|

بهترین جاهای دیدنی تهران / با قدم زدن اینجاها تاریخ رو ورق بزن و بوی زندگی رو نفس بکش

در این مقاله در خصوص بهترین جاهای دیدنی تهران صحبت کردیم تا با سر زدن بهشون نوستالژی رو به رگ هاتون تزریق کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از ما در امورات مختلفمون به دنبال بهترین ها هستیم و برای به دست آووردن اون ها نهایت تلاش خودمون رو میکنیم ولی خب میدونید که این تلاش برای بهترین ها باید طوری باشه که در تمام ابعاد زندگی شما قابل دیدن باشه مثلا در صورتی که میخواهید برای یه کار حقوقی وکیل بگیرید نباید همین طوری هر دمبیلی به سراغ انتخاب یه وکیل برای این کار برید باید بگردید و بهترین وکیل های تهران رو پیدا کنید و از بین اون ها انتخاب داشته باشید تا بهترین نتیجه رو بگیرید چرا که آم وقتی سراغ بهترین ها میره کیفیتی که در زمینه ی مورد نظر دریافت میکنه بسیار بسیار بیشتر و بهتره و از این رو خب مسلما یه آدم عاقل همیشه و همیشه انتخابش بهترین ها خواهد بود و برای به دست آوردن اون ها تلاشش رو میکنه.

ولی شما باید ج-هت خاطره سازی برای خودتون هم به دنبال بهترین ها باشید یعنی قسمت معنوی زندگی رو هم باید با بهترین ها پر کنید مثلا در صورتی که میخواهید با خانواده به تفریح برید که خب مسلما در آینده براتون خاطره ای میشه که با یادآوریش لبخند میزنید باید بگردید و به عنوان مثال بهترین پارک های تهران و یا زیباترین روستاهای اطراف تهران رو پیدا کنید برای خاطره سازی با اطرافیان از خانواده گرفته تا دوستان و یار به اون ها سر بزنید. پس یه آدم آینده نگر حتی برای ساختن خاطره هاش هم دقت میکنه و اونا رو با برنامه ریزی پیش میبره چرا که زندگی همین جوری برامون یه عالمه خاطره ی بد به جا گذاشته چرا ما باهاش رقابت نداشته باشیم برای این که خاطرات خوب برای خودمون ثبت کنیم؟ حالا ما هم در این مقاله ی خودمون به خاطرات شما فکر کردیم و از این رو میخواهیم برای این که برای خودتون خاطره ی خوش بسازید یه سری از بهترین جاهای دیدنی تهران رو معرفی کنیم که با سر زدن بهشون میتونید تاریخ رو ورق بزنید، پس در ادامه برای شناختن اون ها با ما همراه باشید.

بهترین جاهای دیدنی تهران

خیابان لاله زار

خیابان لاله زار از قدیم الایام یکی از شلوغ ترین خیابان های تهران بشمار میومده چرا که سنگفرشش جلوه ی خاص داشته و هر دالانش رنگ و بوی هنر میداده و خب شاید در حال حاضر تغییراتی کرده باشه ولی خب هنوز هم وقتی که تو این خیابان قدم مبزنید یه حسی درونتون زنده خواهد شد که شما رو پرت میکنه به گذشته های دور. شاید براتون جالب باشه که این خیابان امروزه تبدیل شده به یه بازار برای لوازم الکترونیکی ولی در گذشته یه محله ای برای علاقمندن به تئاتر و هنر بوده و هنوز هم میتونید ساختمان ها و خیابان های قدیمی توی این محله رو ببینید که خب طبیعتا بعضی از اون ها متروکه شدن. مثلا شما میتونید گراند هتل رو در این خیابان ببینید که یه زمانی برای خودش برو بیایی داشته.

بهترین جاهای دیدنی تهران

آدرس خیابان لاله زار

خیابان لاله زار در منطقه 12 تهران واقع شده‌ و از محله فردوسی عبور میکنه. این خیابان در نزدیکی خیابان 15 خرداد قرار گرفته.

نزدیک‌ترین مترو به خیابان لاله زار

خیابان لاله‌زار از طریق ایستگاه‌های مترو توپخانه (در ابتدای خیابان)، ایستگاه مترو سعدی (تقاطع سعدی و جمهوری) و ایستگاه مترو دروازه دولت (تقاطع انقلاب و لاله‌زار نو) قابل دسترسی هست.

بهترین جاهای دیدنی تهران

خیابان مولوی

خیابان مولوی رو میشه قلب تپنده ی بازار تهران بشمار آوورد که قدمتش به زمان ناصر الدین شاه قاچار برمیگرده و گنجینه ای از تاریخ و فرهنگ هست و شما با هر قدمی که توی این خیابان بردارید حس میکنید که در زمان در حال سفر هستید. بازار تاریخی مولوی از دکان های قدیمی و بوی توتون و پارچه های نو برخورداره که حس زندگی و به رگ هاتون تزریق میکنه.

شما سبک سنتی زندگی تهرانی ها رو در این خیابان با دیدن کوچه باغ ایلچی، کوچه مرغی، خونه های قدیمی همراه با حوض های آبی و... مشاهده خواهید کرد. البته که شاید این روزا این خیابان تغییر زیادی کرده باشه ولی هنوز هم ردپای گذشته در اون قابل مشاهده هست.

بهترین جاهای دیدنی تهران

آدرس خیابان مولوی

خیابان مولوی در منطقه 12 تهران واقع شده‌است و از محله‌های تختی - خانی آباد، شهید هرندی، بازار تهران، سنگلج، قلمستان - براداران جوادیان، فروزش - امیر بهادر عبور میکنه.

نزدیک‌ترین مترو به خیابان مولوی

ایستگاه مترو میدان محمدیه در خط ۱ و ۷ مترو تهرانه که در تقاطع خیابان خیام با مولوی در میدان مولوی یا همان میدان اعدام سابق هست.

بهترین جاهای دیدنی تهران

کافه گل رضائیه

گل رضایی رو میشه یه فضای نام آشنا در بین کافه های موجود در تهران بشمار آوورد که از سال 1310 تا به امروز پابرجا بوده و چیزی تا صد سالگی اون باقی نمونده کافه ای که بوی قهوه ی تلخ اون با عطر خاطرات با هم ترکیب میشن و دیوارهاش حکایت از روزگاری دور و دراز دارن. این کافه ی قدیمی در ل خیابان سی تیر مثل یه نگین میدرخشه و پذیرای اهلی فرهنگ بوده و هست افرادی مثل فروغ فرخزاد، صادق هدایت، شاملو و... که هر کدوم گوشه ای از خاطراتشون رو توی این کافه جا گذاشتن. پس این کافه میتونه یه پاتوق مناسب برای اونایی باشه که میخوان نوستالژی رو نفس بکشن.

آدرس تهران، خیابان انقلاب، تقاطع وصال شیرازی، ضلع جنوب غربی تقاطع، پلاک ۱۲۷۲

بهترین جاهای دیدنی تهران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها