|

سفر به جاذبه های دیدنی هرمزگان / اینجاها شرجی بودن تو پاییز شدن بهشت خدا رو زمین

اگر دلت یه سفر ناب تو هوای خنک پاییز میخواد، پس حتما به هرمزگان سفر کن که ایده آل ترین مسافرت عمرتو برا میسازه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رسیدیم به فصل قشنگ پاییز و حالا قراره با آب و هوای جذاب و بکری که این فصل زرد خدا بهمون میده، خاطراتی جدید بسازیم. مثلا یکی از کارهای که میشه تو پاییز انجام داد این که بریم مسافرت. سفر به شهرهایی که در این فصل زیبای منحصر به فردی دارند و محیطی بسیار ایده آل برای گردشگری هستند. در واقع شهر هایی که تو تابستون به دلیل آب و هوای شرجی و گرم انتخاب نمی کردیم، حالا به جذاب ترین حالت ممکن شون رسیدن که خب نه گرم هستن و نه سرد.

مثلا پارسیان. شهری ساحلی که در استان هرمزگان واقع شده و با طبیعت بکر و جاذبه‌ های تاریخی‌ ای که داره، در این فصل زرد و زیبا گردشگران زیادی رو به سمت خودش میکشونه. این شهرستان که همسایه استان‌ های فارس و بوشهر هستش، از شمال به فارس و از جنوب به خلیج فارس گسترده شده و از شرق به بندر لنگه و بستک ختم میابد. پارسیان سواحلی زیبا دارد همراه با کوه‌ های سرسبز و آثار تاریخی ارزشمند، و البته مقصدی ایده‌ آل است برای افرادی که به تاریخ و طبیعت گردی علاقمند هستند. برای سفر به پارسیان اولین قدم اینه که فهرستی از جاذبه های دیدنیش برای خود تهیه کنید تا بدونید کجا برید بهتره و بیشتر خوش میگذره. با ما همراه باشید تا با بهترین فضاهای گردشگری این شهر آشنا بشیم.

هرمزگان

ساحل مکسر

ساحل مکسر خلقی شگفت انگیز از خداوند است که در واقع تو غرب بندرلنگه، یکی از زیباترین و بکرترین سواحل ایران قرار دارد. این ساحل صخره هایی صیقلی داره که خب اشکال فرسایشی منحصر به فرد، منظره‌ ای رویایی رو خلق کرده اند. این منظره با خنک شدن هوا در فصل پاییز تبدیل به یکی از مقاصد تاپ طبیعت گردی می شود. البته که در این فضا تنها منظره چشمگیر نیست و آرامشی که حکم فرماست همراه با امکاناتی همچون پیاده روی در ساحل، شنا و غواصی، عکاسی و تماشای مناظر، این منطقه رو به فضایی محبوب جهت فرار از هیاهوی شهر تبدیل کرده است.

این ساحل با توجه به امکانات رفاهی که داره و همچنین طبیعت بکرش، فرصتی برای گردشگرانی که دلشون میخواد تو طول قدم بزنن هستش که خب میتونن از مناظر زیبای خلیج فارس و صخره های بلند استفاده کرده و لذت ببرند. البته که عکاسی در این منطقه هم به شدت پیشنهاد میشه. شنا و غواصی در آب زلال ساحل هم امکان پذیره و میتونه تجربه ای جدید براتون بسازه.

ساحل مکسر

ساحل مکسر

ساحل مکسر

آبشار و چشمه بوچیر

تنگه بوچیر از دیگر جاذبه های فوق العاده در این شهر و استان است که در دل کوه های استان هرمزگان قرار دارد. این تنگه دیوار هایی بلند دارد و صخره ای، که مسیر های آبی زلال و البته پوشش گیاهی متنوعی آن را فرا گرفته و فضایی رویایی خلق کرده است. از طرف هم دره عمیق و طولانی که داره و حدود 1000 متر هستش خیلی قشنگه و هرچی بیشتر به عمقش میرید به دیواره ها نزدیک تر خواهید شد. برای پیمایش این مسیر آبی، شنا کردن در آب خنک و زلالی که دماش یه چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ درجه هستش ضروریه تا حسابی لذت ببرید. در برخی نقاط هم عمق آب به ۸۰۰ متر میرسه که خب یکی از جاذبه های این تنگه به حساب میاد و وجود ماهی‌ های دکتر فیش هم به جذابیتشون افزوده که در حوضچه‌ های طبیعی زندگی می‌ کنند. گیاه سیاوش هم تو این منطقه وجود داره.

تنگه بوچیر

تو فصل پاییز خنک این منطقه هم یکی دیگه از مناطق بی نظیر گردشگری است که افراد میتونن در بین دره های باریک و پیچ در پیچش حرکت کرده و از آبشار های کوچیک و چشمه های جوشانی که داره نهایت لذت رو ببرند. البته داخل حوضچه آب طبیعی هم میشه شنا کرد. رنگ های زرد پاییزی هم بر جذابیت این فضا افزوده و چشم اندازی فوق العاده ایجاد می کند.

c5662232-66aa-4401-bc4f-6a4944e0698d

زیبایی تنگه بوچیر تمام نشدنیست و میتونه مقصدی بسیار جذاب برای علاقه‌ مندان به دره‌ نوردی نیز باشد. اما یادتون نره که جهت پیمایش این مسیر باید حتما با تجهیزات کامل و مناسب و البته مهارتی خاص بیاید. توانایی هایی مثل شنا و صخره نوردی نیازه دوست عزیز. تو طول مسیر هم گردشگران میتونن از مناظر بکر و چشم‌ اندازهای کوهستانی که خداوند خلق کرده نهایت رو لذت ببرند. با توجه به طبیعت بکر و صعب‌ العبوری که یکسری از مناطق داره، بهتره پیش از سفر به این منطقه از راهنمایانی که محلی هستن کمک گرفته و تجهیزات ایمنی خود را مثل طناب، کفش مناسب، لباس ضدآب، جلیقه نجات و کلاه ایمنی تکمیل کنید و داشته باشید.

تنگه بوچیر1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها