|

چجوری کل میکاپمون بی نقص باشه؟ یاد بگیر اینجوری لباتو "حرفه ای رُژ بزنی"

رژ لب

نزدیکه عیده پس بهتره که برای مهمانی هایی که در پیش داریم راه های بهتر آرایش کردن رو یاد بگیریم تا حسابی جذاااب و خوشگیل شیم.

لینک کوتاه کپی شد

برای یک خانم زیبا داشتن هر آیتمی هر چند جزئی تاثیر زیادی در استایل و چهره اش دارد که جذاب تر شود و یا از زیبایی اش کم شود! اما از مهم ترین مواردی که برای یک ظاهر شیک و خوشگل لازمه آرایش درست و به اندازست. حالا چرا میگیم به اندازه، چون رنگ و لعاب بیش از حد هم در یک خانم با شخصیت چندان جالب نیست و شاید او را حتی برای میکاپ زیاد و یا اشتباهش در مکانی نامناسب مورد تمسخر هم قرار دهند! نزدیکه عیده پس بهتره که برای مهمانی هایی که در پیش داریم راه های بهتر آرایش کردن رو یاد بگیریم.

به گزارش«شایانیوز» اما چیکار کنیم که یه میکاپ درجه یک و درست داشته باشیم؟! اول لازمه که فرم چهره و صورت خود را بشناسید و متناسب با رنگ پوستتان آرایش کنید و رنگ ها را به گونه ای انتخاب کنید تا به چهره ای زیبا برسید. ابتدا نگاهی به آیتم های اصلی در آرایش و درست و غلط زدنشون می اندازیم و بعد به قسمتی مهم در صورت یعنی لب ها میرسیم و بیشتر بررسیش می کنیم.

makeup_RouzeGar.Com_92

1. زیاده روی در زدن کرم پودر

برای یک آرایش جذاب و کامل اول باید زمینه درستی داشته باشیم یعنی کرم پودر! انتخاب برند کرم پودر نه تنها میتونه توی خوب و یا بد شدن میکاپتون تاثیر مستقیم داشته باشه بلکه به مرور زمان روی کدر شدن و یا سالم موندن پوستتون هم بسیار تاثیرگذاره!

اول اینکه زدن کرم پودر زیاد باعث میشه چین و چروک های صورت بیشتر نمایان بشن و بریزن بیرون پس به اندازه کافی بزنید. دوم به جای استفاده از کرم پودر سفت و غلیظ از کرم پودر های مایع و سبک استفاده کنید تا هم طبیعی تر باشد و هم حس سنگینی در صورت نکنید.

Untitled

2. زیاد زدن ریمل به مژه های پایین

ریمل برای زیبا تر شدن مژه و چشم ها بسیار مهمه که البته اون هم باید به درستی انجام بشه و البته از برند خوب! دقت کنید تا مواد ریمل بیش از حد نباشه و مژه هارو به هم نچسبونه و چشمهاتون رو به گلوله ای سیاه تبدیل نکنه.

اما استفاده از ریمل برای مژه های پایین نیز باعث میشه چشمتون غیر طبیعی دیده بشه و چین و چروک های دور چشم بیشتر به چشم بیاد! 

Untitled

3. زیاده روی در زدن پنکک

پنکک برای خشک کردن کرم پودر و فیکس شدنش خوبه اما به دلیل پودری بودنش اگر به اندازه نیاز استفاده نشه چندان جالب نیست. ناگفته نماند انتخاب رنگ درست پنکک مهمه که به پوستتون بیاد و زیاد چهرتون رو سفید نکنه.

استفاده زیاد از پنکک باعث میشه پوستتون بیحال و کدر به نظر برسه. برای زیر چشمهاتون هیچ گاه از پنکک استفاده نکنید چرا که باعث میشه زیر چشمتون چروک و خشک به نظر برسه!

Untitled

4. استفاده اشتباه از سایه های تیره

احتمالا زدن سایه خوب برای شما هم سخت باشه اما اگر از آموزش های مجازی استفاده کنید قطعا میتونید چهرتون رو متفاوت تر از بقیه کنید چرا که سایه آیتمی سخت اما خیلی خوشگله!

سایه های رنگی و نود که هیچ، اما نباید سایه چشم تیره رو روی کل پلک بزنید. چون این کار سنتون رو بالا میبره و باید سایه تیره رو فقط به گوشه بیرونی چشم بزنید.

Untitled

5. استفاده از خط چشم تیره برای پلک پایین

کشیدن مداد و یا خط چشم مشکی برای پلک پایین چیزیه که شاید در قدیمی ها بیشتر استفاده میشده و مثلا سرمه میزدن. اما حالا این روش کمتر استفاده میشه و معمولا هم به برخی افراد میاد و بیشتری ها نه تنها زیبا نمیشن بلکه ممکنه تاثیر چشمگیر بدی هم در آرایش شما داشته باشه!

کشیدن خط چشم و یا مداد تیره برای پلک پایین باعث میشه چشمهاتون ریزتر دیده بشه. برای درشت تر دیده شدن چشمهاتون از مداد سفید برای پلک پایین استفاده کنید.

Untitled

6. زدن رژگونه به برآمدگی گونه ها

زدن رژگونه از آیتم های سخت اما ساده در یک میکاپ هستش که باید در جای درستش زده بشه در غیر این صورت همانند دفتر نقاشی رنگ شده میشید، و اینکه باید رنگش به رنگ آرایش و پوست شما بیاد.

به جای رژگونه تیره و پر رنگ بهتره از رنگ های روشن مثل هلویی و صورتی کمرنگ استفاده کنید. رژگونه رو روی گونه نزنید و به استخوان گونه بزنید که باعث لیفتینگ صورت هم خواهد شد.

Untitled

7. ایجاد تاکید بیش از اندازه روی ابروها

در چند سال اخیر داشتن ابروهای طبیعی و پهن خیلی ترند شده برخی خانم ها خب به طور ژنتیکی ابروهایی ضخیم دارند که با اصلاح درست و یا لیفت به ظاهری درست میرسوننش اما برخی خانم ها هستند که ابروهایی کم پشت تر دارند و دوست دارند تا پهن تر شود. در این صورت از مداد ابرو استفاده میکنن که خب بیش از حد کشیدنش نه تنها زیبایی نداره بلکه چهره شما رو غیر طبیعی و بسته نیز میکند.

از مداد و یا سایه زیاد برای پر رنگ و یا کلفت تر شدن ابرو استنفاده نکنید که باعث میشه چهرتون نامرتب به نظر برسه! بهتره بین ابرو هاتون رو با سایه و یا مداد همرنگ ابروتون بکشید و استفاده کنید.

Untitled

8. استفاده نکردن از کانسیلر

کانسیلر نیز از آیتم هایی حساب میشه که در چند سال اخیر جزء موارد روزانه آرایش حساب میشه که خیلی از خانم ها ازش استفاده میکنند و باهاش آشنا هستند. برای زیر چشمتون از کانسیلر به جای کرم پودر استفاده کنید که بهتره یک لایه خیلی نازک باشه به خصوص اگه زیر چشمهاتون تیره هستش!

Untitled

9. استفاده اشتباه از مداد خط لب

و اما رژ لب که یه قسمت خیلی جذاب و خوشگل توی آرایشه و چهره شماست. برای کشیدن خط لب از مداد هم رنگ رژتون استفاده کنید و خط لبتونو بالا یا پایین تر از خط اصلی لبتون نکشید و یا در صورت لزوم، به اندازه کافی و به درستی آن را بکشید تا در نهایت لب هایی زیبا داشته باشید نه صرفا لب هایی پهن!

Untitled


زیبایی دوچندان لب ها با این ترفند آرایش ها

لب نامقارن: برای لب های نامتقارن ابتدا با مداد لب مرز لب هایتان را مشخص کنید تا متقارت شوند، سپس با انگشت و با براش به آرامی خط لب را به داخل محو کنید تا خطوط تو چشم نزنند.

لب بدون حجم: لب های تخت برجستگی ندارند. برای حجم دار کردن این نوع لب ها باید با مداد لب خط لب را کمی بیرون از خود لب بکشید.

ترکیب تیره و روشن: از رنگ های تیره تر رژ لب برای دور داخلیه لب استفاده کنید و از رنگ های براق و یا روشن تر برای قسمت مرکزی لب ها استفاده کنید.

فشردن لب ها: برای لب پایین از رنگ رژ لب تیره تر استفاده کنید و برای لب بالایی از رنگ های روشن بزنید و در آخر با فشردن لب ها به هم این دو رنگ را با هم میکس کنید.

لب برجسته: اگر لب هایی برجسته دارید و میخواهید کمتر جلب توجه داشته باشند، از رنگ های روشن و مات برای زدنه رژ لب استفاده کنید تا تمرکز از روی لب ها کمتر شود.

لب کوچک: برای لب های کوچک از رژ لب های نود و براق استفاده کنید چرا که زدنه رژ لب خیلی تیره لب های شما را کوچک تر نشان میدهد.

575556_619

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • هستی ارسالی در

    رژلب

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها