابو در وبلاگ خود گفته بود که قصد دارد یک پول دیجیتال ایجاد کند.

کمی بعد شبکه بیت‌کوین راه‌اندازی شد. به‌علاوه، عبارت‌هایی مانند «قیمتی که کسی قابلیت تعیین آن را ندارد» در مقاله او و اشاره‌هایی به هال فینی، به گمانه‌زنی‌ها پیرامون ساتوشی بودن زابو دامن زده‌اند. مانند بیشتر گزینه‌ها، خودِ او این چنین چیزی را قبول ندارد.

او در سال ٢٠١٤ گفته است: «متاسفم که باید بگویم اشتباه می‌کنید و من ساتوشی ناکاموتو نیستم ، اما دیگر عادت به این شایعه کرده‌ام .» از طرف دیگر، شاید بتوان گفت این مسئله که ناکاموتو در مقاله معرفی بیت‌کوین نامی از بیت گولد نبرده است، خود مدرکی محکم در ارتباط با هویت اصلی‌اش باشد .

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها