|

سیگنالی کارآمد!

بیت کوین و شاخص های مهم آن!

bitcoin

باتوجه به کاهش توجه سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا، این هفته شاهد نشانه‌هایی از شرایط پایدار در قیمت بیت‌کوین بوده‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-باتوجه به کاهش توجه سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا، این هفته شاهد نشانه‌هایی از شرایط پایدار در قیمت بیت‌کوین بوده‌ایم. افت نرخ بیت‌کوین در هفته گذشته به زیر ۳۳ هزار دلار با افزایش احساس خرید روبه‌رو شد و همین امر نرخ هر بیت‌کوین را در ۱ فوریه به ۳۹۳۰۰ دلار رساند. بااینکه از روز پنجشنبه قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۷ هزار دلار هم رسیده است، همچنان ۱۳٪ درصد نسبت به کف اخیرش افزایش داشته است.

در همین فاصله شاخص دلار آمریکا جمعه گذشته به ۹۷.۴۴۱ رسیده و با این افزایش، بهترین سطح را از جولای ۲۰۲۰ تاکنون تجربه کرده بود. بااین‌حال، این شاخص حدود ۱.۵٪ اصلاح شد و به ۹۶ رسید. بعضی از تحلیل‌گران کاهش مجدد شاخص دلار را نشانه کاهش ترس از افزایش نرخ بهره و اقدامات فدرال رزرو دانسته‌اند.

همچنین همبستگی ۳۰ روزه شاخص نزدک و قیمت بیت‌کوین به عدد ۰.۹۵ رسیده است. از ابتدای ۲۰۲۲ تاکنون این همبستگی با افت هیجان بازار وارد یک روند صعودی شده و حالا در این سطوح قرار دارد.

از سال ۲۰۱۹ به بعد با افزایش تردید سرمایه‌گذاران درباره آینده قیمتی بیت‌کوین، همبستگی آن با بازارهای موازی مانند طلا، شاخص S&P 500، شاخص دلار و ... افزایش پیدا کرده و در حال حاضر، بیت‌کوین بعد از افت شدید قیمتی در حال سپری کردن وضعیت مشابهی است.

به نظر می‌رسد با توجه به احتمال اتمام چرخه قیمتی بیت‌کوین، این همبستگی ادامه داشته باشد و شاهد تاثیر شدید شاخص‌های بازار آمریکا بر قیمت بیت‌کوین باشیم.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی