|

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از این مبالغ و خدمات جا نمانید!

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهم بیمه‌گذار در بستری مددجویان تحت حمایت کمیته امدادو بهزیستی و زنان سرپرست خانوار نیازمند، رایگان شد

لینک کوتاه کپی شد

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهم بیمه‌گذار در بستری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار نیازمند، رایگان شد.

نمایندگان مجلس شورای در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی(1) ماده 73 این لایحه، موافقت کردند. در بند الحاقی یک ماده (73) آمده است که سهم بیمه‌گذار(فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط به‌صورت رایگان و برای سایر گروه‌ها شامل دهک‌های اول تا پنجم 2 درصد و سایر دهک‌ها 10 درصد تعیین می‌شود.

از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور دستیابی به برخی از اهداف تعیین شده در قانون برنامه ششم در یک بازه پنج‌ساله، آرمانی و دور از واقعیت به نظر می‌رسید. بنابراین لازم است اهداف پیش‌بینی شده در قانون برنامه هفتم، با در نظر گرفتن ظرفیت‌های واقعی و طبق اولویت‌بندی تدوین شوند.

اجرای آزمایشی برنامه‌ها نقش مهمی در تعیین اثربخشی آنها داشته و موجب می‌شود منابع محدود حوزه حمایتی به طور کارا مصرف شده و کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی با سرعت بیشتری رقم بخورد.

همچنین ضروری است تا وضعیت مددجویانی که در مشاغل ایجاد شده فعالیت می‌کنند، قبل و بعد از اشتغال به طور مستمر از سوی یک نهاد ناظر (مانند وزارت رفاه) پیگیری شده تا ارزیابی دقیقتری از میزان موفقیت برنامه‌های اشتغال انجام شود. از همین رو لازم است در قانون برنامه هفتم توسعه، دستگاه‌های ناظر به انجام ارزیابی‌های کارشناسی قبل و بعد از اجرای کامل این برنامه‌ها مکلف شوند تا ارزیابی میزان اثربخشی آنها ممکن شود.

ارقام جدید که براساس افزایش ۲۰ درصدی و مابه التفاوت مستمری‌ها در نظر گرفته شده است بدین شرح است:

مستمری+مددجویان

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها