|

عید 1401 اینجوری آرایش کن و خوشگل شو؛ "ترند سال نو و اصول درست میکاپ"

آرایش از قسمت های مهم در استایل شماست که در این متن اصول و اینکه چه چیزی در 2021 مد شده را برای عید 1401 میتوانید استفاده کنید را می خوانید.

لینک کوتاه کپی شد
1

یکی از مواردی که تو خوشگل شدن استایل یک خانم در هر سن و سالی خیلی زیاد مهمه و خب خیلی ها هم درگیرش هستند که چیکار کنن و چیکار نکنن، آرایش کردنه! میکاپ صورت و اینکه اصلا چه چیزی بهمون میاد و چه چیزی نمیاد یا اینکه چه آیتمی برای عید امسال یعنی سال 1401 مُده، از دغدغه های خانمهاست به خصوص برای عید.

به گزارش«شایانیوز» اما آرایش همیشه نباید زیاد و غلیظ باشه تا نشون بده شما زیبا هستید و اتفاقا برای مهمانی های نوروزی بهتره که میکاپی ملایم اما درست انجام بدید تا نه تنها زیباییتون دو برابر بشه بلکه با مُد و ترند سال جلو برید. در ادامه نکات مهم سال 2022 رو با هم بررسی می کنیم تا بتونیم آرایشی جذاب و درست داشته باشیم. 

  • کرم پودر سبک انتخاب کنید
  • از خط چشم رنگی نترسید
  • سراغ رژلب نود نروید
  • به چشم‌ هایتان رنگ ببخشید
  • ابروهایتان را دست نزنید
  • چشم‌ تان را روباهی کنید
  • سایه چشم نود و یا پاستیلی بزنید

1. رژ قرمز

رژ لب قرمز از آیتم هایی هستش که جذابیت خیلی خاصی به چهره شما میده و فرقی هم نداره که مهمونی باشید یا تو عروسی! رژ قرمز از مواردیه که برای خیلی از جاها به کار میره به شرطی که به رنگ پوست و چهرتون بیاد. اما رژ قرمز هم تیره و روشن داره، به طور مثال خانم هایی که رنگ پوستی روشن دارند با خیال راحت و بدون خجالت از رژ لب‌های قرمز تیره استفاده کنند.

سفید پوست ها به دنبال رژلب قرمز با تن سرد باشید چرا که رژی که به رنگ توت نزدیکتر باشد (در مقایسه با رنگ قرمز ماشین آتشنشانی). این رنگ، کنتراست (متضاد) رنگ صورتی در چهره شما می‌باشد.

328791857-پرتره-زن-زیبا-زیبایی-پست-مدل-لباس-با-رژ-لب-قرمز-و-ناخن-های-قرمز-زرق-و-برق-دختر-با-آرایش-روشن-در-سفید-شده-فاطمه-زن-کامل-پوست-و-ایجاد

اما از نکات مهم اینه که اصلا در فصل بهار سراغ رژلب های نود نروید چرا که رنگ های این چنینی مناسب فصل زمستان می باشد و برای میکاپ بهاری انتخاب چندان مناسبی نخواهد بود. معمولا در فصل بهار و تابستان، رنگ رژلب قرمز، صورتی، هلویی و بنفش بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالا ترفندی که برای ماندگاری و زیباتر شدن رژلب قرمز وجود داره اینه که ابتدا به لب هاتون کرم پودر بزنید و بعد با مداد لب خطی زیبا از جایی که میخواهید و درست است فرم لب هایتان را بکشید و بعد رژلبتونو بزنید و با یک دستمال به آرومی روی لب فشار دهید تا رژهای اضافی برداشته شه و دوباره رژ رو به لب هاتون بزند تا ماندگاری و جذابیت بیشتری داشته باشد. (نکته: دستمال رو روی لب نکشید)

186


2. میکاپ نچرال

آرایش نچرال از سبک میکاپ های بسیار پر طرفدار بین خانم های جوان است که البته نیاز به دانش خاصی هم دارد تا زیبایی و شیک بودن خود را بتواند داشته باشد.اما همه ما میدانیم که برای داشتن یک میکاپ نچرال باید ابتدا پوستی زیبا، شاداب و درخشان است که مهم‌ترین پایه آرایش نچرال و طبیعی می باشد. 

برای داشتن یک میکاپ نچرال برخلاف تصور اشباه عموم، هیچ یک از آیتم های اصلی آرایشی را حذف نکنید. به طور مثال برخی فکر می کنند که برای نچراا بودن باید کرم پودر رو حذف کنند که خب این کار باعث میشه تا چهره شما خسته و گرفته به نظر بیاد اما از زدن کرم پودر بیش از حد هم خودداری کنید!

از رنگ های مختلف استفاده نکنید چرا که برای داشتن یک میکاپ نچرال زدن رنگ های نود مهم ترین است. مژه مصنوعی نزارید و به جاش به اندازه کافی و ملایم ریمل استفاده کنید.

9b436e4216f06150cabcb65ce8c720b1-niksho-com

برا داشتن یک آرایش نچرال که هم چندان غلیظ نباشد و هم زیبایی خوبی به چهره شما بدهد و بی روحتان هم نکند باید ابتدا کرم مرطوب کننده مناسب پوستتون رو به قسمت های برجسته بزنید مثل نوک بینی، برجستگی گونه‌ها و در مرکز چانه.

داشتن یک رژ گونه هلویی و یا صورتی ملیح چهره شما را کیوت تر خواهد کرد و رنگ و لعابی جذاب میدهد. بعد از آن به سراغ یک بالم لب بروید که علاوه بر مغذی بودن لب های شما را برای زدن یک مداد لب به رنگ‌های نود یا تمشکی روشن آماده میکند. این ترکیب جذابیت فوق العاده دارد.

European-mekeup-for-bridal-2020-4


3. گونه و لب های براق

داشتن گونه و لب های براق به خصوص خانم هایی که لب هایی درشت تر دارند جذابیتی خاص دارد که خب البته باید به درستی انجام شود در غیر این صورت قسمت هایی از چهره شما را تنها بولد کرده و زیبایی خودتان را هم از شما میگیرد! برای براق کردن لب ها می توانید از برق لب و یا بالم لب استفاده کنید.

اما برای داشتن لب هایی سالم و بدون پوسته پوسته خشک نشده باید همانند پوستتان از آن ها نیز مراقبت کنید چرا که اگر صاف و نرم نباشد نه تنهایی زیبایی به شما نخواهد داد بلکه برای زدن رژلب و یا برق لب پوسته ها دید خوبی ندارند و زشت تر هم می کنند. در پیج های اینستاگرامی و یا تنها با یک سرچ در گوگل ده ها اسکراب خانگی وجود دارند که به راحتی لب های شما را جذاب می کنند.

002

برای داشتن گونه های براق نیز می توانید از هایلایتر و یا رژگونه براق استفاده کند که مناسب پوست شما باشد اما ابتدا مقدار و جای درست زدن هایلایتر را دقت کنید تا گونه هایی درخشنده و برجسته تری داشته باشید.

6e3974


4. پوست طبیعی و شفاف

خب برای داشتن یک آرایش غلیظ و ملیح و یا اصلا حتی آرایش نکردن، داشتن یک پوست شفاف و سالم از مهم ترررین نکات برای داشتن چهره ای زیباست که خب مثلا اگه شما جوش و جای جوش زیادی داشته باشید حتی اگه از بهترین برند ها و بهترین ترفند های آرایشی هم استفاده کنید باز هم چندان جالب از آب در نمیاد چرا که مراقبت از پوست و انجام روتین های پوستی و استفاده از ماسک و اسکراب در زیبایی شما اثرات بسیار زیادی دارد.

8764730_821

حالا برای این پوست شفاف چه نکاتی اهمیت بیشتری داره؟ اینکه پوست شما در معرض نور آفتاب نباشد و استفاده از کرم ضد آفتاب spf دار رو به هیچ وجه فراموش نکنید. دیگر اینکه بیوتی بلندر و براش های آرایشی خود را حتما با آب گرم شستشو دهید. ( برای اینکار می توانید به عنوان مایع شستشو از شامپو بدن نیز استفاده کنید). 

در هفته یکی یا دو بار از ماسک های خانگی و یا بسته بندی شده حتما استفاده کنید. استفاده از شوینده های مناسب پوست خود استفاده کنید که خیلی خیلی مهم است و همانطور که میدانید نباید با آرایش خوابید و روکش بالشت رو هم با فصله زمانی کم بشورید تا باکتری های روی آن به پوست شما نفوذ نکنند!

156038


5. خط چشم گرافیکی

تا چند سال پیش خط چشم ه همگی ساده بود اما در چند سال اخیر خط چشم های گرفیکی حالا یا رنگی و یا مشکی بسیار طرفدار پیدا کرده و ترند شده. در ایران نیز این نوع آرایش چشم زیاد دیده میشه که خب بسته به نوع آرایش و سلیقه شما داره.

4-95

خط چشم های گرافیکی کمی سخت تر از خط چشم هاس ساده می باشد که خب باید اول آموزش گیدا کنید و شاید بارها هم تست کنید تا بتوانید خط چشمی تمیز و جذاب بکشید اما این نوع خط چشم نیز در سال 2022 مد شده که برای عید و مهمانی های نوروز نیز خیلی خوشگل میشه.

QmmhSL3qH6SaaSc44rpP6uDAfJYruvCR9hSuVSOZ

 


6. خط چشم دو لاین بالا و پایین

در ک کشیدن خط چشم به چشم فرم و زیبایی خاصی میدهد که خب سختی های خودش را هم دارد و اگر به تمیزی و درستی باید باشد، نشود نه تنها چشم های شما را زیبا نمی کند بلکه ممکنه است چشم ها را خسته و یا کوچک و یا شلخته نشان دهد!

خط چشم های دو لاین بالا و پایین نیز از ترند ها 2022 می باشد که به بعضی چهره ها خیلی میاد اما به شرطی که به درستی کشیده و فید شود.

مدل-خط-چشم1

اما اصلا چه مدل خط چشمی به فرم چشم های شما میاد؟! در این مورد نیز حتما تحقیق کنید تا چشم هایی زیباتر داشته باشید. 

انواع چشم ها به چشمان گرد، چشمان بادامی، چشمان کوچک، چشمان درشت، چشمان نزدیک به هم، چشمان دور از هم، چشمان گود، چشمان برجسته، چشمان تک پلی یا آسیایی و چشمانی با پلک افتاده میز تقسیم می شوند.

Untitled


7. ابروهای پهن و طبیعی

ابروهای پهن و نچرال همراه با کمی لیفت از دوست داشتنی ترین آیتن هایی هستش که تو این چند سال اخیر خیل طرفدار پیدا کرده و برخلاف گذشته که هرکی ابروهاش نازک تر بود جذاب تر به نظر میومد، حالا دختران و خانم ها در تلاش اند تا با مداد و کاشت وخلاصه ترفند های مختلف ابرو هایی پهن داشته باشند.

ابروهای پهن و طبیعی نیز از ترند های سال 2022 هستش که اصلا قرار نیست حتما واسه عید باشه و کلا طرفدارای خودشو پیدا کرده اما خب اگه شما از دسته خانم های هستید که به دنبال مد سال هستید و میخواید تو مهمانی های عید بدرخشید حتما تا فصید دارد بزارید ابروهاتون واسه عید دربیاد و پهن شه!

5f44226174171

البته که در لیفت ابرو نیز باید معقول برخورد کرد چرا که بعضی از خانم ها در اینکار زیاده روی می کنند و اونوقت نه تنها ابروهایی پهن و طبیعی ندارند بلکه به ابرو هایی سیخ سیخ شده و بد فرم تبدیل می کنند که نچرال نیز نیست!

ابرو از قسمت های خیلی مهم در داشتن یک چهره زیبا است که اگر مرتب و جذاب باشد چهره شمارا تمیز تر نشان میدهد.

لیفت-ابرو


8. آرایش چشم با رنگ های پاستلی

وقتی صحبت از ترندها و مدل‌های آرایشیِ محبوب در فصل‌های بهار و تابستان می‌شود حتماً در میانشان آرایش با رنگ‌های پاستلی نیز به چشم می‌خورد. رنگ‌های جذاب و ملایم پاستلی از رنگ‌های محبوب تابستانی هستند و تنها با نگاه کردن به آنها حس خنکی به ما منتقل میشود! استفاده از سایه‌های پاستلی هم در این فصل بسیار محبوب است و جلوه‌ای جذاب، جوان و فریبنده به چشمانتان خواهد داد.

اما شیک و درست درآوردن چنین مواردی در آرایش شاید سخت و ریسکی به نظر بیاد اما با تمرین قطعا میتوانید حرفه ای شوید.

b3ad473826d61f7fff7816d45bd68513

این سبک آرایش چشم نیز به رنگ پوست و لباس شما برای مهعمانی های نوروز بستگی دارد که قطعا جذابیت خاصی به شما خواهد داد.

سعی کنید برای میکاپ چشم با رنگ‌های پاستلی از سایه‌هایی استفاده کنید که متناسب با رنگ چشم‌هایتان باشند. پیشنهاد ما برای چشمانِ عسلی رنگ بنفش پاستلی است. صورتی و نارنجیِ پاستلی برای کسانی که چشم‌هایی آبی دارند بسیار خیره کننده است، رنگ سبز و آبی پاستلی نیز برای افرادی که چشمانی قهوه‌ای رنگ دارند و رنگ‌های پاستلی از طیف زرد و قرمز برای چشمان سبز مناسب هستند.

dc92cbd4f7963934b5fce080a72c10a1


10. سایه های شاین و درخشان و اکسسوری براق دور چشم

این مورد از آیتم های هستش که افراد خاصی میپسندنش به خصوص برای استفاده از اکسسوری های شاین دور چشم!

برای چشم های نزدیک به هم یا با فاصله کم برای این افراد باید آرایشی برگزیده شود که فاصله بین چشم ها را افزایش دهد. 

327621_944

سایه های شاین دار را شاید بگویید برای عروسی ها استفاده می کنند اما اگر به اندازه درست و رنگ درست انتخاب شود حتی اگر رنگی باشد، به چشمان شما زیبایی خاص تری نسبت به بقیه خواهد داد.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها