|

فرق بین ژاکت، پلیور، دورس و هودی چیه؟ / دونستن فرقشون برای استایلت از نون شب واجب تره

برخی از اوقات ما یه سری لباس ها میپوشیم ولی نمیدونیم که چی پوشیدیم! به همین علت در این مقاله به تفاوت ژاکت، دورس، پلیور و هودی پرداختیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا هر کسی برای خودش یه استایلی داره و خیلی هم بهش پایبنده و اصلا دوست نداره که برخلاف اون لباس بپوشه چون بالاخره یه جورایی لباس های شما میتونن امضای شخصیتون باشن و در برخی از مواقع حتی به جای شما حرف هم بزنن! مثلا استایل های کژوال میتونن بگن که شما در حال حاضر توی جمع یا مکانی هستید که احساس راحتی دارید و یا اگر شما رو یه نفر با استایل رسمی توی خیابون ببینه فکر میکنه که شما در حال برگشتن یا رفتن به سره کار و یا یه ملاقات کاری هستید. اما در بین دنیای شلوغ و پلوغ استایل یه سری لباس ها هستن که فرق اون ها رو باهم نمیدونیم مثلا شاید بعضی از ما فرق هودی و دورس رو ندونیم.

خب این طبیعیه که برخی از اوقات اسم یه سری از لباس ها رو ندونیم و فقط در استفاده ی روزمره از اون بهره بگیریم؟ خب مسلما نه چون بالاخره باید بدونیم این چیزی که ما پوشیدیم اسمش چی هست یا نه! بنابراین در صورتی که میخواهید یه استایل خوب و منحصر به فرد داشته باشید باید در وهله ی اول بدونید چه آیتم هایی رو با هم پوشیدید که ما در این مقاله میخواهیم از تفاوت های یه سری لباس ها باهم براتون صحبت کنیم که میتونه براتون جالب باشه چون این روزها احتمالا زیاد اسمشون رو میشنوید مثل دورس، ژاکت، هودی و پلیور که شاید فرق اون ها رو باهم ندونید که اصلا جای نگرانی نیست چون یه بار برای همیشه قراره یادشون بگیرید.

فرق هودی و دورس

استایل با ژاکت

فرق ژاکت و پلیور چیه؟

ژاکت و پلیور رو میشه دو تا از لباس هایی به شمار آوورد که در بیشتر اوقات به عنوان لباس رویی از اون ها استفاده میشه که در اکثر اوقات جنس ژاکت میتونه از چرم، پارچه و... باشه در حالی که جنس پلیور میتونه از الیاف مصنوعی مثل پلی استر و یا الیاف طبیعی مثل پشم باشه. اصلی ترین تفاوتی که بین پلیور و ژاکت وجود داره توی مدل بسته شدن اون هاست. در حالت کلی پلیور یه بلوز آستین حلقه ای و یا استین بلند پشمی و گرم هست که ممکنه یقه ی اون هفت یا گرد باشه در حالی که ژاکت هم این ویژگی ها رو داره اما با این تفاوت که توی قسمت جلویی اون دکمه و زیپ برای باز و بسته شدن لباس وجود داره.

فرق هودی و دورس

استایل با پلیور

تفاوت سویشرت و ژاکت چیه؟

جنس سویشرت در بیشتر اوقات از پارچه های لاکرا، نخ پنبه، ویسکوز و پشم هستش و این اصلی ترین فرق بین ژاکت و سویشرت هست. سویشرت ها نمیتونن از جنس چرمی باشن و یه استایل اسپرت براتون میسازن. بعضی از سوییشرت ها کلاه دارن در حالی که ژاکت ها اصلا کلاه ندارن و به همین علت اون دسته از هودی هایی که زیپ دار هستن هم توی دسته ی سویشرت ها قرار میگیرن.

فرق هودی و دورس

نمونه سویشرت

فرق هودی و دورس چیه؟

یکی از اصلی ترین گمراهی هایی که توی انتخاب لباس های پاییزی برای افراد پیش میاد ندونستن تفاوت بین هودی و دورس هست. که بیشترین تفاوت اون ها در جنسشون هست به این صورت که دورس در اصل یه نوع پارچه ی تریکو هست که ازش برای انواع لباس های زنونه، بچه گونه و مردونه استفاده میشه و در اصل یه بلوز گرم به شمار میره که در بیشتر اوقات یقه ی گرد داره و انتهای آستین های اون کش بافته در حالی که هودی ممکنه از جنس تریکو و یا دورس باشه و در بیشتر اوقات قسمت داخلیه اون کرکی هست و یه کلاه و یه جیب توی قسمت وسط و پایین اون وجود داره  و میشه ازش توی خیلی از استایل های روزمره بهره گرفت.

فرق هودی و دورس

استایل با دورس

فرق هودی و دورس

استایل با هودی

نحوه ی شستن لباس های زمستونی

برای شستن لباس های زمستونی به هیچ وجه نباید از آب خیلی داغ استفاده کنید چرا که آب داغ باعث وا رفتن بافت لباس های گرم و زمستونی میشه و بعد از یه مدت حس میکنیدکه لباس توی تنتون شل و ول ایستاده و زیبایی و شیک بودن اولیه خودش رو از دست داده. شما همچنین در شستشوی لباس های زمستونی باید این نکته رو هم در نظر بگیرید که مچاله کردن و چنگ زدن اون ها ممنوعه چرا که باعث از دست رفتن فرم و در نهایت گشادی لباس هاتون میشه. نکته ی آخری هم که باید اون رو در این زمینه رعایت کنید اینه که آویزیون کردن لباس های زمستونی که خیس هستن به دلیل بالا بودن وزن اون ها و سنگینیشون میتونه باعث کش اومدن بافت لباس بشه و اون رو دفرمه کنه.

فرق هودی و دورس

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی