|

گیاهان آپارتمانی با حس و حال خونه قدیمی / این خوشگلا مثل گلای الان فیس و افاده ندارن

گیاهان آپارتمانی گونه های مختلفی دارند که در این مطلب میخوایم با اونهایی که تو خونه های مامان بزرگامون بود آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه خیلی چیزها تغییر کرده. البته که قطعا وقتی ما هم پیر بشیم و یه سی چهل سال دیگه بشه اون موقع خیلی موارد متفاوت شدن اون زمانی ها به ما ها میگن فسیل و قدیمی. احتمالا دهه های هشتاد و هفتادی خیلی یادشون نیاد، اما دهه شصتی ها بی شک به یاد دارند خونه های مادر بزرگ رو که با قدیمی و ویلایی بودن، و با گل و گلدون سرسبز و خوشگل میشدن. اصلا امکان نداره اون زمان تو خونه های قدیمی گلدون های سبز و گلدار وجود نداشت. امروزه حتی گیاهان آپارتمانی هم مدرن شدن و با ترند ها پیش میرن. گیاهان سبزی که برگ های پهن دارند با قامت ها بلند و پر از ناز و اطوار هستند. اما قدیما هر خونه ای یک ایوان داشت با کلی گل و گیاه که انگاری دوام بیشتری هم داشتند. گیاهان آپارتمانی امروزی رو یه تغییر جا میدی قهر میکنن و دیگه گل و برگ تازه نمیدن! اما هر دورانی لذت خاص خودش رو داره و گیاهان امروزی هم زیبایی و خواص خاص خودشون رو تو هر خونه به جا میگذارند. اما اگر شما فردی هستید که دلتون میخواد تا حال و هوای منزل و یا تراس رو به زمان قدیم و گیاهان نوستالژی ببرید، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با گل هایی که قدیم ندیما استفاده میشدن آشنا بشیم.

گیاهان آپارتمانی نوستالژی

گل شمعدانی زیبا و نگهداری آسون

گل های شمعدونی یکی از اولین گلهایی محسوب میشن که ما رو به یاد قدیم میندازن. همون سه چهار تا پله ایوان رو یادتون میاد؟ این گل ها با رنگ و لعابی که دارند چه جلوه ای به فضا میدادن! گل های شمعدونی با رنگای متنوعی که دارن و گل های خوشه ایشون، یکی از گلهای زینتی بسیار پرطرفدار در اون زمان بوده اند. این گیاه مقاوم به نور کم و خشکی هستش و مراقبت ازش آسونه. اگر دلتون میخواد تا یه شمعدونی شاداب و زیبا داشته باشید کافیه تا بهش نور کافی و آبیاری مناسب و خاک خوب بدید. این گل تو بهار و تابستون بیشتر گل میده و اگر هرس به موقع بشه رشد بهتری هم داره. از سویی هم تعویض گلدونش هر دو سال یکبار و کوددهی منظم تو فصل رشد میتونه باعث تقویت گیاه بشه. شما میتونید با یکم دقت و توجه به این گل تو کل سال از خوشگلیش لذت ببرید.

گیاهان آپارتمانی نوستالژی

گل مینا خوشگل با تکثیری آسون

گل مینا گلبرگ های ظریفی داره و دارای رنگ های متنوعی هم هست. شما میتونید با داشن این گل تو باغچه خونتون، فضا رو به دوران قدیم ببرید. این گل ها دلشون یه عالمه نور میخواد تا بتونن به بهترین شکل رشد کنند. اگر میخوای تا یه گل مینای شاداب و با طراوت داشته باشین، کافیه تا اون رو داخل خاک غنی و با زهکشی خوب بزارید. کوددهی ماهانه و آبیاری منظم هم میتونه به رشد گیاه خیلی کمک کنه. گل مینای زیبا در مقابل سرما مقاومت قابل توجهی داره و تو بهار و تابستون هم حسابی گل میده. با هرس کردن منظم و درستش میتونید این گل رو تحریک برای گلدهی مجدد کنید. داشتن چند تا از این گل و تکثیرش هم خیلی اسونه و با کاشت بذر و یا تقسیم بوته، میشه یه گیاه جدید ازش داشت.

گیاهان آپارتمانی نوستالژی

گل میمون از سرما فراریه ولی خوشگل و رنگی

یادتون میاد که تو خونه مادربزرگ انتهای گل میمون رو فشار میدادیم تا دهانش باز بشه؟ در واقع این گل با نام علمی آنتوریوم به دلیل اینکه شبیه به دهان اژدهایی هستش که هنگام لمس باز و بسته میشه، به شدت محبوب هستش. این گل رنگی و خوشگل در انواع و اقسام رنگ ها و اندازه و بافت ها پیدا میشه و میتونه به عنوان یه گل تزیینی زیبا تو باغچه حسابی به چشم بیاد. جهت پرورش گل میمون، به نیاز دارید تا اون رو در فضایی که آفتاب و خاک غنی با زهکشی خوب داره قرار بدید. این گیاه آبیاری منظم میخواد اما خب مراقب باشید که غرقابی نشه. گل میمون پاسخ خوبی به کوددهی منظم میده و به جهت اینکه یه وقت پژمرده نشه، باید دائما اون رو بچینید. گل میمون به سرما حساسیت داره و تو مناطق سردسیر هم بهتره که به عنوان یک گیاه یک ساله کشت بشه و تکثیر این گیاه با بذر خیلی آسونه و میتونید اون رو در اواخر زمستون و یا اولای بهار اقدام به کاشتش کنید. شما میتونید با یکم توجه و مراقبت، یه گل میمون زیبا و دوست داشتنی در بالکن و یا باغچه خونتون داشته باشید که برای شما یادآور روزهای قدیم هستش.

گیاهان آپارتمانی نوستالژی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها